Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ متن پیام صادر شده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الإمام الصادق علیه السلام: یَا مَعْشَرَ اَلشِّیعَةِ إِنَّکُمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إِلَیْنَا کُونُوا لَنَا زَیْناً وَ لاَ تَکُونُوا عَلَیْنَا شَیْناً

امام صادق علیه السلام فرمود ای شیعیان، شما منسوب به ما هستید؛ زینت ما باشید و نه مایۀ وهن ما

جلوگیری از ازدحام در حرم مطهر ائمه معصومین(ع) در ایران و عراق به خاطر پیشگیری از اشاعه ویروس و حفظ جان مؤمنان، در شرایط کنونی یک فعل قابل دفاع، عقلانی و عُقلائی است و اتفاقاً آنچه روز گذشته در برابر حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) رخ داد، امری غیر عقلانی و موجب وهن ساحت آن امام بزرگوار در مشهد و خواهر کریمۀ ایشان در قم و موجب وهن شیعیان امام علی بن ابی طالب علیه السلام در تمام دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افتخار شیعه است که وصول به اهداف مقدس با اتخاذ وسایل نامقدس و غیراخلاقی و غیر مشروع را جایز ندانسته و ضد ارزش می‌داند. 

تلاش عده‌ای برای ورود به حرم‌های مطهر از طریق شکستن در و حفاظ و حائل ایجاد شده ضمن بر زبان راندن الفاظ و عبارات ناشایست، از مصادیق تناقض در دینداری امروز برخی از ما و از مصادیق تلاش نامقدس و نامشروع برای رسیدن به اهداف ظاهراً مشروع است. 

این قبیل افعال غیر قابل دفاع نهایتاً به نقض غرضی بزرگ و به هتک حرمت ائمه معصومین علیهم السلام منتهی می‌شود و به همین جهت بر عموم مؤمنان فریضه است که خودشان و اطرافیان‌شان را از این قبیل رفتارها بازدارند.

وجود گرانقدر معصومین و اهل‌بیت آنان و قبور مطهر ایشان وسیله‌‌‌ای بی‌بدیل و بی نظیر برای شفاعت و ارتقاء روحی و معنوی مؤمنان هستند اما توسل به این اسوه‌های حیات بشری از هر کجا و به هر بیان و زبانی کارساز و رافع مشکلات مؤمنان است. إن شاء الله. 

خداوند را شاکریم که ماجرای توسل نادیده اویس قرنی به ساحت والای نبی مکرم اسلام را وسیله ای برای تربیت ما قرار داده و به ما آموخته است که بسیارند کسانی که از مجاورت، زیارت و انس ظاهری با حیات و حرم انبیاء و اولیاء عظام الهی هیچ نصیبی نبرده‌اند و چه بسیار کسانی که با توسل به معنا و مضمون تعالیم آن بزرگواران، نادیده به خیل نجات یافتگان و متوسلان به ساحت ایشان پیوسته‌اند.

تأکید می‌کنم در مواقعی که خوف جان یا مال یا آبروی مسلمین در میان باشد، ایجاد محدودیت تشرف به بیت الله الحرام و نیز قبور مطهر ائمه معصومین علیهم السلام جایز و اولی است و تخلف از آن شایسته نیست؛ والله العالم.  

خداوند به ما شناخت هوای نفس، راه غلبه بر آن و خوف حقیقی از حدود الهی را عنایت بفرماید و ما را از فیض و شفاعت حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین محروم نسازد.

اسدالله بیات‌زنجانی

۲۷ اسفندماه ۱۳۹۸

قم‌المقدسة

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حرم حضرت معصومه آیت الله بیات زنجانی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان فرصتی است تا ایمان واقعی بندگان مورد آزمایش قرار بگیرد و آن‌ها باید از این زمان طلایی که در اختیار دارند نهایت بهره را ببرند. 

امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان فرموده‌اند: «إنَّ اللّه َ جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضمارا لِخَلقِهِ فَیستَبِقونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ» «خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه‌اى براى آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از یکدیگر پیشى گیرند.»

منبع: تحف العقول

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ماه خدا

دیگر خبرها

  • چرا شب قدر از هزار ماه با ارزش‌تر است / چه کار کنیم حقیقت لَیلَةُ ٱلقَدرِ را درک کنیم؟
  • محل استقرار شب زنده داران شب‌های قدر در حرم بانوی کرامت اعلام شد
  • سنگ محک انسان‌ها در روز قیامت چه کسانی هستند؟
  • حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان
  • جشن میلاد کریم اهل‌بیت در سومین حرم اهل‌بیت + تصاویر
  • جشن میلاد کریم اهل‌بیت در سومین حرم اهل‌بیت + تصویر
  • اعلام برنامه شب‌های قدر در حرم شاهچراغ علیه السلام
  • ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) + تصاویر
  • ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد