Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@02:19:19 GMT

ناجا اعلام کرد: برخورد با عرضه‌کنندگان زیرزمینی قلیان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۸۳۴۲

به گزارش الف، سرهنگ صادق رضا دوست اظهار کرد: پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا به منظور پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا در کشور، بر اساس وظایف و ماموریتهای محوله در صنوف و اماکن عمومی، ضمن تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق اصناف ایران طی بخشنامه‌هایی به رده‌های متناظر در سراسر کشور موضوع تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی تا عادی شدن وضعیت، عدم عرضه مواد دخانی و توصیه‌های بهداشتی در واحدهای صنفی را ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام سودجویانه و سوء استفاده افراد فرصت طلب و محتکر در فضای مجازی و حقیقی و به دنبال آن کمبودهای ناشی از احتکار، افزایش قیمت اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، از اوایل اسفندماه از طریق رده های متناظر در سراسر کشور و با همکاری وزارتخانه های بهداشت، صمت و سازمان تعزیرات حکومتی بر فعالیت مراکز تولیدی، توزیعی و خدماتی به صورت مستمر نظارت داشته و با افراد متخلف قاطعانه برخورد می شود و این موضوع همچنان در دستور کار این پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا خاطرنشان کرد: در طول این دوره مقادیر زیادی از اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده از جمله ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده، پدهای الکلی و ... که توسط محتکران در انبارها دپو و یا خارج از شبکه تعریف شده و به صورت مخفیانه و با قیمت‌های گزاف توزیع می شد، کشف و متهمان به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برابر بررسی‌های انجام شده میدانی، اکثر واحدهای صنفی از ارائه خدماتی که باعث تشدید شیوع بیماری کرونا می‌شود، خودداری و همراهی و همکاری خوبی را با پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط نظارتی دارند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی کسبه بدون توجه به هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقدام به برگزاری مراسمات زیرزمینی و عرضه قلیان می کنند که عمدتاً اینها واحدهای صنفی فاقد مجوز هستند و اقدام آنها موجب تشدید شیوع این بیماری می شود و در نظارتهای انتظامی قطعاً برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد که با تعدادی از اینها برخورد قانونی هم صورت گرفته است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تصریح کرد: هموطنان باید توجه داشته باشند که ناجا به طور مستمر بر فعالیت اصناف و کسبه نظارت دارد و به مردم این قول را خواهیم داد که با محتکران و افراد فرصت طلب قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

بنابر اعلام سایت پلیس، رضا دوست خاطرنشان کرد: ما همواره در کنار مردم هستیم و از کلیه شهروندان تقاضا داریم همانند گذشته با پلیس همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در واحدهای صنفی واماکن عمومی، مراتب را به شماره‌های ۱۹۷ و ۱۱۰ گزارش کنند تا در اولین فرصت، اقدامات قانونی نسبت به برخورد با آنها به عمل آید.

منبع: الف

کلیدواژه: واحدهای صنفی اماکن عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کیومرث عزیزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، پنج صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به عمل‌آمد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد لذا به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت نمایند.

کد خبر 6080636

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران