Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@01:25:07 GMT

سهم مسوولان و نهادها در مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۸۹۲۳

سهم مسوولان و نهادها در مبارزه با کرونا

مقابله با بحران نیازمتد عزم همگانی است. بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره اتتقال آن وجود ندارد. بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامیپویش اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس عامل بیماری کرونا به راه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره پست تربت‌حیدریه روز سه‌شنبه در خصوص این پویش اجتماعی، به خبرنگار ایرنا گفت: سهم این مجموعه در مبارزه با کرونا "ایزولاسیون، ضدعفونی مرسوله‌های پستی و ایجاد حس اعتماد و اطمینان در خصوص بهداشت و سلامتی به مراجعان" است. 
حسن شریفی افزود: در حالی که همه ادارات موظف به دورکاری کارکنانشان شده‌اند، کارمندان اداره پست نه تنها از حضور فیزیکی در محل کار نکاسته‌اند بلکه به واسطه تعهد نسبت به ضدعفونی کردن مرسولات پستی یک وظیفه دیگر به وظایفشان اضافه شده است.
مدیر امور آب منطقه‌ای تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف پیشگیری از مراجعه حضوری مردم برای اخذ خدمات مربوط به امور آب "سامانه اداری تمام الکترونیک" در این اداره فعال شده تا سهمی از پویش مبارزه با کرونا نصیب مدیریت امور آب منطقه‌ای این شهرستان باشد.
مهدی طلعتی افزود: "توقف قطع آب مشترکان بدهکار و قسط بندی حق انشعاب آب و فاضلاب، ارسال قبض پیامکی، پاسخگویی از طریق سامانه ۱۵۲۲ و نظارت بر کار ۱۱ دفتر پیشخوان دولت برای خدمات دهی بهتر" از دیگر اقدامات این شرکت برای ادای سهم خود در مبارزه بار بیماری همه‌گیر هستند.

حسین شیبانی مدیر امور شعب منطقه‌ای بانک ملی در تربت‌حیدریه نیز از پویش اجتماعی مبارزه با کرونا استقبال و در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در شرایط بحرانی جاری فعالیت کارکنان بانکها مشابه سنگرسازان بی‌سنگر دوران دفاع مقدس است زیرا حضور در محل کار را به ماندن در خانه ترجیح داده‌اند تا چرخه امور مالی و بانکی مردم از حرکت نایستد و اقتصاد کشور از این ناحیه آسیب نبیند.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه هم به خبرنگار ایرنا گفت: "اجرای فرآیند ضدعفونی تمام خودروهای نقلیه عمومی درون شهری و ایستگاههای توقف مسافر، توقف فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و اعلام محدودیت در تعداد تاکسی و سرنشینان آنها" تاکنون برای کمک به جلوگیری از انتقال ویروس عامل بیماری کرونا در سطح این شهر ۱۲۰ هزار نفری اجرا شده‌اند. 

محسن قندهاری افزود: دقت و وسواس کارکنان سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه در اجرای این اقدامات پیشگیرانه در واقع سهمی است که آنها در قالب پویش اجتماعی مبارزه با کرونا نسبت به شهروندان و جامعه ادا می‌کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه نیز بر اهمیت توجه و مشارکت همگانی در پویش اجتماعی ادای شهم در مبارزه با کرونا تاکید و بیان کرد: سهم من در این حوزه اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق، بهنگام و نیز توصیه شهروندان به رعایت اصول و موازین بهداشتی پیشگیرانه است.

محمد امانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با همه اینها، مهمترین و موثرترین توصیه به عموم مردم پس از رعایت دقیق بهداشت تاکید بر "در خانه ماندن" است زیرا در شرایطی که شیوع بیماری همه‌گیر کل جامعه را تهدید می‌کند خانه محل امنی برای در امان ماندن از بیماری و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس عامل بیماری کرونا است.
تاکنون شمار شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در تربت‌حیدریه به ۴۱ نفر رسیده و از این تعداد نیز دو نفر فوت کرده‌اند. 

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تاکسی حمل و نقل دوران دفاع مقدس شهرداری مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مبارزه با کرونا خبرنگار ایرنا پویش اجتماعی بیماری کرونا تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد