Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – محبوبه قرمزچشمه؛ از احداث راه‌آهن تهران- شهرری به عنوان اولین خط مشهور ریلی ایران (که در سال 1888 میلادی مصادف با  1261 شمسی ایجاد شد) تاکنون بیش از یکصد و سی سال می‌گذرد. ریل‌های مورد نیاز خطوط حمل و نقل ریلی  ایران، همچنان که سال اول از انگلیس وارد می‌شد،  تا سال 1397 همچنان از نوع انگلیسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران یکی از تولید و صادرکنندگان فولاد جهان است. سال‌های سال بعد از تولید فولاد  مرغوب، همچنان ما   این فلز درجه یک را به انگلیس و اتحادیه اروپا با قیمت پایین و به شکل شمش صادر کردیم و ریل را به عنوان محصول پایین دستی به قیمت چندصد برابری وارد کردیم. این واردات بعد از به گردش در آوردن اقتصاد و اشتغال و رونق دانشگاه‌های این کشورها، انجام شد.

خطوط ریلی ایران بعد از تحریم‌ها با مشکلات عدیده ای روبرو شد و تازه در این شرایط بود که دانش بنیان‌ها توانستند رشد کنند و بعد از سال‌ها تلاش، ذوب آهن اصفهان اولین محموله ریلی مورد تایید استانداردهای بین المللی را تحویل ناوگان حمل و نقل ریلی داد.

این محموله نسبت به نیاز ایران به توسعه حمل و نقلی بسیار کم است و باید تولیدکننده‌های دیگر فولادی نیز به این جرگه بپیوندند.

یکی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین به مشکلات مربوط به حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: واگن‌های مسافری نسبت به انواع باری، تکنولوژی پیشرفته‌تری می‌طلبد. در تولید واگن‌های باری و مسافری توانسته‌ایم با تکیه به دانش فنی و توان نیروهای متخصص و جوان ایرانی به موفقیت دست یابیم. اما مشکل امروز ما توانایی تولید نیست، مشکل سفارشات است. ابتدا باید ریلی ساخته شود تا واگنی چه از نوع باری و یا مسافری بر روی آن به حرکت در آیند.

این مدیر شرکت دانش بینان با بیان اینکه باید در سطح مدیران دولتی تصمیماتی اساسی گرفته شود، گفت: یک ضرورت اساسی امروز زیرساختی کشور،  توسعه حمل و نقل ریلی است. حمل و نقل ریلی در دنیا به حمل و نقل کم هزینه و پاک معروف است و برای آن تسهیلات و دریف بودجه‌ای خاص تعریف می‌شود اما در ایران بیشتر توجهات به حمل و نقل جاده‌ای است.

وی با اشاره به امنیت انتقال مسافر و بار در حمل و نقل ریلی گفت: هزینه حمل و نقل باری ریلی نسبت به سال پیش بیش از  20 درصد افزایش یافته است و این موجب شده، حمل و نقل باری جاده‌ای به حمل و نقل باری ریلی ترجیح داده  شود.

مسیر اولیه خطوط ریلی ایران  براساس راهبرد‌های نظامی قدرت‌های جهانی انتخاب شد و برای حمل‌ونقل کشور کمتر فایده داشت امروز با گذشت زمان شاهد توسعه خطوط ریلی هستیم اما این توسعه به عنوان زیرساخت توسعه صنایع کشور ، آنچنان ضعیف است که نمی توان چندان به روی آن حساب باز کرد. حضور بخش خصوصی واقعی همچنان که در بخش جاده ای وجود دارد، می‌تواند بسیاری از مشکلات حمل و نقل ریلی را حل کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: راه آهن صنعت فولاد حمل و نقل ریلی خطوط آهن شرکت دانش بنیان توسعه حمل و نقل ریلی شرکت فولادی حمل و نقل ریلی حمل و نقل ریلی ایران خطوط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف : زمان پایان دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است

محمد جواد ظریف پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به بخشی از سفارت ایران در دمشق را دفاع مشروع دانست و گفت: ایران در این پاسخ، تنها تأسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد.   به گزارش ایسنا ،محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز جمعه در صفحه اجتماعی ایکس در مورد تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا نوشت: «نسل‌کشی در غزه بدون وقفه ادامه دارد. هیچ چیز نمی‌تواند توجه افکار عمومی جهانی را از جنایات اسرائیل منحرف کند.   اقدامات مستمر تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، به ویژه حمله تحریک‌آمیز آن علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، از سوی شورای امنیت ملل متحد مجازات نشد و لذا ایران را ناگزیر به اقدام حساب‌شده در دفاع مشروع نمود که تنها تأسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد.   اکنون، با توجه به ترقه بازی امروز در اصفهان، تمامی کشورها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند. وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در شورای امنیت ملل متحد توسط ایالات متحده حرکتی کاملا در جهت اشتباه بود.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ظریف : زمان پایان دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • آخرین باری که یک کشور به اسرائیل حمله کرده چه زمانی بود؟ | تصاویر
  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است