Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@23:38:18 GMT

آمار امیدوار کننده کاهش تلفات جاده‌ای در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۹۶۳۶

خرداد: سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در بهمن ماه سال جاری تلفات حوادث رانندگی با کاهش ۱۲.۱ درصدی مواجه بود و در این ماه یکهزار و ۱۰۱ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۲۵۳ نفر بود.

به گزارش خرداد به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات حوادث رانندگی در بهمن ماه امسال ۸۷۷ نفر مرد و ۲۲۴ نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تعداد مصدومان حوادث رانندگی بهمن ماه سال جاری نیز که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، ۲۲ هزار و ۹۸۵ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱.۱ درصد کمتر شده است.

بر اساس امارهای موجود در ۱۱ ماهه سال جاری نیز ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات تصادفات ۱۵ هزارو ۹۲۶ نفر بود، دو دهم درصد کاهش یافته است.

در ۱۱ ماهه سال جاری از کل تلفات حوادث رانندگی ۱۲ هزار و ۳۸۱ نفر مرد و سه هزار و ۵۱۹ نفر زن بودند.

در این مدت استان های فارس با یکهزار و ۱۸۵، تهران با یکهزار و ۱۵۹ و خراسان رضوی با یکهزار و ۶۹ بیشترین و استان های ایلام با ۱۵۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۹۱ و چهارمحال و بختیاری با ۲۰۰ مورد فوتی به ترتیب کمترین آمار تلفات را داشته اند.

اما در این مدت آمار مراجعات مصدومان حوادث رانندگی به این سازمان در کشور نیز با کاهش ۳.۳ درصدی مواجه بود. در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۳۰ هزار و ۳۱۸ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر بود.

برچسب ها: تلفات جاده ای ، کاهش تلفات ، آمار

منبع: خرداد

کلیدواژه: تلفات جاده ای کاهش تلفات آمار مدت مشابه سال قبل حوادث رانندگی پزشکی قانونی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در جریان این بازدید با کارکنان و امدادگران این جمعیت گفتگو و در جلسه جمعیت هلال احمر کشور که با حضور مدیران عامل، شورای معاونان استان‌ها در خصوص طرح ملی خدمات نوروزی ۱۴۰۳ که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا به امروز بیش از ۹۸۳ هزار خودرو به استان وارد شد و تلفات رانندگی نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته، ۷۵ درصد کاهش دارد که این هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان شامل جمعیت هلال احمر، پلیس راهور و فوریت‌های پزشکی و رعایت دقیق‌تر قوانین و مقررات را از سوی مسافران نشان می‌دهد.

دکتر اسدالله عباسی از ورود بیش از ۴ میلیون و ۵۳۶ هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و زمینی به گیلان نوروز امسال خبر داد و افزود: با اقامت مسافران به میزان ۶ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۰۸ نفر شب در گیلان، ۷۹ درصد تخت‌های واحد‌های اقامتی و گردشگری در استان اشغال شد.

وی افتتاح ۸ کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین - رشت در محدوده منجیل به امام‌زاده هاشم را از اتفاقات خوب در گیلان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: افتتاح این قسمت از آزادراه، با کاهش بار ترافیکی و معطلی و خستگی مسافران، وقوع تصادفات جاده‌ای را کاهش داد.

استاندار گیلان با ابراز رضایت از عملکرد هلال احمر گیلان به ویژه در تابستان سال گذشته، گفت: عملکرد خوب هلال احمر، داوطلبان این جمعیت و غواصان موجب کاهش قابل توجه غرق شدگان در تابستان پارسال در مقایسه با سال قبل‌تر در استان شد.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر آمادگی کامل گیلان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی، افزود: رعایت شئونات اسلامی در ماه پرفضیلت رمضان مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: مکان‌هایی برای استراحت مسافران، انجام فریضه نماز و معاینه سلامت مهمانان نوروزی از سوی داوطلبان هلال احمر در مسیر راه‌های گیلان مهیا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم در این جلسه با اشاره به حمایت استاندار از جمعیت هلال احمر استان گفت: سال گذشته بیش از ۴۱ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات حوزه امداد و نجات دریایی شامل جت اسکی، قایق‌های دریایی و جیمی از سوی استاندار در اختیار این جمعیت قرار گرفت.

هادی سلیمی از صدور مجوز ساخت ۶ پایگاه جدید امداد و نجات با دستور استاندار برای خدمات رسانی به مردم و مسافران خبر داد و افزود: مراحل اداری برای ساخت این پایگاه‌ها در دست انجام است.

دیگر خبرها

  • دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح ۲ فوریتی ارائه دهد
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • اخبار سیاسی ۷ فروردین؛ کاهش تلفات جاده‌ای/حمایت رئیسی از خیرین
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • تلفات جاده‌ای در استان بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت
  • تلفات جاده‌ای نوروزی بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت
  • رعایت قوانین رانندگی سبب کاهش تلفات جاده‌ای شده است
  • ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر نوروزی به استان تهران تا ۴ فروردین