Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@00:20:25 GMT

اختصاص کد پستی آنلاین به واحدهای ساختمانی در حال ساخت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۰۰۲۲

اختصاص کد پستی آنلاین به واحدهای ساختمانی در حال ساخت

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران از اختصاص کد پستی آنلاین به واحدهای ساختمانی در حال ساخت خبر داد و گفت: اختصاص کدپستی آنلاین از بروز این تخلفات جلوگیری می‌کند. ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز در جلسه‌ای غیرحضوری و از طریق ویدئوکنفرانس، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان فاوای شهرداری تهران و شرکت پست منعقد شد که به موجب آن از این پس به واحد های در حال ساخت به صورت برخط، کد پستی تعلق خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با حضور حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا، حسین نعمتی، مدیرعامل شرکت ملی پست و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا برگزار شد، الزامات قانونی این تفاهمنامه و مزایای توسعه همکاری‌های مشترک برای تبادل داده میان دو مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

حسین نعمتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست، هدف از این تفاهمنامه را ارتفای همکاری و بهره‌مندی بیشتر شهروندان از خدمات این دو نهاد دانست و گفت: از مدت‌ها قبل موضوع همکاری دو جانبه میان شهرداری تهران و شرکت ملی پست وجود داشت. ‌قطعاً با تحقق این مهم، خدمات به شکلی راحت‌تر و سریع‌تر به شهروندان ارائه می‌شود. به ویژه در شرایط فعلی با توجه به محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع کرونا در کشور این حرکت می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

نعمتی تأکید کرد: در تلاش هستیم خدمات مورد نیاز مردم را با سهولت بیشتر و سرعت مناسب ارائه کنیم. تخصیص کدپستی آنلاین نیز حدود یک ماه است که آغاز شده و امیدواریم این خدمت هر چه بیشتر توسعه پیدا کند. براساس پایشی که انجام شده قطعا تعداد قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری ناشی از ارائه این خدمت کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه مظاهریان با اشار به ضرورت یکپارچه سازی داده‌ها در بخش دیگری از این نشست غیرحضوری گفت: قطعاً ارائه این خدمت نوید خوبی است که طی دو سال آینده با برنامه‌ریزی هر دو نهاد شهرداری و پست، بسیاری از فرایندهای جدا از هم یکپارچه خواهد شد و در پس این تفاهم‌نامه که پاسخگویی الکترونیکی به استعلامات است، کسانی که ساخت و ساز جدید انجام می‌دهند می‌توانند به صورت آنلاین کدپستی دریافت کنند و هم خریدار و هم فروشنده به روشنی می‌توانند موقعیت ملک خود را به دست آورند.

وی افزود: یکی از مسائلی که موجب بروز تخلفات بسیاری در کشور شده است بحث پیش فروش املاک است که بعضاً فساد و تخلف در آن اتفاق می‌افتد. لذا اختصاص کدپستی آنلاین از بروز این تخلفات جلوگیری می‌کند.

همچنین فرجود در این نشست مجازی با اشاره به شرایط حال حاضر کشور گفت: در واپسین روزهای سال 1398 و با توجه به شرایط خاصی که به دلیل شیوع کرونا در کشور ایجاد شده توانستیم در قالب این همکاری ارائه کدپستی به پروانه‌های ساخت و ساز جدید در تهران را به صورت آنلاین محقق کنیم و امیدواریم این سرآغاز ارائه خدماتی بهتر و بیشتر به شهروندان باشد.

مدیرعامل سازمان فاوا با اشاره به توسعه همکاری‌ها با شرکت پست در محورهایی دیگر در آینده نزدیک تصریح کرد: اختصاص آنلاین کد پستی برای واحدهای مسکونی نوساز در شهر تهران با همکاری پست آغاز جدی برای یکپارچگی مدیریت شهری است. امیدواریم این همکاری‌ها در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان تهرانی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: وجود نگاه توسعه‌گر در مجموعه شهرداری تهران موجب شده در مسیر بهره‌گیری از سامانه‌های آنلاین در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان گام برداریم. در مدیریت شهری استفاده از سرویس‌های پست در خدمت‌رسانی به مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرجود درباره ضرورت انعقاداین تفاهمنامه افزود: تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی به این شیوه برای انواع استعلامات دستگاه‌های اجرایی بر طبق ماده 67 قانون برنامه 5ساله ششم توسعه، یکی از الزامات قانونی دستگاه‌های خدمت رسان است و اتصال به یک کد یونیک و یکپارچه که کد پستی تعریف شده است، قادر به ایجاد نظم و تبادل داده‌ای درستی می‌شود که به سود شهروندان و نهادهای مختلف خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، ارائه کدپستی به واحدهای در حال ساخت که پیش فروش می‌شوند را حائز اهمیت و مزایای بسیاری دانست و اظهار کرد: کد پستی برای هر واحد ساختمانی کاملاً اختصاصی است و با وجود این کد برای واحدهای تازه ساز، امنیت خرید و فروش برای شهروندان بیش از پیش تأمین شده و مشکلات حقوقی پیش فروش واحدها کاملا از بین می‌رود.

در این نشست مجازی همچنین ضرورت و نقش این تفاهمنامه در کاهش تردد متقاضیان برای دریافت کد پستی و ماموران شرکت پست برای انجام ماموریت خود به عنوان یکی از نقاط مثبت و مزایای آن تاکید شد. تشکیل بانک‌های اطلاعاتی یکپارچه میان دو مجموعه و همچنین به روزرسانی همزمان داده‌ها برای تسریع ارائه خدمات و وجود راهکارهایی برای تبادل داده‌ای بهتر از جمله دیگر محورهای این تفاهمنامه است.

خدمات غیرحضوری حوزه شهرسازی در پایتخت افزایش یافت

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران مدیرعامل سازمان شهرداری تهران ارائه خدمات پستی آنلاین حال ساخت اختصاص کد کد پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

رضا محمدی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره جمع آوری طرحی مبنی بر برخورد با زباله گردان غیر مجاز از ابتدای فروردین تا امروز خبر داد و گفت: طی این طرح، نزدیک به ۶۰۰تن زباله خشک از زباله‌جمع‌کن‌ها و ۱۵۰خودرو از زباله‌گردهای غیرمجاز توقیف کردیم.

او افزود: مافیاهای زباله در تهران از هر زباله گرد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون درآمد دارند ولی حقوق حداقلی بین ۶ تا ۱۰ میلیون به آنها می‌دهند بدون اینکه هیچ ضمانتی در مقابل جان و امنیت آنها داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه یک ماجرای جالب را از یکی از زباله گردان بازگو کرد و گفت: یکی از پیمانکارها به بنده توضیح داد که یک‌بار به زباله‌گردی اعلام کرده که بهتر است به‌عنوان پاکبان استخدام شود؛ چون این کار بیمه و حقوق ثابت دارد. این فرد از طریق پیمانکار رصد و در نهایت مشخص شد که زباله‌گرد است و در یک خانه محقر محدوده منطقه ۲۰زندگی می‌کند. نصف خانه‌اش مملو از زباله‌های خشک بود که براساس نظر کارشناسان حدود ۶۰میلیون تومان ارزش داشت، اما مافیا از او ۱۰میلیون تومان می‌خرید. جالب است بدانید که این فرد اکنون به‌عنوان پاکبان در شهرداری استخدام شده است.

کد خبر 845505 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند
  • آتش سوزی مرگبار کارگاه ساختمانی در تهران/ ۶ کارگر جان باختند+ جزئیات
  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • کمای سیاستی بازار مسکن