Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@08:39:59 GMT

نرخ دیه سال ۹۹ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۷۶۳۵

به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری خود که از شبکه اینترنتی سیمای عدالت پخش شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مبلغ دیه در سال 99 اظهار کرد:به موجب قانون در پایان هر سال برای سال جدید قوه قضائیه باید نرخ دیه را اعلام کند.

وی گفت: این موضوع در جلسه شورای عالی قضایی مطرح و نرخ دیه در ماه‌های غیرحرام با رشد 20 درصدی نسبت به امسال، 330 میلیون‌تومان تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی قوه قضائیه افزود: دیه سال 98 در ماه‌های غیر حرام 270 میلیون تومان بود که به 330 میلیون تومان رسید و از اول فروروین 99 لازم‌الاجراست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای

به گزارش خبرآنلاین این استعفا پس از آن صورت گرفت که دو فرزند وی به اتهام تخلفات مالی محاکمه شدند.

مصدق دلیل استعفای خود را «جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه اعمال نفوذ یا تاثیرگذاری در پروندۀ فرزندانش» عنوان کرد. این استعفا مورد قبول رئیس قوۀ قضائیه قرار گرفت.

سایت رجانیوز واسته به جبهه پایداری 4گزینه احتمالی را برای معاون اولی قوه قضاییه مطرح کرده است.

رجایوز نوشته است: پرسش این است که چه کسی به‌جای مصدق بر صندلی دومین مقام قوۀ قضائیه خواهد نشست؟

علی عبدالهی: حجت‌الاسلام عبدالهی، رئیس فعلی حفاظت و اطلاعات قوۀ قضائیه، یکی از گزینه‌های مطرح برای جایگزینی مصدق است. عبدالهی که سال‌ها در دادسرای ویژۀ روحانیت مشغول به کار بود، در تیر ماه سال ۹۸ جایگزین حجت‌الاسلام خطیب در ریاست حفاطت و اطلاعات دستگاه قضا شد و تاکنون نیز در این سمت باقی مانده است. باتوجه به اینکه در سال گذشته لایحۀ تبدیل مرکز حفاظت و اطلاعات قوۀ قضائیه به سازمان حفاظت و اطلاعات قوۀ قضائیه به مجلس رفت و کلیات آن نیز تصویب شد، به‌نظر می‌رسد انتصاب عبدالهی به‌عنوان معاون اولی بیانگر آن باشد که برای سازمان احتمالی حفاظت و اطلاعات قوۀ قضائیه رئیس دیگری درنظر گرفته شده است.

ذبیح‌الله خدائیان: هرچند که تاکنون هر چهار معاون اول پیشین قوۀ قضائیه روحانی بوده‌اند، اما این موضوع بیانگر آن نیست که افراد غیرروحانی شانسی برای تصدی این سمت نداشته باشند. از بین افراد غیرروحانی کسی که بیشترین احتمال را برای تصدی معاون اولی دارد، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس فعلی سازمان بازرسی کل کشور است. خدائیان که در زمان ریاست آملی لاریجانی معاون حقوقی قوۀ قضائیه و در زمان ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک بود، در دورۀ جدید قوۀ قضائیه ترقی یافت و تصدی همزمان دو سمت سخنگویی قوه و ریاست سازمان بازرسی را عهده‌دار شد. البته وی پس از مدتی سمت سخنگویی را به مسعود ستایشی واگذار کرده و رئیس سازمان بازرسی باقی ماند. انتصاب خدائیان به‌عنوان معاون اول یک تغییر رویه در دستگاه قضا خواهد بود؛ چرا که پس از ۲۴ سال سمت معاون اولی قوۀ قضائیه به یک شخص غیرروحانی خواهد رسید.

محمد موحدی‌آزاد: حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد نیز یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی معاون اولی است. در کارنامۀ موحدی‌آزاد مسئولیت‌هایی چون ریاست دادگاه تجدید نظر تهران، ریاست دادگاه انقلاب تهران، دادستان انتظامی قضات و ریاست دادگاه انتظامی قضات به چشم می‌خورد. در مرداد ماه سال گذشته نیز وی جایگزین جعفر منتظری در دادستانی کل کشور شد تا مجتهد بودن او نیز ثابت شود. آنچه شانس موحدی را برای تصدی معاون اولی تقویت می‌کند این است که حجت‌الاسلام اژه‌ای پیش از معاون اولی و حجت‌الاسلام رئیسی پس از معاون اولی سمت دادستانی کل کشور را برعهده داشته‌اند. همچنین مرحوم مروی نیز پیش از معاون اولی رئیس دادگاه انتظامی قضات بوده است؛ سمتی که در کارنامۀ موحدی نیز به چشم می‌خورد. اگر موحدی به معاون اولی قوۀ قضائیه برود، او کوتاه مدت‌ترین دادستان کل کشور انقلاب اسلامی بوده است.

حکمتعلی مظفری
: هرچند شانس حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری به اندازۀ سایر گزینه‌ها نیست، اما وی نیز از گزینه‌های مطرح برای معاون اولی قوۀ قضائیه است. مظفری در زمان ریاست ابراهیم رئیسی مسئولیت معاونت قضایی قوۀ قضائیه و در زمان ریاست غلامحسین محسنی اژه‌ای ریاست دیوان عدالت اداری را برعهده گرفت. جالب آنکه محمد مصدق معاون اول مستعفی نیز پیش از تصدی صندلی معاون اولی، رئیس دیوان عدالت اداری بوده است.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888218

دیگر خبرها

  • برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
  • رسانه پایداری گزینه‌های معاون اولی محسنی اژه‌ای را معرفی کرد
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای
  • اژه‌ای: اهتمام سه قوه در جهت تحقق شعار سال ضرورت دارد
  • تبیین و تشریح الزامات تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رئیس عدلیه
  • تأکید اژه‌ای بر مبارزه علمی با مفاسد و پرهیز از جناحی‌گری
  • ضرورت اهتمام سه قوه در جهت تحقق عملی شعار سال