Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سارا بهمنیار کاراته کار ملی پوش گیلانی به عنوان اولین بانوی تاریخ ورزش این استان موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

مریم بخشی در گفت و گویی در تشریح این خبر اظهار کرد: خوشبختانه سارا بهمنیار توانست سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را در رشته کاراته کسب کند تا سهم ورزش گیلان برای حضور در المپیک به سه ورزشکار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: با توجه به لغو رقابت‌های کاراته وان مراکش، قرار شد آخرین مرحله لیگ جهانی اواخر فروردین ماه در مادرید اسپانیا برگزار شود که به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، رقابت‌های مادرید نیز لغو شد.

وی ادامه داد: پیش از این فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرده بود چنانچه رقابت‌های مادرید نیز لغو شود، سالزبورگ اتریش که چندی قبل میزبان لیگ جهانی کاراته بود، به عنوان آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی المپیک در نظر گرفته می‌شود و این تصمیم با موافقت کمیته بین‌المللی المپیک اتخاذ شد.

بخشی بیان کرد: با این وجود، پس از برگزاری مسابقات لیگ جهانی سالزبورگ اتریش، سارا بهمنیار کاراته کار شایسته استان گیلان در وزن ۵۵- کیلوگرم با ۵۶۴۷ امتیاز در رتبه ششم قرار گرفت و جواز حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را تصاحب کرد، ضمن اینکه «طراوت خاکسار» دیگر کاراته کار کشورمان در این وزن در رتبه نهم قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اضافه کرد: خوشبختانه سارا بهمنیار در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشت و هم اینک نیز جواز حضور در رقابت‌های المپیک را به عنوان اولین بانوی تاریخ ورزش گیلان کسب کرده و امیدواریم که این ورزشکار شایسته گیلانی در رقابت‌های المپیک نیز بدرخشد و مدال کسب کند.

بخشی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز «آرمین هادی‌پور» در رشته تکواندو و «محمد رهبری» در رشته شمشیربازی و در بخش تیمی اسلحه سابر از استان گیلان موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند، ضمن اینکه «نازنین ملایی» قایقران ملی پوش گیلانی نیز شانس کسب سهمیه المپیک را دارد.

 سارا بهمنیار کاراته کای گیلانی که اسفند سال گذشته مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را کسب کرد در وزن ۵۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو، مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود.

وی همچنین سال گذشته در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

ایسنا

برچسب ها: کاراته ، المپیک ، گیلان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کاراته المپیک گیلان جهانی کاراته سارا بهمنیار سهمیه المپیک اولین بانوی کاراته وان لیگ جهانی مدال نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزه محمدزمانی؛ پرواز بانوی تاریخ ساز از زمین به آسمان | آن هایی که از دست دادیم

فیروزه محمدزمانی یکی از مهم ترین چهره هایی بود که ورزش ایران در سال 1402 از دست داد.

طرفداری | در سال 1402، ورزش ایران یک بانوی مهم را از دست داد.

فیروزه محمدزمانی نخستین قهرمان بین المللی زنان در رشته گلف که تیم ملی زنان این رشته را در سال ۱۳۸۱ تشکیل داده بود، در سن ۵۳ سالگی در کانادا دار فانی را وداع گفت.

محمدزمانی متولد سال ۱۳۴۸ در شهر گرگان بود که با تشکیل تیم ملی گلف ایران در ۱۳۸۱ عضو تیم ملی زنان شد و در اولین دوره مسابقات قهرمانی گلف ایران در تهران به مقام نخست رسید.

او از ۱۳۷۳ به تمرین گلف پرداخت و دو سال در ژاپن آموزش دید. آموزش تکمیلی را زیر نظر مارک انگلیسی در دبی گذراند و در کلاس آموزشی سایمون دیکسی، مدرس فدراسیون جهانی گلف، در تهران نیز شرکت کرد. این ورزشکار فقید در مسابقات قهرمانی گلف آسیا در هند (۲۰۰۴) نیز در گروه B مدال طلا گرفت.

پیکر او در قطعه نام‌آوران ورزش آرامستان شهرستان شاهرود استان سمنان به خاک سپرده شد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • مهران برخورداری؛ دشت اولین سهمیه تکواندو در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • محمدرضا گرایی؛ مرد یخی در پاریس طلا می‌خواهد؛ سهمیه‌های المپیکی
  • رقابت سخت ۷۴ کیلو‌ها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • رقابت سخت ۷۴ کیلوها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • فیروزه محمدزمانی؛ پرواز بانوی تاریخ ساز از زمین به آسمان | آن هایی که از دست دادیم
  • بازگشت ملی پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • بازگشت ملی‌پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • بهترین سال ورزش ایران در المپیک و سال تولد بهترین المپین ایران، سال نهنگ بودند