Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:24:31 GMT

خریداری یک میلیارد ریال تجهیزات برای آتش‌نشانی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۵۹۱۰

خریداری یک میلیارد ریال تجهیزات برای آتش‌نشانی

معاون شهردار شیروان گفت: سازمان آتش نشانی این شهر با خرید تجهیزات و اقلامی به ارزش یک میلیارد ریال، تجهیز شد.

«مسعود الهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به تجهیز امکانات برای پرسنل و ایستگاه های آتش نشانی این شهر، این اقلام را شامل ۴۵ دست لباس عملیاتی، دو دست لباس نجات، ۱۵ جفت دستکش، ۱۲ جفت چکمه عملیاتی و ۱۰ عدد کلاه ایمنی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون شهردار شیروان دیگر تجهیزات خریداری شده را یک عدد سه پایه نجات ۵۰ متری، ۱۰۰ متر طناب کوهنوردی، یک عدد سفره نجات امداد، یک عدد قرقره دوبل، دو دستگاه تنفسی، دو عدد سبد نجات و تجهیزات کامل فرود و صعود عنوان کرد.

 

الهی افزود: هر چند که آتش نشانی شیروانن هنوز با کمبود امکانات روبه رو است ولی با تلاش روزافزون نیروهای آتش‌نشان، این کمبودها در شرایط عادی تا حدی جبران می شود ولی البته این کمبود امکانات و تجهیزات می تواند در بحران ها فاجعه بیافریند.

 

معاون شهردار شیروان گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر جاده ترانزیتی قرار دارد در بسیاری از تصادفات جاده ای برای نجات جان هموطنان به ابزار و امکانات لازم نیاز است.

 

الهی افزود: سرعت، دقت و داشتن تجهیزات و امکانات از ضرورت های موفقیت در آتش نشانی و از وظایف مهم آتش نشانان است و موجب تسریع در انجام ماموریت ها می شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش و آگاه سازی مردم و جامعه نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارد، عنوان کرد: نکته مهم در پیشگیری از حوادث، آموزش و آگاه‌سازی مردم است، شغل آتش‌نشانی شغلی است که به صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط است و با توجه به اهمیت و سرعت عمل در زمان وقوع حوادث، لازم است به مشاغلی مانند آتش‌نشانی اهمیت بیشتری داده شود.

 

شهر ۹۰ هزار نفری شیروان دارای سه ایستگاه آتش نشانی و ۵۲ نفر نیروی آتش نشان است.

 

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایستگاه آتش نشانی تجهیزات شیروان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک

دریافت 8 MB

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی تیم آتش‌نشانی مدیریت شهری پایتخت در سیل سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امروز چهارمین روز از فعالیت گروه امدادی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در شهرستان کنارک در سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟

او ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده چند روز قبل تیم آتش نشانی در این روستا مستقر و در داخل شهر چندین محل آبگیری شد.

ملکی با اشاره به وضعیت روستای کنارک در سیل اخیر، بیان کرد: یک بیمارستان در این روستا کاملا زیر آب بود که تیم امدادی توانست این بیمارستان را آبگیری کند و درحال حاضر فعالیت آن به روند اولیه برگشته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی افزود: گروه‌های امدادی در چندین محله این روستا فعالیت کردند و حدود ۳۰ باب منزل مسکونی با هماهنگی مسئولان محلی آبکشی شده است.

او خاطرنشان کرد: از امروز گروه امدادی ما در روستای پزم مشغول هستند و با دو دستگاه پمب فوکس نیمه سنگین به وسیله دو رشته لوله آبگیری انجام می شود.

کد خبر 846355 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل آتش‌ نشانی شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در شیروان کشف شد
  • نجات راننده مصدوم محبوس از درون پراید