Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@19:45:21 GMT

استان الجوف در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۳۰۴۶

استان الجوف در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد

نیروهای مسلح یمن خبر دادند استان الجوف بجز چند منطقه را در عملیات نظامی گسترده تحت عنوان «فأمکن منهم» آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن از موفقیت عملیات‌های نظامی نیروهای این کشور علیه نیروهای ائتلاف عربستان سعودی در مرکز یمن خبر داد.

سریع در بیانیه‌ای گفت که نیروهای مسلح یمن همه شهرستان‌های استان الجوف بجز چند منطقه در شهرستان «خب»، «الشعف» و «صحراء الحزم» را در عملیات نظامی گسترده تحت عنوان «فأمکن منهم» آزاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی پنج روز درگیری‌ شدید و در ادامه تشدید حملات دشمن در استان مذکور دستاورهای زیر را به دست آورده‌اند:

 همه تیپ‌های نظامی به همراه آنچه که منطقه نظامی ششم (ائتلاف و نیروهای منصور هادی) خوانده می‌شد، نابود شد. صدها نفر از نیروهای دشمن در این عملیات کشته، زخمی و یا اسیر شدند که در بین آن‌ها فرماندهانی نیز وجود دارد. مقادیر زیادی از انواع سلاح‌ها و مهمات به غنیمت گرفته شد.

سرتیپ یحیی سریع گفت که در این عملیات، یگان موشکی و پهپادی ارتش با بیش از 50 عملیات عمق خاک «دشمن سعودی» را در پاسخ به حملات هوایی آن هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از قبایل استان الجوف به دلیل نقش مهم و برجسته در تحقق دستاوردهای بزرگ اخیر قدردانی و تأکید کرد که آزادسازی همه اراضی جمهوری یمن تا تحقق استقلال کامل ادامه خواهد داشت.

ارتش دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز جزوی از این دولت هستند، دو هفته پیش موفق شدند مرکز استان الجوف را طی عملیات‌های گسترده، به کنترل خود درآورند. این عملیات غیر از عملیات این دولت در جبهه نهم بود که شکست سنگینی بر دولت منصور هادی و ائتلاف در طول سال‌های گذشته وارد کرد. نهم در شرق صنعاء (پایتخت یمن) قرار دارد و استان جوف در شمال یمن و هم‌مرز با عربستان است

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: عربستان یمن یحیی سریع نیروهای مسلح یمن استان الجوف نیروهای مسلح یمن استان الجوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.»

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده‌کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستادکل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستادکل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم‌جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرورآفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده‌کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست‌مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش‌آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روزافزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • سروده‌ کامل رهبری که در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند منتشر شد
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند
  • سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق | عکس