Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوان اهل سنت و شیعه جزیره زیبای هرمز پس از گذشت یک هفته از شروع اپیدمی بیماری کرونا و کمیاب و نایاب شدن ماسک در این جزیره، در اقدامی قابل تحسین و جهادی، اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک با همکاری کمیته مردمی مبارزه با کروناویروس هرمز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جزیره هرمز، همزمان با ورود کروناویروس، این مهمان ناخوانده بدیُمن به کشور و به تبع آن استان هرمزگان و مبتلا شدن عده ای از هم میهنان و هم استانی ها به بیماری کووید 19، برخی از سودجویان منفعت طلب با احتکار اقلام بهداشتی ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی، موجب کمیاب و حتی نایاب شدن این اقلام در جامعه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به دنبال افزایش تقاضا برای خرید اقلام بهداشتی و نبود آن در داروخانه ها و کمبود و افزایش غیرمتعارف بهای این اقلام در بازار، موجی از نگرانی در بین اقشار مختلف مردم ایجاد شد.

 

در کنار احتکار اقلام بهداشتی توسط زالوصفتانی که حتی با به مخاطره انداختن جان افراد جامعه خود درصدد زراندوزی می باشند، شمار زیادی از زنان و مردان غیور، ایثارگر و با همت نیز با حداکثر توان خود به میدان آمدند و با تولید اقلام مورد استفاده برای پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس، شعر « بنی آدم اعضای یکدیگرند- که در آفرینش ز یک گوهرند- چو عضوی به درد آورد روزگار-دگر عضوها را نماند قرار» را به بهترین شکل معنا بخشدند.

 

بانوان اهل سنت جزیره رنگین کمان هرمز نیز با حرکتی زیبا و جهادی و در قالب تشکیل تیم 30 نفره و راه اندازی کارگاه تولید ماسک، علاوه بر تامین نیاز جزیره نشینان هرمزی، آماده تهیه و ارسال ماسک برای شهرهای دیگر استان هرمزگان هم هستند.

 

 

« فرخنده بادروج »، مدیر شرکت تعاونی نقش و نگار الماس هرمز و آموزشگاه فنی و حرفه ای جلبیل که مجموعه شرکت و کارکنان خود را برای این امر جهادی بسیج کرده است، می گوید: با توجه به اعلام شیوع کروناویروس و هجوم مردم به داروخانه ها برای تهیه ماسک و دیگر اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری و کمیاب شدن این اقلام، با مشورت با کمیته مردمی مبارزه با کرونا ویروس اهل سنت و جماعت جزیره هرمز، اقدام به راه اندازی این کارگاه کردم.

 

وی با اشاره به اینکه برای دریافت پارچه و کش مخصوص و نخ با دکتر همتی استاندار هرمزگان و مرادی نماینده مردم استان در مجلس  دیدار کردم که همکاری بسیار خوبی با مجموعه کمته مردمی داشتند، افزود: 2 هزار متر پارچه رایگان از سوی اتاق بازرگانی در اختیار این کمیته قرار گرفت.

 

بادروج ادامه می دهد: بخشی از هزینه خرید نخ، روپوش برای بانوان خیاط و تهیه ژل و مواد ضدعفونی کارگاه نیز به همت اهالی جزیره هرمز تامین شده است و مشکل اساسی ما در تهیه کش می باشد که از طریق یکی از هم استانی های شاغل در وزارت کار موفق شده ایم مقداری از کش مورد نیاز را تهیه کنیم.

 

وی با بیان اینکه 30 نفر از بانوان جامعه اهل سنت جزیره هرمز در قالب سه تیم 10 نفره در سه شیفت و به صورت 24 ساعت در حال تولید ماسک می باشند، می افزاید: روزانه هزار ماسک در این کارگاه تولید می شود.

 

 

مدیر شرکت تعاونی نقش و نگار الماس هرمز تصریح کرد: همه موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی با نظارت مستقیم دکتر احمدی، پزشک جزیره در کارگاه رعایت می شود.

 

وی با ذکر این نکته که بانوان شاغل در این کارگاه پس از تولید و بسته بندی، ماسک ها را در اختیار کمیته مردمی قرار می دهند، می گوید: مردان عضو این کمیته نیز با حضور در اسکله آنها را بین مسافرانی که وارد جزیره می شوند و یا قصد خروج از هرمز دارند توزیع می کنند.

 

مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای جلبیل می افزاید: بخش دیگری از ماسک ها نیز به درمانگاه جزیره تحویل داده می شود و مابقی نیز کارگران شهرداری، نانوایی ها و سوپرمارکت ها، پاسگاه انتظامی، بین سالخوردگان و بیماران زمینه ای در سطح جزیره توزیع می شود.

 

 

وی تصریح کرد: اگر پارچه و نخ و کش مورد نیاز در اختیارمان بگذارند می توانیم علاوه بر تامین نیاز اهالی جزیره، به کمک هم استانی هایمان در تولید ماسک برویم.

 

بادروج با اشاره به اینکه در کنار ماسک، دستکش پلاستیکی نیز تهیه و در پکیج قرار داده شده و بین افراد در سطح جزیره و مسافران شناورها توزیع می شود، می گوید: متاسفانه در حال حاضر برای تامین دستکش به مشکل برخورده ایم.

 

 

وی می افزاید: هر شب گروه 15 نفری جوانان عضو کمیته مردمی مبارزه با کروناویروس اهل سنت و جماعت جزیره هرمز هر شب از ساعت 20:30 تا 22 تمامی کوچه ها و معابر جزیره، لنج ها و قایق های صیادی را ضدعفونی می کنند.

 

 

با انتشار اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا، ماسک و اقلام ضدعفونی نیز کمیاب شد که این معضل هنوز نیز بسیاری از شهروندان را در تامین آن با مشکل مواجه ساخته است.

 

 

گزارش از مصیب رجایی

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگاه تولید ماسک جزیره هرمز کرونا زنان اهل سنت مبارزه با کرونا اقلام بهداشتی کمیته مردمی جزیره هرمز تولید ماسک اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات