Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@22:00:20 GMT

◄ درخواست از مسئولان: سختی کار رانندگان مصوب شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۰۵۸۲

◄ درخواست از مسئولان: سختی کار رانندگان مصوب شود

تین نیوز

یک فعال حوزه حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای معتقد است میزان فعالیت رانندگان باید به دلیل سختی کار به ۲۵ سال تقلیل پیدا کند و سختی کار رانندگان لحاظ شود.

به گزارش تین نیوز، قرار بود رانندگان در اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی با 25 سال سابقه و 55 سال سن بازنشسته شوند اما هنوز این مطالبه عملی نشده است و اکثر رانندگان از این موضوع گلایه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساسان صبوحی فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز عنوان کرد: اگر ترابری هر کشور با طراوت و منظم  بوده و شاغلان آن در رفاه باشند، آن کشور روبه‌جلو حرکت می‌کند. 

وی افزود: شغل رانندگی اتوبوس به دلیل اینکه مستقیماً باجان مردم در ارتباط است باید جزو مشاغل سخت قرار گیرد و رانندگان از مزایا و حقوق بیشتری برخوردار باشد.

وی بابیان اینکه سختی کار و امتیازات شغلی ویژه برای اتوبوس‌رانان یکی از خواسته‌های بجا و منطقی آنان است، گفت: در بسیاری از کشورها راننده اتوبوس به دلایل مختلف جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود. در این کشورها رانندگان با پرداخت 20 سال بیمه و با 50 سال سن بازنشسته می‌شوند. این در حالی است که رانندگان در ایران پس ازپرداخت 30  سال حق بیمه و با 60 سال سن بازنشسته می‌شوند. 

این فعال حوزه حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای با تأکید بر این‌که اگر این شغل از مزایای خوبی برخوردار باشد باعث تحول بزرگی در این صنف خواهد شد، اظهار کرد: جوانان با وجود اینکه شغل رانندگی اتوبوس را دوست دارند اما به دلیل اینکه این شغل مزایایی ندارد،  به این شغل ورود نمی‌کنند. درنتیجه اکثر رانندگان پیر، خسته، ناامید و ناتوان هستند.

وی در پاسخ به این سؤال تین نیوز که در صورت سخت محسوب شدن شغل رانندگی و باوجود ابطال کارت هوشمند بعد از بازنشستگی آیا حقوق بازنشستگی کفاف زندگی رانندگان را می‌دهد، بیان کرد: هیچ راننده‌ای  درنهایت بیش از سه میلیون در ماه درآمد ندارد اما موضوع اصلی رفاه مسافربرها و تشویق جوانان برای ورود به این شغل است؛ البته بعد از بازنشستگی کارهایی مثل سرویس، تاکسی و ... می‌شود انجام داد.

به گفته صبوحی پیش از این یک‌بار محسوب شدن شغل رانندگی در زمره شماغل سخت به تأیید وزارت کار و تأمین اجتماعی و حتی کمیسیون اجتماعی مجلس هم رسید، اما در صحن مجلس به دلیل عدم هماهنگی بین نمایندگان، به زمان دیگری موکول شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سختی کار رانندگان شغل رانندگی تین نیوز سختی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: واقف بهروزی در گفت‌ و گو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ وصول درآمدهای عمومی و مولدسازی دارایی‌های دولت در سال گذشته، افزود: در حوزه وصول درآمدهای عمومی آذربایجان‌شرقی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب شاهد تحقق ۱۲۲ درصدی و ۱۱۹.۲۳ درصدی نسبت به رقم مصوب بودیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات ستاد درآمد و تجهیز منابع استان آذربایجان‌شرقی با هدف پیگیری وصول و رشد درآمدهای استان به صورت ماهانه برگزار می‌شود، از همین رو، رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: همچنین مجوز فروش ۲۴ فقره از املاک مازاد دستگاه‌های دولتی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲ اخذ شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در تبدیل اسناد دفترچه ای از تک برگ عادی به اسناد تک برگ دولتی نیز با افزایش مواجه بودیم که در سال گذشته این تعداد به ۱۷ هزار و ۵۱۸ فقره رسید.

درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹، ۴۲ هزار میلیارد ریال مصوب شده بود که ۱۰۸ درصد معادل ۴۵ هزار میلیارد در سال ۱۴۰۰، ۶۵ هزار میلیارد ریال مصوب و ۷۶ هزار میلیارد ریال معادل ۱۱۶ درصد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مصوب و ۱۲۲ هزار میلیارد ریال معادل ۱۲۲ درصد وصول شد.

برای سال ۱۴۰۲ نیز رقم مصوب ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بود که ۱۷۸هزار میلیارد ریال معادل ۱۱۹.۲۳ درصد وصول شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند