Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای پایانی سال جاری و در حالی که مؤسسات سه‌گانه معاونت فرهنگی کماکان وضعیت کاری کارمندانشان را برای سال آینده و به منظور انجام فرآیند ادغام به روشنی اعلام نکرده‌اند، قادر آشنا مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که از وی به عنوان گزینه اصلی مدیریت مؤسسه ادغام شده جدید یاد می‌شد از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرکز هنرهای نمایشی کوچانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی که کمی بیش از یک سال قبل از این خود آشنا را از مؤسسه آموزشی وابسته به معاونت هنری به مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی آورده بود این بار نیز در اقدامی عجیب وی را بار دیگر به مدیریت تئاتر بازگرداند.

حکم تازه آشنا در حالی صادر شده است که وی به تازگی با قرار گرفتن در سمت قائم مقامی نمایشگاه کتاب تهران سکان اصلی مدیریت این رویداد را بر عهده داشت و تصمیات مهم این رویداد اعم از ساماندهی بخش درآمدزایی و تبلیغات و نیز انتخاب بانک عامل جدید و برنامه‌ریزی بلند مدت برای استفاده از ظرفیت بانک تازه را ساماندهی کرده بود.

اما این انتخاب و خروج نابهنگام آشنا از مؤسسه نمایشگاه‌ها دارای چه معنایی است؟ به نظر می‌رسد نخستین موضوع در این زمینه عدم حضور آشنا در ترکیب تازه مؤسسه ادغامی تازه معاونت باشد که زمینه انتقال او به مرکز هنرهای نمایشی را فراهم ساخته است. محسن جوادی طی روزهای اخیر در گفتگو با یکی از رسانه‌ها از پایان ایجاد چارت تازه این مؤسسه و ابلاغ و رسانه‌ای کردن آن پس از تعطیلات نوروز خبر داده بود.

از سوی دیگر خالی ماندن صندلی مدیرعاملی مؤسسه نمایشگاه‌ها به معنی چرخش پرمعنی وزارت ارشاد برای برگزار نکردن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آتی نیز هست. طی روزهای اخیر و با توجه به موج شیوع بیماری کرونا و میسر نبودن احتمالی برگزاری نمایشگاه کتاب تا پایان تابستان به نظر می‌رسد گزینه عدم برگزاری این رویداد پررنگ‌تر شده و تا پایان موضوع ادغام مؤسسات تابع وزارت و ایجاد ساختار تازه درباره این مؤسسه صندلی مدیرعاملی آن نیز خالی خواهد ماند.

برخی رسانه‌ها در همین زمینه صحبت از حضور محمد سلگی رئیس سابق اداره کتاب و مدیر پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات در مؤسسه نمایشگاه‌ها شده‌اند که البته در این زمینه هنوز سلگی و وزارت ارشاد اظهار نظری نداشته‌اند.

سوال پایانی این گزارش اما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که چرا با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع جوانگرایی و استفاده از ظرفیت نیروهای تازه نفش در مدیرت کشور کماکان اصرار به استفاده چرخشی از مدیران در این وزارتخانه دارد و عملاً اعتقاد به این مساله مدیریتی از خود نشان نمی‌دهد

کد خبر 4880837

منبع: مهر

کلیدواژه: قادر آشنا موسسه نمایشگاه های فرهنگی سید عباس صالحی ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ادبیات گردشگری بازار نشر ادبیات جهان میراث فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ ادبیات ایران نشر مرکز مؤسسه نمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟

لغو کنسرت‌ها در بوشهر این نگرانی را ایجاد کرده که با ادامه این روند، شاهد تبدیل ماجرای بوشهر، به ماجرایی شبیه به بحران اصفهان باشیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، لغو کنسرت‌ها در بوشهر، در روزهای گذشته خبرساز شده است. ابتدا کنسرت آرمان گرشاسبی به تاریخ‌های 30 و 31 فروردین 1403 لغو شد، سپس خبر آمد که کنسرت معین زندی در بوشهر لغو شده است؛ زندی قرار بود پنجم تا هفتم اردیبهشت 1403 در بوشهر روی صحنه برود.

حالا به نظر می‌رسد که ماجرای بوشهر درحال تبدیل شدن به بحرانی شبیه به بحرانِ اصفهان است؛ هرچند که علت این بحران‌ها شکل‌شان با هم متفاوت باشد. به این اتفاقات لغو روز پایانیِ فستیوال کوچه را هم اضافه کنید.

کج سلیقگی در لغو کنسرت علیرضا قربانی

در روزهای گذشته مدیرکل ارشاد استان بوشهر در گفت‌وگویی گفته بود: «سیاست ها و قوانین موجود برای برگزاری کنسرت موسیقی مشخص و شفاف است. این روال در استان بوشهر شکل طبیعی خود را طی می کند اما در اقدامی نادر و به دلیل یک سری ناهماهنگی ها در خارج از فضای کاری ارشاد اسلامی استان شاهد لغو مجوزهای برگزاری کنسرت هایی در بوشهر بودیم که موضوع اصلاح و سوتفاهم ایجاد شده رفع شده است.»

حالا اما صحبت‌هایی تازه از عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد بوشهر منتشر شده که بخش‌هایی از صحبت‌های او را می‌خوانید:

«مشکل کنسرت آقای گرشاسبی حل شد اما بعد از زمان برگزاری این اتفاق افتاد؛ ما برای برگزاری کنسرت آقای گرشاسبی در آینده مشکلی نداریم.

در حال حاضر قرار است جشنواره موسیقی خلیج فارس را با توجه به فرا رسیدن روز خلیج فارس داشته باشیم.

پس از برگزاری جشنواره کلیه درخواست‌های برگزاری کنسرت را بررسی می‌کنیم و مجوز خواهیم داد.»

بررسی صحبت‌های مدیرکل ارشاد بوشهر نشان می‌دهد که وحدت رویه‌ای برای اعلامِ علت لغو کنسرت‌ها هم وجود ندارد. به نظر می‌رسد که برای حل این مشکل و جلوگیری از ایجاد بحرانی دیگر، لازم است که هر چه سریع‌تر مسئولان وزارت ارشاد وارد عمل شده و این ماجرا را حل و فصل کنند.

فراموش نکنیم که در ماجرای کنسرت‌های علیرضا قربانی در اصفهان که سال گذشته رُخ داد، در نهایت همه دیدند که جلوگیری از برگزاری آن کنسرت‌ها اقدامی اشتباه بوده است. در آن ماجرا ثابت شد که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و البته دفتر موسیقی این وزارتخانه کاملا درست و به جا بوده است.

به نظر می‌رسد که این بار هم باید وزارت فرهنگ، به طور مستقیم ورود کند تا تصمیم‌گیری نهایی درباره برگزاری اجراهای بوشهر را این وزارتخانه اتخاذ کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات تازه از سرنوشت دختر فوت‌شده در متروی تجریش
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!
  • دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!