Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی اعم از میوه‌های سردسیری و معتدله تا نیمه گرمسیری با اقلیم‌های مناسب گرم و خشک تا معتدله و مدیترانه ایی در استان تولید می‌شود.

اکبری افزود: این میزان محصولات باغی در بیش از ۷۴ هزار هکتار باغات استان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: انواع خشکبار مانند پسته و بادام، گردو، کشمش تا انواع محصولات معتدله و سردسیری مثل زغال اخته و گیلاس و سیب و گلابی و انواع آلو‌ها و هلو و شلیل تا محصولات نیمه گرمسیری و مدیترانه ایی همانند زیتون و انار و انجیر از مهمترین تولیدات باغی این استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تولید زعفران، گل محمدی، زیره، همیشه بهار، گل گاوزبان و سماق که به شکل زراعی و خودرو کشت و کار میشود را از مهمترین انواع گیاهان داروئی استان است.

اکبری افزود: توسعه باغبانی استان در سال‌های اخیر به علت ظرفیت های موجود بیشتر در توسعه گیاهان داروئی و باغات در اراضی شیبدار و محصولات کم آب بر و نیمه دیم برنامه ریزی شده که شامل زیتون، پسته، گل محمدی، زعفران، گلابی، بادام و انگور دیم است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع و باغات استان با ۴۰ دستگاه پهپاد با اپراتور‌های آموزش دیده انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین مکانیزه در مزارع و باغات؛ قزوین یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

راه انجام یادآور شد: سمپاشی برعلیه انواع آفات به ویژه سن غلات، علف‌های هرز مزارع و محلول پاشی در مزارع و باغات توسط پهپاد علاوه بر دقت و سرعت عمل باعث صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سمپاشی با پهپاد به دلیل مصرف پایین سموم در کنترل آفات و علف‌های هرز کمک شایانی به پایداری محیط زیست و کاهش اثرات زیست محیطی می‌کند و باعث بهبود کیفیت محصولات تولیدی در مزارع و باغات می‌شود.

راه انجام بیان کرد: استان قزوین از سال ۱۴۰۰ با استفاده از تسهیلات و اعتبارات خطوط مختلف مکانیزاسیون اقدام به شناسایی افراد متقاضی آموزش دیده جهت جذب و خرید انواع پهپاد برای فعالیت در عرصه‌های کشاورزی کرده است.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر قزوین یکی از استان‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات مکانیزه توسط پهپاد‌ها در کشور می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • خرید انواع کمپرسور دانفوس Danfoss  از مایاکول
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم