Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@11:38:23 GMT

امکان آلودگی‌شیرینی به‌کرونا وجوددارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۶۹۱۳

یک متخصص تغذیه درباره امکان آلودگی شیرینی و آجیل به ویروس کرونا توضیح داد. ناطقان: خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تهیه شیرینی با توجه به ویروس کرونا گفت: امسال با وجود ویروس کرونا و نبود دید و بازدید در میان ایرانیان احتیاجی به خرید شیرینی نیست.

او افزود: خرید شیرینی اصلا امری ضروری و لازم نیست؛ چرا که کودکان با مصرف بی رویه شیرینی دیگر تمایلی به خوردن غذا نداشته و همین امر باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن آن‌ها می‌شود و بسیار مضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: توصیه ما این است که تمامی شیرینی جات، قند‌های ساده مانند شکلات از آنجایی که به فرد احساس سیری کاذب می‌دهد و آن‌ها را از مصرف غذا محروم می‌کند به هیچ عنوان نباید مصرف شوند.

رحمانی تصریح کرد:  افراد از مصرف شیرینی جات پرهیز کنند و اگر هوس خوردن کردند در میان وعده حداکثر دو عدد مصرف کنند تا قند خون آن‌ها حفظ شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: افراد بهتر است از قند‌های ساده و بی ضرر مانند میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند تا به بدن شان آسیب نرساند.

رحمانی با اشاره به مصرف نکردن شیرینی‌تر با وجود ویروس کرونا اظهار کرد: رشد باکتری در شیرینی جات‌تر به نسبت شیرینی جات خشک بیشتر است؛ چرا که اکثر باکتری ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها به خصوص کپک‌ها در محیط‌های رطوبتی رشد بیشتری پیدا می‌کنند و به همین علت امکان آلودگی آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: شیرینی‌هایی که در خانه تهیه می‌شوند احتیاجی به قرار دادن در داخل مایکروفر ندارند و بستگی به حجم و رطوبت آن‌ها باید در داخل مایکروفر قرار بگیرند و حرارت ببینند.

رحمانی درباره مصرف آجیل‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: پیشنهاد بنده این است که در این شرایط بحرانی و خطرناک به هیچ عنوان افراد به خرید آجیل، شیرینی و ... اقدام نکنند؛ چرا که امکان آلودگی این مواد خوراکی به ویروس کرونا وجود دارد و تنها در صورتی به مصرف آجیل بپردازند که از قبل در خانه هایشان موجود بوده است.

رحمانی اظهار کرد: ما امسال مراسمی به عنوان عید نوروز نداریم و به همین علت احتیاجی به خرید آجیل نخواهیم داشت. همچنین خرید آجیل از فروشگاه‌هایی که به صورت فله‌ای آن‌ها را به فروش می‌رسانند امکان آلودگی آن‌ها به ویروس کرونا وجود خواهد داشت.

ویروس کرونا؛ چگونه شیرنی شب عید را ضدعفونی کنیم؟

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: بهتر است افراد از فکر خرید آجیل و شیرینی بیرون بیایند، ولی در صورت لزوم می‌توانند در وهله اول آجیل‌ها یا شیرینی‌های بسته بندی شده صنعتی را خریداری کنند و در درجه دوم از سالم بودن و شور نبودن آن‌ها پرهیز کنند.


رحمانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکید می‌شود تا افراد از مواد خوراکی کم نمک مصرف کنند؛ بنابراین هنگام خرید از کم نمک بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنیم. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: آلودگی ، شیرینی ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آلودگی شیرینی کرونا متخصص تغذیه و رژیم درمانی ویروس کرونا امکان آلودگی شیرینی جات خرید آجیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباسیان گفت: در میان آجیل‌ها، بیشتر فندق و بادام و تا حدودی پسته را توصیه می‌کنیم. همچنین، خوردن تخمه کدو، آفتاب‌گردان، تخمه ژاپنی و تخمه هندوانه هم خوب است؛ اما گردو ممکن است افراد را تا حدودی اذیت کند. به علاوه، بادام زمینی یا بادام هندی هم به دلیل گرمی و خاصیت آلرژنی که دارند می‌توانند تا حدودی برای بدن‌هایی که ضعیف‌تر هستند، اذیت کننده باشند.

وی افزود: اگر این ترکیبات با هم مخلوط شوند، باز اذیتش بیشتر می‌شود. برای مثال مصرف انواع باقلواها چون معمولاً تنوعی از این آجیل‌ها را دارند و به آنها انواع شیرین‌کننده‌ها و گاهاً مواد نگه‌دارنده می‌زنند، ممکن است اذیت کننده باشند.

این متخصص طب سنتی با عنوان این مطلب که هر روز یک مدل آجیل بخورید، گفت: برای مثال یک روز تخمه کدو میل کنید و روز بعد چند بادام بخورید. فاصله‌گذاری بین مواد غذایی مهم است و بلافاصله بعد از مصرف یک سری آجیل و شیرینی، غذا خورده نشود. یک مقدار گرسنه بودن توصیه می‌شود و بهتر است همیشه سیر از سر سفره بلند نشویم و هنگام بلند شدن از سر سفره یک مقدار گرسنه باشیم.

کد خبر 6063295 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • روش بسیار آسان برای جلوگیری از خواب آلودگی در هنگام رانندگی
  • پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • معرفی اشتراک اسپاتیفای و روش خرید و فعالسازی آن
  • خاطره خنده دار اکبر عبدی از آجیل عید نوروز
  • کشف ۲۷ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در همدان 
  • باید‌ها و نباید‌های تغذیه در فصل بهار
  • مزایای یک پنل پیامکی خوب چیست؟