Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@23:13:40 GMT

دادگاه نظامی لبنان به آزادی جاسوس اسرائیل حکم داد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۶۰۵۶

به گزارش فارس، دادگاه نظامی لبنان حکم آزادی «عامر  الفاخوری» ملقب به قصاب بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان و جاسوس رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، دادگاه نظامی لبنان شامگاه دوشنبه به تبرئه الفاخوری رای داد و دفاعیه صوری را که وکلای الفاخوری به بهانه قدیمی شدن اتهام‌های وارد شده به موکلشان ارائه دادند، پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس حکم دادگاه نظامی لبنان الفاخوری از این پس تحت تعقیب نیست و از اتهام‌های خود درباره قتل و شکنجه زندانیان در زمان اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی تبرئه شد.

حزب الله لبنان هم شامگاه دوشنبه در واکنش به این حکم اعلام کرد: «از روز اول دستگیری عامر الفاخوری مزدور جنایتکار و قاتل،  فشارها و تهدیدهای آمریکا  در خفا و آشکارا آغاز شد تا لبنان را وادار به آزادی وی کند با وجود اینکه  همه جنایات نسبت داده شده به وی و همه سابقه سیاه و خونین او  ثابت شده بود».

بر اساس بیانیه حزب الله به نظر می‌رسد متأسفانه فشارهای آمریکایی امروز به ثمر نشست و در اقدامی غیر منتظره دادگاه نظامی این تصمیم اشتباه را گرفت  و از همه درد و جراحت آنهایی گذشت که مظلومانه تحت شکنجه‌ها قرارگرفته و هنوز هم برخی از آنها با عوارض این جراحت‌ها درگیر هستند.

حزب الله افزود: «این روز برای لبنان و عدالت بسیار غم انگیز است  و تصمیمی است که تاسف برانگیز است و موجب خشم و محکومیت می‌شود و برای رئیس جمهور و اعضای دادگاه نظامی شرافتمندانه‌تر و سودمندتر این بود که به جای اینکه تسلیم فشارهای دیکته شده به آنها برای اتخاذ چنین تصمیم ننگینی شوند استعفا می‌دادند».

حزب الله از دستگاه قضایی لبنان خواست  به منظور حفظ اعتبار و صداقت خود که در بوته آزمایش شرافت قرار گرفته است و همچنین به منظور دفاع از حقوق لبنانی‌ها و شکنجه شده‌ها و مورد ظلم قرار گرفته‌ها و همه آنهایی که در راه وطن و آزاد سازی سرزمین خود جانفشانی کردند این اقدام خود را اصلاح کند.

شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع خود اعلام کرد که الفاخوری با کمک سفارت آمریکا بیمارستان سیده الجبل محل بستری شدنش را ترک کرد.

بر اساس گزارش برخی منابع عربی، سفیر جدید آمریکا در لبنان طی دیدار با مقامات این کشور خواستار آزادی  این جاسوس دو تابعیتی و اجازه سفر او به واشنگتن شده بود.

 الفاخوری اصلیتی لبنانی دارد اما دارای تابعیت آمریکایی است و متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی هنگام اشغال لبنان نیز هست؛ او بر روند شکنجه زندانیان در بازداشت‌گاه «الخیام» در جنوب لبنان نظارت داشته است و معروف به قصاب الخیام است.

شهریورماه امسال (۱۳۹۸) بود که عامر الفاخوری که به آمریکا متواری شده بود، پس از بازگشت به لبنان بازداشت شد

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دادگاه نظامی لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی

حزب‌الله لبنان طی چند عملیات، نظامیان و مرکز‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات