Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت چینی وان پلاس با هدف آماده سازی زیرساخت های خود برای ورود به عصر مخابراتی نسل پنجم از سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری در این زمینه خبر داده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از چاینا تک نیوز، وان پلاس برای راه اندازی یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه در حوزه نسل پنجم سی میلیون دلار آمریکا سرمایه گذاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرمایه گذاری صرف طراحی و ساخت مدارهای فرکانسی ویژه نسل پنجم، آنتن های پیشرفته و ابداع فناوری های چندرسانه ای خواهد شد.

وان پلاس که توسط لیو ژوهو تاسیس شده عمر چندانی ندارد، اما این شرکت چینی ظرف سال های اخیر رشد ثباتی داشته و در زمینه تولید گوشی های هوشمند پیشرفته توانسته سهم مناسبی از بازارهای جهانی را از آن خود کند. این شرکت همچنین قصد دارد اپلیکیشن های ویژه نسل پنجم نیز تولید کرده و به بازار بفرستد.

این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک گوشی های هوشمند نسل پنجم خود را نیز به بازار بفرستد. وان پلاس در تابستان گذشته اولین گوشی نسل پنجم خود موسوم به وان پلاس 7 پرو را معرفی کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری فناوری آمریکا وان پلاس سرمایه گذاری وان پلاس نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین

گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، ۱۹ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال 2024 به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، 19 درصد کاهش یافته است.

این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که غول فناوری آمریکا یعنی اپل با فشار ناشی از شرکت‌ رقیب یعنی "هوآوی" به جایگاه سوم در بازار پررقابت چین سقوط کرد.

شرکت هوآوی که دفتر مرکزی آن در شنژن قرار دارد، از افزایش 69.7 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند خود در سه ماهه اول خبر داد.

اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

بر اساس این گزارش، شرکت هوآوی اکنون چهارمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین است.

عملکرد قوی این شرکت در حالی است که تحریم‌های ایالات متحده تجارت جهانی گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی را تقریباً از بین برده است.

به طور کلی، بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه اول سال 2024 حدود 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت که نوید دهنده روند مثبت این صنعت در دوره سه ماهه دوم است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فروش اپل در سال 2024 بازهم کاهش یابد. شرکت تحقیقاتی آی‌دی‌سی IDC قبلاً هشدار داده بود که حضور غول فناوری ایالات متحده در چین به دلیل محصولات رقیب و ارتقاء محدود محصولات اپل که جذابیت کلی آیفون‌ها را کاهش داده، تضعیف شده است.

اپل که زمانی باارزش‌ترین شرکت جهان بود، امسال شاهد کاهش 14 درصدی ارزش سهام خود بود که در کل بازار عملکرد ضعیفی داشت. ارزش بازار آن هنوز 2.56 تریلیون دلار است و پس از شرکت مایکروسافت در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد