Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@18:59:43 GMT

راه اندازی 15 موکب سلامت در محلات مختلف شهر قم

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۳۷۳۱

راه اندازی 15 موکب سلامت در محلات مختلف شهر قم

مسوول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم گفت: 15 موکب سلامت توسط گروه‌های جوانان در محلات مختلف شهر قم راه اندازی شده و یکی از این موکب‌ها در مصلی قدس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد باقر ولدان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات مجتمع فرهنگی نور با اشاره به نیروهای قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: حدود 6 هزار نیروی جهادی در قالب هسته‌های جوانان در این قرارگاه حضور دارند و قرارگاه شهر قم را برای ساماندهی به 47 محله تقسیم کرده است، 15 موکب سلامت توسط گروه‌های جوانان در محلات مختلف شهر قم راه اندازی شده، یکی از این موکب‌ها در مصلی قدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حساب قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) برای دریافت کمک‌های مردم به شماره 0109095757006 است، مردم می‌توانند کمک‌های خود را به این قرارگاه به شماره کارت 6037997546681355 واریز کنند.

مسوول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: مردم باید پویش در خانه بمانیم را جدی بگیرند، خطر شیوع بیشتر بیماری کرونا در آستانه سال نو جدی است، مردم باید توصیه‌های پزشکان را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مدنظر قرار بدهند.

ولدان با اشاره به حضور طلاب در قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: حدود هزار و 500 طلبه برادر و 500 طلبه خواهر در این قرارگاه حضور دارند که در میان آن‌ها نام اساتید سطوح عالی و نزدیک به اجتهاد و همسران علمای به نام شهر قم به چشم می‌خورند.

وی ادامه داد: تعدادی از طلاب جهادی شهر قم در قالب کمیته رضوان به انجام غسل و کفن متوفیان ناشی از بیماری کرونا مشغول هستند و تعداد زیادی از طلاب در لیست انتظار برای حضور در این کمیته قرار دارند، بسیاری از دانشجویان رشته‌های مختلف و افراد تحصیل کرده و فرهنگیان هم در قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) هستند.

مسوول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم خاطرنشان کرد: مرحله دوم ضد عفونی محلات شهر قم توسط گروه‌های مردمی آغاز شده است.

انتهای پیام/78004*30

منبع: فارس

کلیدواژه: کورنا قم ولدان نماز جمعه کریمه اهل بیت س استان قم شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون

 مدیرکل انتقال خون اصفهان با تبریک هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت»، اهدای خون را مصداق عینی مردمی سازی سلامت بیان کرد وگفت: اهداکنندگان خون سربازان گمنام سلامت هستند که در هر بار اهدای خون، سلامتی را حداقل برای سه نفر به ارمغان می‌آورند.


 کیان دهراب پور افزود: سال گذشته به ازای هر روز کاری، ۵۸۰ نفر اهداکننده به مراکز اهدای خون استان مراجعه که ۴۶۰ نفر از آنها موفق به اهدای خون شده‌اند و در سال ۱۴۰۳ باید تعداد ۶۴۰ نفر اهداکننده مراجعه کرده تا این اداره کل بتواند جوابگوی مراکز درمانی استان باشد.

او  با دعوت از جوانان و بانوان استان برای مشارکت بیشتر در امر اهدای خون، گفت: ۱۷ درصد از اهداکنندگان خون در استان اصفهان زیر ۳۰ سال هستند که این انتظار از جوانان ایثارگر استان می‌رود که در سال جدید به ۲۷ درصد ارتقا یابد.


 ۱۱ مرکز اهدای خون شامل خواجو و شهید حُججی در کلانشهر اصفهان و همچنین در شهر‌های شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نایین، شهرضا و زرین‌شهر در این استان فعالیت می‌کنند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان