Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصناف شیراز کمابیش در حال بازگشایی هستند و به نظر می رسد که برخی از کسبه خطرات باز شدن مغازه ها را جدی نگرفته اند و نظارت ها هم کمرنگ شده است.
جنوب نیوز: عادی سازی شیوع ویروس کرونا از جمله رویدادهای اخیر است که موجب افزایش شمار مبتلایان به این بیماری شده و از سوی دیگر ادامه فعالیت برخی از صنوف نیز باعث خواهد شد زمینه افزایش ابتلاء فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شیراز در ابتدا عنوان شد تنها برخی از صنوف می‌توانند نسبت به فعالیت در ایام پیش از نوروز اقدام کنند که دارای شرایطی از جمله ضروری بودن کالا یا خدمات ارائه شده باشند اما پس از گذشت چند روز شاهد هستیم که بخش اعظمی از واحدهای صنفی نسبت به بازگشایی دوباره اقدام کردند و بر این اساس برخی که به صورت رسمی و با توجه به ابلاغیه‌ای که از سوی اتحادیه مربوطه ارائه شد برخی دیگر هم به صورت غیر رسمی فعالیت خود را دوباره از سر گرفتند.

رئیس اتحادیه پوشاک شیراز  گفت: واحدهای عرضه کننده پوشاک نیز که پیشتر فعالیت نمی‌کردند فعالیت می‌کنند.

خدابخش رضایی با اشاره به اینکه این اتحادیه محدودیت زمانی برای واحدهای عرضه کننده پوشاک مشخص نکرده است در پاسخ به سوالی مبنی بر فعال بودن تمامی واحدهای خیابان زند شیراز اظهار کرد: بیش از ۵ هزار واحد عرضه کننده پوشاک در عضویت این اتحادیه هستند و تنها ۵٠ واحد از این واحدها در خیابان زند مستقر هستند.

این درحالی است که شاهد هستیم خیابان زند یکی از اصلی ترین مراکز عرضه پوشاک از گذشته است.

سنجش مسافران به شیراز از مبادی ورودی شهر

از سویی دیگر مسیرهای مواصلاتی که منتهی به شیراز نیز می‌شود و قرار بود افراد در آنها پایش شوند نیز مشاهدات نشان می‌دهد که این اقدام نیز به خوبی و با جدیت دنبال نمی‌شود.

مشاهدات از ورودی جنوب غربی شیراز نیز مبین این موضوع است که در روزهای گذشته افرادی برای سنجش دمای بدن مسافران حضور داشتند اما پس از گذشت دو روز از اجرای این طرح این افراد نیز دیگر در این ورودی حضور نداشتند.

البته بنا به گفته فرمانده انتظامی استان فارس پایش افراد و مسافران ورودی به شهر شیراز در حال انجام است.

سردار رهام بخش حبیبی در خصوص پایش ورودی شهر شیراز گفت: پایش مسافران ورودی به شهر شیراز همچنان در حال انجام است و اگر فرد یا افرادی مشکوک به کرونا باشند از سایر افراد جدا شده و در قرنطینه به مدت ١۴ روز نگهداری خواهند شد.

وی در خصوص هزینه نگهداری هم گفت: فرماندهی انتظامی فارس هزینه نگهداری از افراد در قرنطینه را به عهده گرفته است.

این در حالی است که پیشتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در توصیه به افراد تاکید کرده بود از سفر به شیراز پرهیز کنید و اگر فردی مشکوک به کرونا به استان سفر کند با هزینه شخصی قرنطینه خواهد شد.

فعالیت مستمر پایانه‌های مسافربری!

موضوع کنترل مبادی موردی شهر شیراز از جمله مطالبات مردمی است که از مسئولین استانی وجود دارد و براساس طرح پایش مسافران انتظار می‌رفت که مسافران ورودی به شهر شیراز نیز تحت کنترل قرار گیرند.

با حضور در یکی از مبادی ورودی شمال شهر شیراز مشاهده کردیم که پایش مسافرانی که از سایر استان‌ها به همراه خودروی شخصی مبادرت به ورود به شهر شیراز می‌کنند کمابیش در حال انجام بود اما خبری از کنترل اتوبوس‌های بین شهری نیست.

اما به راستی با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه نباید فعالیت اتوبوس‌های بین شهری تعطیل می‌شد؟ این سوالی است که پس از تعطیلی ترمینال کاراندیش شیراز توسط شهرداری ایجاد شد.

با این حال مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس پیشتر گفته بود: ٨٠ درصد از مسافرانی که قصد داشتند تا از طریق حمل و نقل جاده‌ای اقدام به مسافرت کنند کاهش داشته‌اند و تعداد سفرها نیز ۷۰ درصد کاهش داشته است.

علیرضا سیاهپور، در مورد توقف کامل فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با توجه به شرایط حاکم، اظهارکرد: در خصوص توقف کامل ارائه خدمات حمل و نقل جاده‌ای ستاد ملی باید در این خصوص تصمیم گیری لازم را داشته باشد اما به نظر می‌رسد با توجه به کاهش فعالیت یا توقف حمل و نقل هوایی و قطار، فعالیت ناوگان اتوبوسی به میزان محدود لازم است.

مشاهدات خبرنگار مهر در ساعات مختلف شبانه روز نیز مبین این موضوع است که فعالیت پایانه‌ها همچنان در جریان بوده و هنوز هم مسافربران شخصی که به دنبال مسافران ورودی به پایانه‌ها هستند نه تنها تعدادشان کاهش نیافته بلکه فعالیت آنان به قوت خود باقی است.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای مسافران ورودی شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه امام باطل شد

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  از ساعت ۲۳ شب گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز ۴۵ پرواز ورودی و خروجی به فرودگاه امام خمینی  باطل شده است گفت: ابطال پروازها به دلیل صدور نوتام تا ساعت ۶ صبح ۲۷ فروردین ماه  ادامه دارد و در  بازه زمانی پروازی انجام نمی شود.

وی افزود: در فرودگاه امام خمینی تعدادی از مسافران پاکستانی حضور دارند که  اعلام کرده اند تا فردا در فرودگاه می مانند که در این شرایط طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تمهیدات لازم برای رسیدگی به مسافران این پروازها انجام می شود.

چلندری بیان کرد: از شب گذشته با توجه به صدور نوتام  برنامه ریزی برای اطلاع رسانی به مسافران در این بخش  توسط شرکت های هواپیمایی صورت می گرفت‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه ۲۸ فروردین
  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست
  • وزیر اقتصاد: دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال
  • فرماندار مشهد خواستار بازگشایی ورودی سدهای ارداک و کارده شد
  • بازگشایی مسیر آب به ورودی سدهای مشهد ضروری است
  • ۴۵ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه امام باطل شد
  • احتمال تمدید مجدد لغو پرواز‌های مهرآباد | وضعیت پرواز‌ها مشخص نیست
  • استرداد حدود ۱۰ میلیارد ریال به شاکیانِ واحدهای صنفی مشهد
  • انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰/ برنامه‌ریزی آموزش عمومی مصرف منطقی دارو