Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات برنامه‌آموزشی دانش‌آموزان روستایی و عشایری در ایام تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، پرداخت.

محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره برنامه‌های این اداره‌کل برای دانش‌آموزان عشایری در ایام تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: 185 هزار دانش‌آموز در 6132 مدرسه تحت پوشش این اداره‌کل است که از این تعداد مدرسه، 1698 مدرسه سیار و نیمه سیار است یعنی کلاس درس دانش‌آموزان در چادر و کانکس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه بر اساس تقویم مدارس عشایری، آموزش در برخی مناطق اول اسفند تمام شده است، گفت: به دلیل شرایط زندگی مردم عشایری، برنامه‌ریزی دروس دانش‌آموزان عشایری متفاوت است گاهی کلاس‌ها دو شیفته برگزار می‌شود و پنج‌شنبه‌ها کلاس دارند و درس‌ها تا اول اسفند پایان می‌یابد تا در کوچ عشایر، دانش‌آموزان از نظر آموزشی آسیبی نبینند.

سیفی به برنامه‌هایی که اداره‌کل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر برای دانش‌آموزان در مناطق صعب العبور، مرزی و کمتر توسعه یافته دارد، اشاره کرد و افزود: در ابتدا باید بگویم سلامتی دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم تر از آموزش است و تاکنون خوشبختانه گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان تحت پوشش به کرونا نداشتیم.

وی افزود: طبق آمار صداوسیما، 98 درصد مردم به شبکه آموزش دسترسی دارند و 2 درصد باقیمانده شامل خانواده های عشایری هم می شود که بر این اساس همکاران تلاشگر ما در استان‌های عشایری فعالیت‌هایی را اجرا کردند مثلا در استان خراسان شمالی  پس از امکان سنجی بر اساس آمار 120 منطقه شناسایی شد که تحت پوشش تلویزیونی شبکه آموزش نیستند لذا برای آنها، برنامه‌ها ضبط شد و در شبکه استانی نشان داده شد.

 مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خانواده‌های سختکوش عشایری در برخی مناطق در چادر زندگی می کنند که به برق دسترسی ندارند، به صورت خودجوش راهبران آموزشی با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش عشایر، موتور برق کوچک به همراه تلویزیونی را به خانه‌های دانش‌آموزان می‌برند تا آنها با تدریس جدید آشنا شوند، البته همانطور که گفتم این دانش‌آموزان درس‌ها را خوانده‌اند و این اقدام در جهت دوره دروس و تحقق عملی عدالت آموزشی است و ادعا نمی‌کنیم این نمونه کارها هر روز انجام می شود اما بازخوردی که استان‌ها گرفته‌ایم فعالیت‌های فوق خیلی مورد توجه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: در مناطقی که امکان دسترسی به تلویزیون نداشتند، برنامه رادیویی تهیه شد، مثلا در استان خراسان شمالی، 540 دقیقه برنامه درسی توسط معلمان آن استان تولید شد، همچنین در برخی مناطق آموزش از طریق پیامک و پیام‌رسان‌های داخلی انجام شده است. 

سیفی با بیان اینکه در کنار آموزش بسته های بهداشتی نیز به خانواده ها اهدا شده است، اظهار کرد: در مناطق عشایری تلاش شد از ظرفیت آموزش خواهر و برادر بزرگتر به خواهر و برادر کوچکتر استفاده شود و راهبران آموزشی، روش‌های تدریس را به بزرگترها آموزش دادند.

وی به استفاده از اینترنت در آموزش برخی دروس اشاره کرد و گفت: در یزد بررسی کردیم که 436 دانش‌آموز اینترنت ندارند که راهبران آموزشی و تربیتی به همراه معلمان داوطلب به این مناطق رفتند و آموزش‌ها را با موبایل خودشان ارائه دادند. 

سیفی از تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان روستایی و عشایری خبر داد و افزود: بر اساس معیارها و بخشنامه‌هایی که از قبل داشتیم، بسته‌های آموزشی تولید شده و به صورت رایگان توزیع شد به عنوان مثال همکاران در استان چهارمحال و بختیاری درسنامه تهیه کردند و یا در استان خراسان رضوی 17 هزار بسته آموزشی با عنوان قاصدک سلامتی تولید محتوی و به صورت رایگان توزیع شد.

وی اضافه کرد: در مناطقی هم راهبران آموزشی از طریق تلفن با دانش‌آموزان در ارتباط هستند و البته در برخی مناطق، اتفاقات خوبی افتاده است مثلا در استان فارس، هزینه تلفن راهبران آموزشی که ساعت ها با دانش‌آموزان در تماس هستند، پرداخت می‌شود.

 مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش کردیم از هر فرصتی برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کنیم و عدالت آموزشی برقرار باشد و برای استان‌ها شیوه نامه اجرایی ارسال شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش دانش آموزان برنامه آموزشی عدالت راهبران آموزشی دانش آموزان برخی مناطق خانواده ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور