Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه امروز (سه شنبه) اضافه کرد: بسیاری از کارشناسان نظامی به عزم و اراده ترکیه برای بازگشایی جاده حلب - لاذقیه و تردد در آن برای عموم مردم شک دارند. 

یک مقام نظامی در حومه ادلب شرقی به روزنامه الوطن گفت: به رغم نقضهای مکرر آتش بس توسط تروریست‌ها و اعمال محدودیت برای ارتش سوریه، اما ارتش برای اطمینان از اجرای آتش بس و سایر مفاد توافق مسکو به تعهدات خود پایبند مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الوطن بدون ذکر نام این مقام نظامی به نقل از وی اضافه کرد: در چنین شرایطی ارتش سوریه تلاش می کند تا شرایطی برای بهره برداری از جاده بین‌المللی حلب - لاذقیه فراهم شود و  به همین دلیل از انجام هرگونه عملیات نظامی هوایی مشترک با روسیه در کل منطقه خودداری کرده تا درگیری‌ها در منطقه کاهش یابد.

منابع نزدیک به شبه نظامیان "فلیق الشام" که بنابر نوشته الوطن توسط ترکیه و تحت پوشش "جبهه ملی آزادیبخش " تامین مالی می‌شوند، به این روزنامه گفتند که گروه‌های وفادار به شبکه "القاعده" به ویژه "جبهه النصره" و سازمانهای تکفیری در قالب "انصار التوحید" ، "حراس الدین "، " انصار الاسلام" و "انصار الدین" از نظر تعداد و اسلحه در روزهای اخیر قدرتمندتر شده اند.

این منابع تصریح کردند: این گروه ها پس از شکست‌های میدانی که توسط ارتش سوریه در جریان نبرد برای آزادسازی حومه ادلب و حلب و باز کردن بزرگراه حلب - حما و تامین امنیت شهر حلب به آنها تحمیل شد، از طریق آتش بس فرصت طلایی پیدا کرده‌اند تا مجدداً صفوف خود را سازماندهی کنند.  

این منابع اضافه کردند که تجهیزات نظامی بدست آمده از تروریست‌ها از زمان آتش بس از 5 ماه جاری میلادی منحصراً از مرزهای ترکیه وارد شده است و مقامات و ارتش اشغالگر ( ترکیه ) در مناطق ادلب از ورود این سلاح ها آگاهی داشته و آنان ورود اسلحه و مهمات را برای آنها تسهیل می کنند و کنترل ها در دو طرف جاده بین المللی بین سراقب و مرزهای استان لاذقیه در تل حور مطابق با توافق انجام شده بین مسکو و آنکار انجام نمی شود. 

الوطن سوریه نوشت: بیانیه وزارت امور خارجه روسیه دیروز فاش کرد که تشکیلات تروریستی به لطف پشتیبانی از خارج از کشور و سوء استفاده از دوره آتش بس، خود را تسلیح و به ارتش سوریه حمله می کند. در این بیانیه تاکید شد که تروریست‌ها فقط دو گزینه دارند؛ یا در صورت مسلح بودن از بین بروند یا طبق قانون به جنایات آنها رسیدگی شود.

در همین زمینه کارشناسان نظامی به روزنامه الوطن گفتند: با توجه به انجام نخستین گشت مشترک ترکیه و روسیه در بزرگراه حلب - لاذقیه در نزدیکی سراقب که طبق توافق طرفین انجام شد، نشان داد که ترکیه صرف نظر از وابستگی و وفاداری و پشتیبانی از تروریست‌ها، علاقه‌ و توانایی لازم برای بازگشایی این جاده بین‌المللی حتی در میان مدت را ندارد.  

برچسب‌ها سوریه آسیای غربی ترکیه پروندهٔ خبری جنگ پشت دیوارهای ادلب سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه آسیای غربی ترکیه ترکیه سوریه سوریه روسیه ترکیه سوریه ترکیه ترکیه سوریه روسیه سوریه ترکیه روسیه ترکیه سوریه آسیای غربی ترکیه ارتش سوریه تروریست ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه

به گزارش همشهری آنلاین، «طه جهاد» سخنگوی جنبش حماس، عصر امروز (چهارشنبه)، ادعای روزنامه لبنانی «اللواء» درباره انتقال مقر حماس به سوریه را تکذیب کرد.

روزنامه لبنانی اللواء به‌تازگی با انتشار گزارشی مدعی شده بود حماس از دمشق خواسته تا مقر خود را به سوریه منتقل کند و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه این درخواست را رد کرده است.

سخنگوی جهاد اعلام کرد: «ضمن تشکر از تمام کشورهای عربی که آنان را پناه ملتمان و حامی آرمان خود می دانیم؛ اما آنچه روزنامه لبنانی اللواء دیروز (سه‌شنبه-۲۴ آوریل) درباره درخواست جنبش برای انتقال به سوریه منتشر کرده، تکذیب می‌کنیم. جنبش [حماس] نه از کشور برادر سوریه و نه دیگر کشورها چنین درخواستی نداشته است.»

این ادعا در حالی در روزنامه اللواء منتشر شده است که اخیرا برخی رسانه‌های دیگر نیز مدعی شده بودند حماس قصد انتقال مقر خود از قطر به ترکیه را دارد.

یک منبع در حماس روز گذشته در گفت‌وگو با «العربیه» گفت که حماس مقر خود را از قطر تغییر نخواهد داد.

کد خبر 847085 منبع: فارس برچسب‌ها قطر خبر ویژه سوریه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد