Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع محلی در یمن از کشته شدن دو نفر بر اثر انفجار بمب در استان الضالع جنوب این کشور خبر دادند.
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دو جوان یمنی روز سه شنبه در انفجار بمب در شهر قعطبه استان الضالع در جنوب یمن کشته شدند.
منابع محلی اعلام کردند، این بمب در کنار یکی از خیابان‌های این شهر کار گذاشته شده بود و در مسیر موتورسیکلتی که این دو جوان، سرنشین آن بودند، منفجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این انفجار، نزدیک یک ایست بازرسی نیرو‌های امنیتی یمن رخ داد.

مقابله پدافند هوایی یمن با جنگنده های سعودی
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از مقابله سامانه دفاع هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی با جنگنده‌های "اف 15" ائتلاف متجاوز سعودی در آسمان استان الجوف خبر داد.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از مقابله سامانه دفاع هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مجموعه‌ای از جنگنده‌های "اف 15" ائتلاف متجاوز سعودی در آسمان استان الجوف در ظهر روز دوشنبه خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سرتیپ یحیی سریع در صفحه شخصی خود در توئیتر با اعلام این خبر نوشت این جنگنده‌ها نتوانستند هیچ یک از مأموریت‌های خصمانه خود را عملیاتی کنند و با شماری از موشک‌های "فاطر- 1" رهگیری شدند.

الحوثی: کرونا ساخت آمریکاست
عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد، ائتلاف سعودی-آمریکایی مسئول هرگونه شیوع احتمالی کرونا در یمن است، زیرا متجاوزان بر آسمان و گذرگاه های زمینی و دریایی یمن سیطره دارند‌.
محمد علی الحوثی در گفتگو با خبرگزاری "سبأ" یمن تاکید کرد کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی-سعودی و هم‌پیمانان آن‌ها شهروندان خود را از هرگونه سفر و تحرک باز می دارند، پس چگونه در شرایط کنونی اجازه داده‌اند 4 پرواز وارد یمن وارد شود در حالی که پروازها در اکثر کشورهای جهان متوقف شده است؟
الحوثی تاکید کرد: متجاوزان در مناطق تحت اشغال خود، عمدا از انجام هر گونه اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه خودداری می کنند، گویی خبر ندارند که شیوع ویروسی به اسم کرونا در جهان رو به گسترش است!
وی افزود: صدور اجازه فرود چهار پرواز در یمن، آن هم در یک روز، اقدامی خبیثانه از سوی متجاوزان ائتلاف آمریکایی-سعودی و هم‌پیمانان آنهاست و این در حالی است که در ماه‌های گذشته حداکثر در هفته یک یا دو پرواز به یمن وارد می شد و گاهی هم چندین ماه اجازه ورود هیچ پروازی به یمن داده نمی شد.
عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تاکید کرد: کسانی که مردم یمن را با سلاح‌های خود می‌کشند، قطعاً در کشتن مردم با روش های کم‌هزینه‌تر درنگ نمی کنند و ما اکنون قاتل واقعی ملت یمن را بار دیگر معرفی می‌کنیم و می‌گوییم که کرونا ساخت آمریکا است.
الحوثی تصریح کرد: متجاوزان علاوه بر محاصره و کشتار و قتل عام مردم یمن، حتی از رسیدن کمک های انسانی نیز جلوگیری می کنند.

امارات در قالب کمک‌های بشردوستانه ادوات نظامی به سقطری یمن فرستاد
نیروهای امنیتی دولت مستعفی یمن یک کانتینر حاوی یک خودروی زرهی و تجهیزات نظامی را که با کشتی کمک‌های بشردوستانه امارات وارد بندر سقطری در جنوب یمن شده بود توقیف کردند.
نیروهای امنیتی بندر «سقطری» در جنوب یمن یک کانتینر حاوی یک خودروی زرهی و تجهیزات نظامی را که از امارات وارد شده بود، توقیف کردند.
خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک مسئول دولت مستعفی یمن که خواست نامش فاش نشود، گفت: «نیروهای امنیتی در بندر سقطری که در استان ارخبیل سقطری واقع است در حین بازرسی روزمره از کانتینرهای ارسال شده از امارات که با کشتی موسسه کارهای بشردوستانه خلیفه بن زاید به یمن وارد یمن می‌شود، یک کانتینر را توقیف کردند که در آن یک خودروی زرهی و تجهیزاتی نظامی بود.
به گفته این مقام دولت مستعفی یمن کانتینر مذکور امضای شرکت اماراتی را دارد که توسط «خلفان بن مبارک المزروعی» یک مهره امارات در سقطری اداره می‌شود. امارات در این باره واکنشی نشان نداده است.
در 27 فوریه گذشته یک گردان نظامی در سقطری با شورش علیه دولت مستعفی حمایت خود را از شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است، اعلام کرد. یک گردان از نیروهای گارد ساحلی در سقطری هم اوایل همان ماه فوریه دست به شورش زدند.
سقطری گهگاه شاهد تلاش‌های گروه‌های مسلح تحت حمایت امارات برای تسلط بر تاسیسات حیاتی آنجاست گروه‌هایی از نیروهای دولت مستعفی منصور هادی هم تحت حمایت شورای انتقالی جنوب که خواهان جدایی جنوب یمن از شمال آن است در آنجا دست به شورش می‌زنند.
در اکتبر گذشته دفتر اجرایی استان ارخبیل سقطری برخی طرف‌های فعال در سقطری را به سوء استفاده از اقدامات بشردوستانه برای به هم ریختن نظم و قانون به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی متهم کرد و و اشاره آن به موسسه بشردوستانه خلیفه بن زاید و هلال احمر امارات بود.
سقطری مجمع‌الجزایری است که در باختر اقیانوس هند، میان دو قارهٔ آسیا و آفریقا و در دهانهٔ خلیج عدن قرار دارد. این جزایر راهبردی از آن کشور یمن است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات دولت مستعفی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب استان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

وی توصیه کرد؛ شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید