Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:39:46 GMT

حفظ جان و سلامت مردم از اهم واجبات است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۷۰۶۰

حفظ جان و سلامت مردم از اهم واجبات است

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حاج قاضی شرف الدین جامی احمدی امام جمعه اهل سنت تربت جام با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خطاب به قشر‌های مختلف مردم و مسئولان گفت: متاسفانه ویروس کرونا در همه بلاد، ایران و منطقه شیوع پیدا کرده که موجب مشکلات زیادی برای مسئولان و مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بااستفاده از آیات الهی، احادیث نبوی، سیره پیامبر اعظم (ص)، خلفای راشدین و ائمه طاهرین (ع) تصریح کرد: حفظ جان وسلامت مردم ازاهم واجبات است.

امام جمعه اهل سنت تربت جام باذکر چند نکته مهم بهداشتی و رعایت اولویت‌ها توسط مردم گفت: انجام تدابیر لازم برای حفظ سلامتی و حیات مردم و تصمیمات علمای ارجمند و پزشکان باید مورد توجه ویژه و در دستورکار قرار گیرد.

احمدی افزود: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک، دستکش و عدم تماس با دیگران به ویژه مبتلایان به ویروس کرونا، در اولویت قرار گیرد.

او تصریح کرد: مردم از سفر‌های غیر ضروری و تردد در معابر شهری پرهیز کند و افرادی که توصیه‌های پزشکی را عمدا و سهوا جدی نگیرد و خود را درچرخه ویروس قرار دهد علاوه بر رنج و مصیبت برای خود، جان دیگران را به خطر انداخته و شاید باعث مرگ دیگران می شود.
امام جمعه اهل سنت باتاکید برماندن مردم در خانه برای ریشه کن کردن ویروس کرونا گفت: مردم با ماندن درخانه اوقات فراغت را با دعا توبه، استغفاربا خلوص قلب؛ اقامه نماز شب، تضرع به درگاه ایزد منان نهایت بهره را ببرند و بدانندکه برای خدای بزرگ هیچ چیز غیر ممکن نیست که هرچه زودتر این بلا را دفع کند.
احمدی افزود:در این برهه از زمان باهم مهربان باشید و یکدیگررا به خاطر اشتباهات گذشته ببخشید و یارو یاور هم باشید.
او باتشکر و قدردانی از سایر دست اندرکاران پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: لازم می‌دانم از زحمات دانشکده علوم پزشکی، کادر پزشکی و درمانی،  پرستاران و مدیرانی که با دغدغه‌های فراوان، خواب را برخود حرام دانسته و برای نجات مردم از هیچ کاری دریغ نورزیدند، سپاسگزاری کنم.

 امام جمعه اهل سنت تربت جام ، همچنین با قدردانی از خیرین به حوزه سلامت که به یاری مستمندان و نیازمندان شتافتند گفت: از همه افرادی که بااهدای تجهیزات پزشکی و موادغذایی کمک‌های انسان دوستانه‌ای داشتند سپاسگزارم و دعوت می‌کنم برتداوم هر چه‌بیشتر این ایثارگری همت گمارند.
احمدی افزود: همه از خدا بخواهیم در این امتحان الهی به سلامت عبورکنیم و هر چه زودتر، ویروس کرونا از جهان هستی، و کشور‌های اسلامی و ایران برطرف کند.
انتهای پیام// س. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه تایباد توصیه های معنوی توصیه های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایتمدار پیشوا، ظهر جمعه و در پی عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، پس از اقامه نماز جمعه به امامت حسینی میر امینی امام جمعه، نمازگزاران به منظور اعلام حمایت از حرکت قهرمانانه رزمندگان اسلام و در رأس آن‌ها نیروهای نظامی کشورمان علیه رژیم جعلی صهیونیستی و در جهت محکومیت دوباره جنایات این خون‌خوارترین انسان‌های تاریخ، از حرم حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) تا میدان امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.‌

بر اساس این گزارش این راهپیمایی با حضور سید محمد حسینی میر امینی امام جمعه، ابراهیم تاجیک نوری فرماندار، خیراندیش فرمانده سپاه شهرستان، مسئولین شهرستانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و آحاد مردم ولایت مدار شهرستان پیشوا برگزار شد.

گفتنی است که این راهپیمایی پرشور در حمایت از پاسخ قاطع و قانونی سپاه پاسداران به رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل در حمله کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سرداران سپاه اسلام صورت گرفت و مردم انقلابی شهرستان با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل» و «سپاه انقلابی تشکر، تشکر» حمایت قاطع خود را از این اقدام شجاعانه و مقتدرانه دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دادند.

کد خبر 6082553

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق به خوبی تنبیه شد
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند
  • انتقام سپاه از اسرائیل دل مردم را شاد کرد
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک در دفاع از عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود /عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد