Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس ایمپلنت با بیهوشی یک متد جدید در اجرای فرآیند ایمپلنت دندان به شمار می‌رود و یکی از انواع بیهوشی دندانپزشکی، سدیشن است که می توان در کلینیک از آن استفاده کرد و نیاز به تجهیزات اتاق عمل ندارد.

در این روش فرد دارای هوشیاری نسبی است ولی دردی را احساس نمی کند. این بیهوشی عمدتا به گونه ای است که بیمار، صداها و درخواست های دندانپزشک را می شنود و واکنش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روش، با استفاده از داروهای آرام ‌بخش، حالتی آرام و راحت برای بیمار ایجاد می شود. داروهای آرام‌ بخش که شامل داروهای ضد اضطراب نیز می باشند را می‌توان به طرق مختلف مورد استفاده قرارداد. در گذشته، داروهای آرام ‌بخش به رگ دست یا بازو تزریق می ‌شدند و از آنها برای بیهوش کردن بیمار استفاده می شد. سدیشن با کمک آرام ‌بخش های خوراکی، امروزه رایج‌ ترین ترفندی است که برای کاهش ترس‌ها یا فوبیای دندانپزشکی بیمار در بسیاری از کشورها انجام می‌شود.

ایمپلنت با بیهوشی برای چه افرادی توصیه می شود؟

· برای افرادی که تحمل درد ندارند.

· افرادی که دارای حساسیت زیاد در دندان های خود هستند.

· افرادی که دارای رفلکس حلقی حاد می باشند.

· افرادی که به دلیل اضطراب و ترس از دندانپزشکی نمی توانند ثابت و آرام روی صندلی بنشینند.

دندانپزشک قبل از آغاز درمان برای شما دارویی را تجویز خواهد کرد. بیهوشی سدیشن آسان ترین روش در میان چندین روش بیهوشی موجود است، که مزایای بیهوشی سدیشن به شرح زیر است:

فراموشی موقت

دوز بالایی از بنزودیازپین باعث می شود که بیمار پس از اتمام فرآیند درمان، چیز زیادی از آن را به خاطر نیاورد. این مزیت برای بیماران مبتلا به فوبیای دندانپزشکی، بسیار خوب است، زیرا چیزی از وقایع طول درمان را به خاطر نمی آورند. بنابراین احتمال تمایل آنها برای بازگشت و از سرگیری مجدد درمان در دوره های بعد، بیشتر خواهد بود.

ایمنی بالا

تمام داروهای مورد استفاده در سدیشن یا فرآیند ایمپلنت با بیهوشی دارای تاییدیه از سازمان استاندارد هستند، بنابراین ابتلا به عوارض خطرناک دارویی در بیمار بسیار نادر است.

هشیاری نسبی

در این روش هر چند به دلیل استفاده از داروی بیهوشی، کمی احساس گیجی و بیحالی به بیمار دست می دهد اما همچنان بیمار بیدار است و می تواند واکنش نشان دهد و دارای سطحی از هشیاری نسبی می باشد. از آنجا که در طول درمان، بیمار بیدار است، می تواند گوش دهد و به سوالات دندانپزشک در صورت نیاز پاسخ دهد.

کاربرد این روش خصوصا برای مواردی همچون ایمپلنت یک روزه که به علت انجام همزمان مراحل پروتز در یک روز، طول زمان درمان بیشتر می شود بسیار مفید است زیرا بیمار زمان طولانی درمان خود را حس نمی کند و بعد از  اتمام کار احساس راحتی بیشتری خواهد داشت . این روش در کلینیک دندانپزشکی مدرن به بهترین وجه درحال انجام است.

انواع ایمپلنت با بیهوشی

استنشاق آرام بخش

در طی این فرآیند، دندانپزشک با قرار دادن ماسک بر روی بینی بیمار و استنشاق آرام بخش توسط بیمار، باعث کاهش هشیاری او می شود. البته این آرام بخش معمولا در سطح بسیار پایینی اعمال می شود و می تواند به بیمار اجازه دهد که اندکی بعد از عمل دندانپزشکی، رانندگی کنند.

آرام بخش دهانی

برای این نوع آرام بخش، دندانپزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که یک ساعت قبل از قرار ملاقات خود، قرص مورد تجویز را مصرف کنند. داروهایی که معمولا برای این منظور تجویز می شوند شامل والیوم و موارد مشابه هستند. دندانپزشک می تواند با افزایش یا کاهش دوز دارو، اثر آن روی بیمار را مدیریت کند. اگرچه این فرآیند ممکن است آسان انجام شود، اما لازم است که بیماران از قبل آماده شوند و آنها معمولا پس از معالجه قادر به رانندگی نیستند.

آرام بخش داخل وریدی

دندانپزشکان می توانند با استفاده از تکنیک آرام بخش داخل وریدی، یک داروی آرام بخش را به طور مستقیم به رگ بیمار تزریق کنند. این روش تاثیری فوری بر سطح هوشیاری بیمار دارد و دندانپزشکان می توانند در صورت نیاز میزان آرام بخش را تغییر دهند.

بیهوشی عمومی

در بعضی موارد، دندانپزشک ممکن است بیهوشی عمومی را نسبت به سایر روش های آرام بخش ترجیح دهد. در حین بیهوشی عمومی، بیمار به خواب عمیقی فرو می رود و قادر به احساس یا شنیدن چیزی نیست. البته این روش های آرام بخش و ایمپلنت با بیهوشی باید تحت نظر یک متخص واجد شرایط بیهوشی انجام شود.

انتهای رپورتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايمپلنت آرام بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی نسبتا آرام و پایدار در سطح استان کرمان 

مریم سلاجقه‌ با بیان اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: برای امروز و فردا، جوی نسبتا آرام و پایدار، گاهی همراه با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از فردا بعدازظهر، فعالیت سامانه بارشی تا روز شنبه، بیشتر مناطق استان کرمان را در بر می‌گیرد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: عمده بارش‌ها در مناطق مرکزی و جنوب غربی در روز جمعه است.

 وی تصریح کرد: برای شنبه هفته آینده، احتمال کاهش دما و خطر سرمازدگی برای محصولات باغی در مناطق شمال و غرب بخصوص در شهربابک و برخی مناطق زرند وجود دارد و کشاورزان با کارشناسان مربوطه تمهیدات لازم را برای خطر سرمازدگی بیندیشند.

سلاجقه افزود: فهرج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد سومین ایستگاه گرم کشور و لاله زار هم بادمای ۵ درجه سانتیگراد سومین ایستگاه سرد کشور بوده است.

وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استقرار جوی آرام و پایدار درآذربایجان غربی
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی جوی پایدار و آرام است
  • جوی نسبتا آرام و پایدار در سطح استان کرمان 
  • جریان آب‌های آرام در بستر کویر
  • جوی آرام و پایدار تا نهم فروردین در فارس حاکم است
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • ۱۰ گونه از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین موجودات اعماق دریا + تصاویر
  • بهترین تمرین ها برای کنترل خشم و عصبانیت
  • «مهدی علمداری» هنرمند قلمزنی اصفهان درگذشت