Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان روز دوشنبه با صدور یک اخطاریه آنی نسبت به ورود و فعالیت ۲ سامانه بارشی به خوزستان به تمام دستگاه‌های اجرایی سراسر استان اعلام آماده باش کرد. ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیامرث حاجی زاده امروز دوشنبه 26 اسفند ماه با صدرو اخطاریه از وقوع بارندگی شدید در اواخر روز سه شنبه هفته جاری در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زمان شروع فعالیت سامانه نخست از اواخر روز سه‌شنبه 27 اسفند و زمان پایان آن در اوایل روز پنجشنبه 29 اسفند است، همچنین زمان شروع فعالیت سامانه دوم اوایل روز شنبه 2 فروردین 99 و زمان پایان آن اواخر روز یکشنبه سوم فروردین 99 است.

2 سیلاب ورودی به خوزستان توسط سدهای دز و کرخه مهار شدضربه محکم اطلاعات سپاه به متخلفان بهداشتی در خوزستان / کشف 6 هزار ماسک غیربهداشتی و 480 لیتر الکل تقلبیدستور استاندار خوزستان برای مبارزه با کرونا|ورودی‌های خوزستان کامل بسته شد/ تعطیلی همه بازارها و مراکز خرید غیرضرور

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: این سامانه‌ها با مخاطراتی همچون رگبار و رعد و برق، بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید و گاهی تندباد لحظه ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال بارش برف در ارتفاعات همراه هستند که مناطق اثر آن ها در ارتفاعات شمالی و شرقی (حداکثر 80 تا 110 میلیمتر)، مناطق شمالی و شرقی (حداکثر 40 تا 60 میلیمتر)، مناطق غربی (حداکثر 20 تا 35 میلیمتر)، مناطق مرکزی (حداکثر 10 تا 25 میلیمتر) و در بقیه مناطق با شدت کمتر و بارش برف در ارتفاعات شمال شرق همراه است.

حاجی زاده گفت: از جمله مخاطرات این سامانه می توان به سیلاب، لغزندگی جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال در تردد به ویژه در جاده‌های مواصلاتی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها اشاره کرد.

وی با بیان این که تمهیدات لازم از قبیل مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده توضیح داد: در آخرین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که دو روز قبل با حضور استاندار و تمامی اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان برگزار شد به تمامی مدیران، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران و سایر دستگاه‌ها اعلام آماده باش شد از این رو در طول این مدت هیچ کدام از اعضای ستاد پیشگیری حق خروج از استان را ندارند و ضمن حضور در محل خدمت باید نسبت به اتخاذ تدابیر، تمهیدات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان اقدام لازم را به عمل آورند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان توصیه کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی مردم شریف استان از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کنند و عموم مردم به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، سالمندان، مسافران، صیادان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع حوادث نسبت به رعایت و بکارگیری نکات و توصیه های به منظور حفظ ایمنی و پیشگیری یا کاهش آثارحوادث احتمالی اقدام کنند.

حاجی زاده با تاکید بر پرهیز از تردد غیر واجب و انجام سفرهای غیرضروری در این شرایط نامساعد جوی گفت: شهروندان و روستاییان از تردد، توقف، اسکان و برپایی کمپ و چادر در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، قناتها، منابع آبی، سیل‌بندها، دریا، دره‌ها، دامنه و پایین دست کوه‌ها و سایر مناطق در معرض خطر خودداری کنند و فاصله ایمن هنگام تردد از مناطق مذکور را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه شهروندان از صعود به ارتفاعات نیز در این شرایط خودداری کنند اظهار کرد: روستاییان و عشایر از چرای دام و احشام در مناطق مرتفع، پرخطر و مستعد وقوع حوادث اجتناب داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به خودداری از تردد شناورهای سبک و تفریحی در شرایط نامساعد جوی و مواج شدن دریا تاکید کرد و از کشاورزان، باغداران و دامداران خواست در راستای پیشگیری از وارد آمدن خسارت به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و بخش‌های مختلف کشاورزی اقدام لازم را انجام دهند.

حاجی زاده در پایان بیان کرد: از مردم می‌خواهیم هشدارهای مدیریت بحران استان و همچنین دستگاه های متولی را جدی بگیرند و به آنها توجه کنند این هشدارها و توصیه ها به منظور پیشگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی است.

انتهای پیام/331/ش

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیریت بحران بحران استان حاجی زاده دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد، از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از آبفا یزد، داود مخلصی اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و پیش بینی شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در حالت آماده به کار قرار دارند.

وی، افزود: هماهنگی‌های لازم برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای آماده باش پرسنل و امکان بکارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده است.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد ادامه داد: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشترکین فاضلاب، بازدید از دریچه منهول‌های فاضلاب به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب، مدیریت بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب به دلیل ورود روان آب‌ها و افزایش دبی تصفیه خانه‌ها، مرمت و آسفالت کانال‌ها و مسیرهای حفاری شده، رصد مستمر وضعیت تأسیسات تأمین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده شرکت آب و فاضلاب برای پیشگیری و پاسخگویی به شرایط اضطراری است.

مخلصی خاطرنشان کرد: در جلسات مدیریت بحران مقرر شد با توجه به احتمال وقوع روان‌آب در سطح شهر یزد و سیلاب در رودخانه‌های فصلی، در صورت وارد آمدن آسیب به شبکه و تأسیسات آب و فاضلاب نسبت به اعزام تیم عملیاتی واکنش سریع برای رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.

کد خبر 747616

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد