Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:24:21 GMT

تولید کیت تشخیص کرونا از هفته آینده آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۲۶۶۷

تولید کیت تشخیص کرونا از هفته آینده آغاز می‌شود

با شیوع ویروس کرونا در کشور معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد زیست‌فناوری این معاونت به‌صورت مستقیم وارد مرحله تحقیق، پژوهش و تولید محصول برای تشخیص، درمان و پیشگیری از این بیماری اپیدمیک شدند. سورنا ستاری هم به‌عنوان معاون علمی رییس جمهوری در راستای اقدامات انجام‌شده این معاونت گزارش‌هایی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گزارش سوم خود خبرهای خوشی در مورد این ویروس پیش‌بینی کرده است.

سورنا ستاری در گزارش سوم در صفحه شخصی خود در اینستاگرام آورده است:

«در چند سال گذشته و با سیاست‌های اجرا شده در معاونت علمی و فناوری، زیست‌بوم بسیار مناسبی در حوزه بیوتکنولوژی در کشور ایجاد شده است. مجموعه‌ای از دانشگاهها، اساتید، محققان و مهمتر از آنها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شدند هم‌اینک ایران در توسعه علم و فناوری و اقتصاد زیست‌فناوری قدرت اول منطقه و سوم آسیا باشد.

حجم اقتصاد زیست‌فناوری در آینده ایران به حدود ۱۰ درصد کل اقتصاد کشور خواهد رسید، ولی این ویروس چموش باعث شد ما به روی دیگر سکه زیست‌فناوری پی ببریم و آن بخش امنیت زیستی کشور است. توسعه زیست‌فناوری فقط توسعه اقتصادی کشور نیست (گاهی یک گرم داروی زیستی قیمتی معادل یک میلیون یورو دارد) بلکه توسعه امنیت کشور است. در این مدت کوتاه محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات بسیار مهمی را انجام داده‌اند. ۶ قرارداد برای توسعه ساخت کیت‌های تشخیص کرونا بسته شده است. خوشبختانه محصول کیت تشخیصی ۳ شرکت به تأیید اولیه رسیده است و تا هفته آینده تولید انبوه برخی از شرکت‌ها عرضه خواهد شد. ساخت کیت‌های تشخیص در این مدت کم در بخش خصوصی نشان‌دهنده عمق اشراف علمی جامعه زیست‌فناوری کشور است.

گرچه هنوز بسیاری از این شرکت ها دوره استارت‌آپی و نوپایی خود را طی می‌کنند، آمادگی درگیری در یک جنگ تمام‌عیار با یک ویروس بسیار پیچیده را ندارند، ولی به‌سرعت در حال رشد هستند و دانش لازم برای مقابله با حوادث این‌چنینی را به دست آورده‌اند، ضمن اینکه همین شرکت ها در حال تولید پیچیده‌ترین داروهای ساخت داخل برای مقابله با این بیماری هستند و کلیه داروهای استفاده‌ شده در مراکز درمانی،"ایران‌ساخت" هستند.

در حوزه تجهیزات پزشکی پیچیده‌ترین دستگاهها در داخل کشور ساخته می‌شود. در همین ایام با همکاری وزارت بهداشت مجوزهای زیادی برای این محصولات صادر شد و یا در حال صدور است. تولید اقلام ضروری اتاق‌های ICU با سرعت و به‌صورت سه‌شیفت در حال انجام است، برای مثال فقط تولید ونتیلاتورهای اتاق عمل به حدود ۳۰ دستگاه در روز رسیده است.

دستگاههایی که تاکنون در کشور تولید نمی‌شده از پالس اکسیمتر و بای‌پپ گرفته تا سی‌تی‌اسکن در حال اخذ تأییدیه‌های لازم است. ان‌شاءالله با کمک همه، از این مبارزه به‌سلامت عبور خواهیم کرد.

«البته خبرهای خوش در راه است»

برچسب‌ها ویروس کرونا سورنا ستاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سورنا ستاری ویروس کرونا سورنا ستاری زیست فناوری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات بر برگزاری انتخابات سالم و مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد و گفت: مسئولان اجرایی و نظارتی باید با تلاش مضاعف بستر انتخابات پر شور را فراهم کنند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات در حوزه خرم آباد و چگنی گفت: همه تجهیزات برای برگزاری انتخابات فراهم است و بزودی نیز مردم از طریق رسانه با فرآیند آموزش رأی گیری الکتررونیک آشنا خواهند شد.
استاندار لرستان در ادامه با تشکر ازریاست سازمان صدا و سیما در ایجاد کانال‌های تبلیغاتی و مناظرات انتخاباتی در دور اول انتخابات گفت: این کار موجب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها و افزایش مشارکت مردم در انتخابات شد.
 شفقت در ادامه ازمدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز قدر دانی کرد و گفت: صدا و سیمای استان لرستان برای دور دوم انتخابات برنامه‌های خوبی در نظر گرفته است.
 مدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز گفت: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.
 علیرضا شیروی گفت: در دور اول انتخابات در ۷ حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.
 وی افزود: در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و ۳ مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار می‌شود، که اوایل هفته آینده ضبط آن آغاز خواهد شد.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید