Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات با انتقاد از بیانات مولوی عبدالحمید گفت: در ماجرای سیل گلستان همه در کنار هم بودیم و کسی هم نگفت، گناه عامل این بلا است، عالم دینی باید به جای ملامت از درد‌های مردم بکاهد.

به گزارش خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به سخنان مولوی عبدالحمید گفت: در سیل گلستان شیعه و سنی با هم بودیم و کسی نگفت گناه عامل بلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظیفه عالم دین این است که با تعمیق معنویت درد مردم را بکاهد نه ملامت.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به آیه وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ گفت: همه ی مسلمین به آیات قرآن کریم اعتقاد راسخ دارند و لذا در مواقع سختی و شدائد دمیدن در آتش تفرقه هنر نیست.

وی افزود: در بحبوحه ابتلای جامعه به مصیبت، انحصار مصائب به عذاب الهی حاصلی جز ناامیدی ندارد و اگر از طرف علما طرح شود نتیجه ای جز دین گریزی ندارد. حال آنکه قرآن کریم میفرماید: هُنَالِکَ ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالا شَدِیدًا لذا از عالم علوم اسلامی انتظار می‌رود با دقت در استنادات، قرائت صحیح و مناسبی داشته باشند و این از ابتدائیات مقابله با بحرانی است که جامعه ی بشری درگیر آن است.

وی افزود: سابقه ی علمای مسلمان در تاریخ حاکی از تسلی خاطر و ایجاد امید در کوران اضطرار جامعه است؛ هماهنگونه که حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند: پیامبر اسلام طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ بوده است و این الگو باعث شد تا طلاب جهادی بدون ملامت به یاری سیلزدگان اهل سنت بشتابند و امروز در مناطق اهل سنت هیآت مذهبی در حال خدمت رسانی باشند.

وی ادامه داد: البته در حوادث گوناگون انقلاب اسلامی با وحدت دشمن شکن دشمنان و تفرقه افکنان را مایوس کرد. در سیل گلستان شیعه و سنی با هم بودیم و کسی نگفت گناه عامل بلا است. در کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نیز همین تجربه را داریم و نگاه امتی حاکم بود. در این میان نیز وظیفه عالم دین این است که با تعمیق معنویت درد مردم را بکاهد نه اینکه ملامت کند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: ویروس کرونا شیعه و سنی نمی¬شناسد و همه ی کشورهای منطقه غرب آسیا را در برگرفته است. لذا علمای بلاد می تواند با حضور میدانی و عمق بخشیدن به اندیشه های دینی و اخلاقی دردی از آلام مردم جامعه را برطرف کنند نه اینکه با استناد به شایعات، استفاده ی ابزاری از بلایا کنند و به تسویه حساب های فرقه ای مشغول شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام ابتلاء مسلمین به این ویروس همچنان که جمعی از طلاب، با اخلاص و از خود گذشتگی و جان بر کف مشغول التیام بخشی به مشکلات هستند از شما و طلاب اهل سنت هم انتظار می رود که وارد میدان شده و التیامی بر درد مردم باشید نه اینکه مشغول دعواهای کلامی باشید.

وی افزود: هر زمان در مناطق اهل سنت کشور مصیبتی وارد شد، برادران شیعه بدون نگرشهای فرقه ای به یاری برادران سنی شان شتافته اند و هیچ گاه بلا را به عذاب الهی ارتباط نداده و از آن بهره برداری مذهبی و تبلیغی نکرده اند.
جلالی در خاتمه گفت: از همه علمای اهل سنت دعوت می‌کنم تا با وحدت رویه در مواجهه با این ویروس، نگاه پدرانه به امت اسلامی داشته باشیم و با حضور پررنگ تر در ریشه کن کردن این بلا متحد شویم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شیعه دین قرآن کریم درد شیعه و سنی عالم دین درد مردم اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست

 سردار نعمت الله باقری  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سپاه حاصل تفکر امام خمینی (ره) و وجود هریک از پاسداران برای خدمت رسانی به مردم از این تفکر سرچشمه می‌گیرد و شکست دشمن از فاصله ۲ هزار کیلومتر حاصل همان تفکر است.

وی افزود: اگر سپاه نبود کشور نبود و علاوه بر خدمت رسانی به مردم، پاسداری از مرز‌های کشور را برعهده دارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) یادآور شد: عملیات وعده صادق بنا به فرمان مقام معظم رهبری بود و آن تفکر پوشالی دشمنان را درهم کوبید و تمامی ابر قدرت‌ها با دولت‌های خودفروخته منطقه صف می‌کشند تا بتوانند جلوی پرتاب موشک‌های رعد آسای نظام اسلامی را بگیرند، اما نمی‌توانند.

سردار باقری بیان کرد: امروز ابهت تاریخی رژیم صهیونسیتی شکسته و جمهوری اسلامی پشتوانه تاریخی آنان را درهم کوبید و امیدواریم شاهد محقق شدن پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا ۲۵ سال آینده این رژیم اشغالگر نابود می‌شود باشیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشور‌ها با وعده صادق شادمان و اعلام کردند تا جمهوری اسلامی می‌تواند پشتیبان آنان باشد.

فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه بسیج سازندگی اقدامات لازم در حوزه اقتصاد مقاومتی را بخوبی انجام می‌دهد ادامه داد: امروز جنگ اقتصادی است و سربازان در سپاه در خط مقدم این حوزه، باید تلاش کنند چراکه مصداق اصلی شعار سال هستیم و نباید منتظر بمانیم.

سردار باقری وجود جوانان انقلابی با روحیه جهادی را عامل موفقیت سپاه پاسداران است دانست و گفت: اقدامات جهادی سپاه نباید در قالب چارچوب‌های اداری قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان نیز در این آیین اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال آب بر کشاورزی ایجاد شده و تمامی اقدامات در راستای انجام فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

احسان جهانبخش گفت: ۸۱۲ صندوق‌های قرض الحسنه و ۱۴ تعاونی در لرستان وجود دارد و اقدامات لازم را اولویت پرداخت وام به متقاضیان در دستور کار قرار دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان در این آیین اظهار کرد: فلسفه وجودی حکومت دینی برقراری عدالت و توجه به قشر محروم می‌باشد و محرومیت زدایی در اولویت قرار دارد.

حجت‌الاسلام علی درویشی گفت: خدمت رسانی به مردم شیوه پیامبران است و در نظام اسلامی با نیرو‌های مخلص و اقدامات جهادی در تمامی حوزه‌ها به مردم درحال خدمت رسانی می‌باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم