Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدهادی طباطبایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در ارومیه افزود: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در استان برای پیشگیری از شیوع کرونا در حوزه فرهنگی خواهد بود و در این راستا آموزش‌های لازم را به زودی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به بخشنامه سازمان‌های اجتماعی کشور به استان گفت: نحوه ورود سازمان‌های مردم نهاد به موضوع کرونا در این بخشنامه مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در حوزه هدایت موسسه‌های خیریه برای موارد درمانی و کمک‌رسانی به دانشگاه علوم پزشکی نیز این سازمان‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند زیرا ارتباط مناسبی با خیریه‌ها دارند. 
وی بیان کرد: در این راستا نشست‌های مستمری نیز با سازمان های مردم نهاد سازمان ورزش و جوانان، موسسات خیریه و دستگاه‌هایی که مجوز برای سمن ها صادر می‌کنند تشکیل و تقسیم کار نیز انجام شده‌است.
«طباطبایی» با اشاره به آمادگی نداشتن سمن‌ها در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا ادامه داد: امکان انتقال ویروس و بیماری از طریق این تشکل‌های مردم نهاد دور از انتظار نیست و آنان باید قبل از هر اقدامی آموزش ببینند.
وی اضافه کرد: مقرر شده‌ است در هفته جاری و از طریق ویدئو کنفرانس در فرمانداری‌ها جلسه‌ای کوتاه و آموزشی برگزار شود تا در صورت نیاز از ظرفیت سمن‌ها نیز برای مقابله با کرونا استفاده گردد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سمن‌ها می‌توانند در راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی فعال شوند و شهروندان را به ماندن در خانه تشویق نمایند، اضافه کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران نیز با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تسریع و تسهیل می‌شود به گونه‌ای که خیران مهابادی ۷۰۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری کرده‌اند.
«طباطبایی» با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی و خیریه استان بر یاری رساندن به زلزله‌زدگان قطور متمرکز است گفت: با همت سمن‌ها می‌توان از مشارکت بیش از یک میلیارد تومانی خیران ارومیه‌ای در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا بهره‌مند شد.
به گزارش ایرنا در حال حاضر ۶۰۰ سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان‌غربی ثبت شده که ٨٠ مورد از این تعداد مجوز خود را از اداره‌کل ورزش و جوانان استان دریافت کرده‌اند.

اعضای این سمن‌ها به  دلیل احاطه‌ای که بر جوامع بومی و محلی دارند، همواره نقش مهمی در خلق حماسه‌های مردمی ایفا می‌کنند و گاهی نیز صدای رسای آنان در هیاهوی بحران‌هایی چون زلزله و کرونا گم می‌شود اما از نقش تاثیرگذار آنها در مدیریت بحران نیز به سادگی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه سازمان های مردم نهاد آذربایجان غربی سازمان ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از خانه انصاری ارومیه اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتجانس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.   او گفت: هزینه مرمت در نظر گرفته شده در این فصل از مرمت بالغ بر بیست میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • پاک سازی سواحل کیش در روز جهانی زمین پاک
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • سپاه پاسداران مسئولیت سنگین و رسالت خطیری بر عهده دارد