Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل محیط زیست به بیان توضیحاتی درباره درخواست جدید خودرو سازان برای تعویق ارتقای استاندارد خودرو‌ها از یورو ۴ به یورو ۵ پرداخت. تاریخ انتشار: 02:05 - 28 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۸۷۵

یوسف رشیدی، کارشناس مسائل محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره درخواست جدید خودرو سازان برای تعویق ارتقای استاندارد خودرو‌ها از یورو ۴ به یورو ۵ گفت: یکی از راه‌های کاهش آلودگی ارتقا استاندارد‌های خودرو‌ها است تا سطح آلودگی کاهش پیدا کند و شهر وضعیت مناسبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: به همین دلیل از سال ۱۳۷۹ استاندارد‌های کاهش آلودگی هوا برای کاهش آلودگی هوا به کار برده شد. ابتدا از استاندارد‌های یورو ۲ شروع کردیم و الان در حال عملیاتی کردن استاندارد‌های یورو ۵ هستیم.

رشیدی افزود: وضعیت کیفیت هوا الان به گونه‌ای شده است که با آلودگی زیاد هوا مواجه هستیم به همین دلیل اگر ما استاندارد یورو ۵ را عملیاتی نکنیم با توجه به تعداد خودرو‌های جامعه دچار پسرفت در بحث آلودگی هوا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: چطور در چهارشنبه سوری فرزندانمان را در خانه بنشانیم؟

این کارشناس محیط زیست در ادامه گفت: با توجه به اینکه بحث مراقبت از استاندارد‌ها در کشور ما نسبت به سایر کشور ما خیلی جدی نیست قطعا کیفیت هوای بدتری را در آینده تجربه خواهیم کرد.

این کارشناس محیط زیست در ادامه گفت: وقتی کیفیت هوا بدتر شود مرگ و میر و بیماری مسائلی مرتبط با آلودگی هوا برایمان محسوس‌تر می‌شود. کشور‌های اروپا آمریکا و ژاپن از استاندارد پورو ۶ استفاده می‌کنند و سایر کشور‌ها هم آنچنان صنعت خودرو سازی پیشرفته‌ای ندارند و عمدتا وارد کننده هستند. با این وضعیت آن‌ها دو پله از ما جلوتر هستند و حتی اگر یورو ۵ را اجرا کنیم باز هم یک پله از آن‌ها عقب‌تر هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست خودرو آلودگی هوا استاندارد ها آلودگی هوا محیط زیست خودرو ها یورو ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نورااله مرادی صبح امروز در اولین همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه تمدن ایرانی- اسلامی از پیشینه بسیار عظیمی در حوزه دانش بومی و سنتی برخوردار است، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مسئله دانش سنتی و بومی در اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور قرار گرفته است، بنابراین دانش سنتی محیط‌زیست طراحی و برای اجرا به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور افزود: در چهارمحال و بختیاری طراحی خوبی از دانش سنتی و بومی شکل گرفته است، زوایای پنهان و فراموش شده در حوزه محیط‌زیست با کمک پژوهشگران استخراج شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره برای سازگاری با محیط‌زیست و طبیعت دست به ابداعات در حوزه‌های مختلف زده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین اقلیم و طبیعت مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسیده است، اظهار کرد: این نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌های ویژه در حوزه دانش سنتی محیط‌زیست است.

رئیس همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران گفت: همایش دانش سنتی محیط‌زیست کشور نقطه آغاز و ارزشمندی برای استفاده از ظرفیت دانش بومی است که باید نهایت بهره را ببریم، در آینده‌ای نزدیک اطلس این دانش را در کشور با کمک تمامی پژوهشگران تألیف خواهیم کرد و به‌عنوان یادگار آن را حفظ کنیم.

وی افزود: با کمک سازمان محیط‌زیست جلد ۳۱ کتاب و اطلس دانش بومی محیط‌زیست کشور با استفاده از پژوهش‌های انجام شده در این حوزه تألیف می‌شود، استمرار برگزاری همایش دانش سنتی محیط‌زیست مورد تاکید است و باید دبیرخانه فعال باشد، این همایش دو سالانه به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود