Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:50:45 GMT

۱۰ هکتار از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۷۳۴۳

۱۰ هکتار از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید جویباری پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران ا از رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این رفع تصرف با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی، ۱۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک نوده بخش رودهن انجام شده است.

جویباری افزود: این اراضی در اجرای ۲۹ فقره حکم قطعیت یافته قضائی باز پس گیری و به دولت بازگردانده شده و تمامی دیوار کشی‌ها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی نیز مورد تخریب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند بیان داشت: با توجه به وقوع این اراضی ملی در حریم قانونی شهر، اقدامات لازم برای رفع تصرف توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و با همکاری عوامل راه و شهرسازی انجام شده است.

کد خبر 4880750

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی شهرستان دماوند ویروس کرونا بوشهر ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی قزوین احتکار استانداری سمنان شیراز زاهدان مشهد اراضی ملی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت گندم امسال استان ۵۹ هزار هکتار  است که از این میزان ۳۸ هزار هکتار گندم دیم و ۲۱ هزار هکتار گندم  آبی است. - اخبار استانها -

روح الله سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری استان 59 هزار هکتار  است که از این میزان 38 هزار هکتار گندم دیم و 21 هزار هکتار گندم  آبی است که از این میزان 38 هزار هکتار در طرح جهش تولید گندم در دیم‌زار مشارکت دارد . 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کل اراضی سطح زیر کشت کشاورزی استان 200 هزار هکتار است، بیان کرد: بیشترین سطح کشت گندم مربوط به شهرستان لردگان  با  8 هزار هکتار گندم‌زار است که در طرح جهش تولید در دیم‌زارها مشارکت دارد.

سعیدی با اشاره به بیمه گندم‌زارها با بیان اینکه این موضوع اختیاری است، عنوان کرد: 17 هزار  هکتار از گندم‌زارهای طرح جهش تولید در دیم‌زار در  استان چهارمحال و بختیاری زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در اراضی دیم گزارش نشده است، ادامه داد:سطح سبز دیم‌زارها سال زراعی جاری باتوجه به بارندگی‌ها  مطلوب است. پراکنش مناسب بارش‌هاباعث شده وضعیت سبز مزارع استان بخصوص دیم‌زارها از وضعیت مطلوبی برخوردار باشند.

سعیدی با اشاره به احتمال بارش باران تا اوایل اردیبهشت‌ماه و افزایش دما در این زمان، مطرح کرد: در این زمان احتمال شیوع بیماری‌های برگی غلات از جمله زنگ زرد، سپتوریوز و غیره زیاد است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: ضروری است کشاورزان به محض مشاهده اولین علایم بر روی گیاه،  هماهنگی لازم را در راستای مبارزه موثر، با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی استان انجام دهند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • آزادسازی ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت