Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود تاکید معاون استاندار سیستان و بلوچستان بر محدودیت شدید بر پروازهای چابهار و درخواست ویژه از سازمان هواپیمایی کشوری اما این پروازها نه‌تنها کم نشده که با کاهش پروازها در سایر خطوط، شرکت‌های هوایی پروازهایشان در مسیر چابهار متمرکز کرده‌‌اند. ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، تعدادی زیادی از مردم چابهار، کنارک و جنوب بلوچستان در تماس‌هایی با خبرنگاران تسنیم در بلوچستان خواستار پیگیری اکید توقف پروازها از فرودگاه مشترک چابهار و کنارک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد درحال حاضر شرکت‌های معراج، ایران ایر، سپهران و قشم پروازهای چابهار به تهران و مشهد را انجام می‌دهند، بعضی از این شرکت‌ها به چابهار پرواز نداشتند اما بعد از بحران کرونا و کاهش پروازهای سایر نقاط ،پروازهایشان را به اینجا منتقل کردند که خشم بیشتر مردم را برانگیخته است.

خیز مسافران برای سفر به شهرهای ساحلی؛ چرا چابهار و کنارک قرنطینه نمی‌شوند؟گزارش ویدئویی تسنیم| شهرهای بلوچستان نیمه قرنطینه شدند / محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ در ورودی شهرهااعمال محدودیت‌های ویژه در پروازهای چابهار؛ بازارها و پایانه‌های مسافری تعطیل و ورودی‌ها مسدود شد‌ه‌اند

تعداد پروازهای فرودگاه چابهار به 4 پرواز در روز رسیده و هرروز از  تهران به‌عنوان یکی‌از اصلی‌ترین کانون‌های بحران کرونا دو تا سه پرواز رفت و برگشت وجود دارد؛ این‌درحالی است که پیشتر در زمانی که چابهار نیاز به افزایش پروازها داشت برخی از شرکت‌های هوایی در مسیر چابهار پرواز نداشتند و تمام مکاتبات برای ایجاد خط پروازی در این مسیر را بی‌پاسخ گذاشتند و حالا با کم شدن بارشان در سایر خطوط پروازهایشان را به اینجا منتقل کرده‌اند.

با توجه به پایین بودن شاخص‌های بهداشتی و درمانی در بلوچستان به‌خاطر محرومیت‌های عمقی،جدی و تاریخی آن، کارشناسان متفق‌القولند در صورتی که سیستان و بلوچستان اصطلاحا در پیک کرونا قرار گیرد فاجعه‌ای فراگیر و همگیر نصیب مردمانش می‌شود به همین دلیل از ابتدای این بحران محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در شهرهای بلوچستان به‌ویژه شهرهای گردشگری آن اعمال شده است، ورودی‌ها یا مسدود شدند و یا تحت مراقبت شدید قرار گرفتند، پایانه‌های مسافری و بازارها تعطیل شدند اما پروازها کماکن نه‌تنها ادامه دارد بلکه بیشتر هم شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار می‌گوید: توقف پروازها در حوزه اختیاری ما نیست، ما آنچه در حوزه اختیاری مان مانند تعطیلی پایانه‌ها و بازارها و  هتل و اقامتگاه‌ها و مسدود و محدودسازی راه‌ها بوده است انجام دادیم اما پروازها در حوزه سازمان هواپیمایی کشوری‌ و وزارت راه است.

رحمدل بامری در گفت‌وگو با تسنیم می‌افزاید: مکاتبات پیگیرانه‌ای از سوی استاندار سیستان و بلوچستان با رئیس سازمان هواپیمایی  و وزارت راه برای کاهش و محدودسازی شدید پروازهای چابهار صورت گرفته است که امیدواریم جواب دهد؛ نظر ما بر این است پروازها به هفته‌ای دو پرواز به تهران تقلیل یابد و آن‌هم برای کارها ضروری استفاده شود.

انتهای پیام/395/

R7843/P/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان پروازهای چابهار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام

تین نیوز

مدیرعامل فرودگاه امام با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای پذیرش بدرقه کنندگان و استقبال کنندگان از حاجی ها نداریم، گفت: ظرفیت پارکینگ ترمینال سلام آمادگی پذیرش 10 هزار خودرو را دارد و در این زمینه هم مشکلی نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید چلندری درباره انجام پروازهای حج از فرودگاه امام اظهار داشت: پروازهای حج عمره مفرده از روز گذشته پس از 9 سال وقفه از فرودگاه امام آغاز شد و پروازهای رفت تا سیزدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: 2  هزار و 680 زائر با 11 پرواز از فرودگاه امام عازم عربستان می شوند. پروازهای برگشت هم از 13 اردیبهشت آغاز و تا 23 اردیبهشت برقرار می شود و در مجموع برای عمره مفرده از/به فرودگاه امام 22 پرواز انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: نیمی از پروازهای حج عمره مفرده با جابه جایی زائران 8 استان از فرودگاه امام انجام می شود و 50 درصد پروازهای عمره مفرده هم از سایر فرودگاه های کشور برقرار خواهد شد.

چلندری با اشاره به برنامه پروازهای زیارتی فرودگاه امام گفت: از 23 اردیبهشت ماه هم پروازهای حج تمتع از فرودگاه امام خمینی آغاز خواهد شد که احتمالا بین 30 تا 35 روز به طول بینجامد اما هنوز سازمان حج و زیارت جزییات تعداد حاجی ها و برنامه پروازی برای عملیات حج امسال را به بخش هوایی و فرودگاه امام اعلام نکرده است. همچنین پروازهای اربعین هم با فاصله یک ماهه بعد از انجام پروازهای حج تمتع پروازهای اربعین آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام پروازهای زیارتی از جمله حج عمره مفرده، تمتع و اربعین فقط از ترمینال سلام فرودگاه امام انجام می شود، از سال 1401 پروازهای حج تمتع از ترمینال سلام انجام می شوند که امسال پروازهای حج عمره هم به آن اضافه شد، اظهار داشت: از سایر ترمینال های فروگاه حضرت امام هیچ یک از پروازهای زیارتی انجام نمی شود و از مسافران سفرهای زیارتی خواهشمند هستیم که به ترمینل سلام مراجعه کنند و به اشتباه به سایر ترمینال های فرودگاه امام نروند تا منجر به اتلاف وقت شود.

وی تاکید کرد: زیرساخت های استاندارد ترمینال سلام آمادگی انجام روزانه 100 پرواز را دارد و در روزهای پیک هم امکان برقراری 140 پرواز از ترمینال وجود دارد و با هیچ مشکلی برای تراکم پرواز و مسافر در این ترمینال مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه با هیچ محدودیتی برای پذیرش بدرقه کنندگان و مستقبلین از حاجی ها نداریم و از حضور مردم برای بدرقه کردن زائران خانه خدا و استقبال آنها از حاجی ها استقبال می کنیم، گفت: ظرفیت پارکینگ ترمینال سلام آمادگی پذیرش 10 هزار خودرو را دارد و در این زمینه هم مشکلی نیست. اگر سازمان حج به مردم توصیه می کند که از بدرقه و استقبال از حاجی ها در فرودگاه ها خودداری کنند به این دلیل است که سایر فرودگاه های کشور فضای محدودی دارند اما این شامل فرودگاه امام نمی شود چراکه ترمینال سلام اختصاصا برای پروازهای زیارتی طراحی و ساخته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت