Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@03:35:07 GMT

آزادراه همت به کرج متصل شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۷۸۴۲

آزادراه همت به کرج متصل شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ساعتی پیش و با حضور حسن روحانی رئیس جمهور قطعه دوم و قطعه سوم ادامه آزادراه همت تا کرج به بهره‌برداری رسید و کل مسیر آزادراه همت - کرج به طول 14.6 کیلومتر آماده بهره‌برداری شد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و جمعی از مسئولان استان البرز نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعه اول این آزادراه که از نظر طول مسیر کوتاه ترین آزادراه کشور است، از انتهای بزرگراه شهید همت در منطقه 22 تهران آغاز می‌شود و تا گرمدره ادامه دارد، این قطعه حدود 6 سال پیش افتتاح شد و زیر بار ترافیک رفت، طول این قطعه 5 کیلومتر است.

قطعه دوم این آزادراه از گرمدره تا شهرک جهان‌نما 5.1 کیلومتر طول دارد؛ همچنین قطعه سوم این آزادراه از شهرک جهان‌نما تا ابتدای جاده چالوس 4.5 کیلومتر طول دارد.

این مسیر آزادراهی دارای 6 باند رفت و برگشت است، همچنین یک باند اضطرار در دو طرف مسیر (رفت و برگشت) وجود دارد.

ارزش روز این آزادراه 14.6 کیلومتری 15 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

این مسیر آزادراهی چهارمین مسیر اتصال تهران به استان البرز است.

از مشخصات فنی این پروژه می‌توان به 12 میلیون متر مکعب عملیات خاکی اشاره کرد؛ این آزادراه دارای 2 تونل، یک پل قوسی فلزی به طول 100 متر و هفت دستگاه پل خاص است.

کاهش سالانه 293 میلیارد ریال در استهلاک خودرو، کاهش 117 میلیارد ریالی در تصادفات، کاهش 374 میلیارد ریالی در مصرف سوخت، کاهش 329 میلیارد ریالی در زمان سفر و کاهش 26 میلیارد ریالی در تولید آلاینده‌های زیست محیطی از مزایای این پروژه عنوان شده است.

رقم عوارضی آزادراه همت تا کرج برای سواری 40 هزار ریال

طبق گفته امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، نرخ عوارضی سواری‌ها برای کل این مسیر آزادراه شامل قطعات 1، 2 و 3 رقم 40 هزار ریال و برای اتوبوس 75 هزار ریال است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی از آن منظر که مشکلاتی در پرداخت عوارض الکترونیک وجود دارد و صعب‌الوصول است اخذ عوارض در این آزادراه به صورت دستی انجام می‌شود.

وی گفته است که این رقم عوارضی برای کل مسیر شامل قطعات 1، 2 و 3 است.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 آزادراه همت قطعه دوم و قطعه سوم ادامه آزادراه همت تا کرج بهره برداری از مسیر آزادراه همت - کرج رقم عوارضی آزادراه همت تا کرج برای سواری 40 هزار ریال امیر محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزادراه همت آزادراه همت تا کرج میلیارد ریالی مسیر آزادراه میلیارد ریال هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین

آفتاب‌‌نیوز :

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، امروز در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های استان، گفت: ترافیک در آزادراه تهران _ کرج _ قزوین به صورت سنگین است.

وی افزود: ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج _ قزوین حدفاصل محمدشهر تا پل فردیس و در آزادراه کرج _ تهران محدوده فردیس تا کلاک کرج سنگین است.

زندی‌فر ادامه داد: درحال حاضر وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران _کرج _ قزوین در برخی مقاطع پرحجم است.

وی گفت: انتظار می‌رود رانندگان محترم با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • عملیات احداث و اصلاح شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • به روز رسانی جدید واتس‌اپ کاربران را عصبانی می‌کند
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق