Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:39:26 GMT

۱۳ هزار و ۵۳۸ پرونده معوق قضایی در زنجان مختومه شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۷۲۰۴

۱۳ هزار و ۵۳۸ پرونده معوق قضایی در زنجان مختومه شد

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای دستورالعمل صادره از سوی رییس قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد پرونده در یک حرکت برنامه‌محور و جهادی در دستگاه قضایی استان زنجان و از زمان صدور دستورالعمل مذکور تا روز دوشنبه /۲۶ اسفندماه/ مورد رسیدگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی نیارکی ابراز کرد: از تلاش‌ها و زحمات جهادی تمام نیروهای مجموعه دستگاه قضایی استان زنجان در انجام این مهم قدردانی می‌شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه در این استان با قوت و جدیت اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: به محض دریافت بخشنامه، جلسه‌ای با معاونان دادگستری کل استان به صورت ویژه و تخصصی با تحلیل آمارها و پیشرفت حوزه‌ها برگزار و به صورت جزئی به موضوع پرونده‌های معوق پرداخته شد.

صادقی نیارکی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی و دستورات لازم جهت رسیدگی و کاهش شمار قابل توجهی از پرونده‌های معوق صادر شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: میانگین کل پرونده‌های رسیدگی استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، ۱۱۶ پرونده بوده که پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی اظهار داشت: میانگین زمان رسیدگی در دادگاه‌های تجدید نظر ۶۸ روز، پرونده‌های حقوقی ۷۳ روز، کیفری ۷۵ روز، حوزه‌های بخشی ۷۷ روز و دادسرا ۶۳ روز است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در اجرای کیفری ۲۵۲ روز و در اجرای احکام مدنی ۴۰۵ روز بوده و هرچند نسبت به میانگین کشوری، پایین است اما باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

وی افزود: میانگین زمان کل رسیدگی در شعب به غیر از اجرای احکام، ۶۲ روز است.

برچسب‌ها دادگستری کل استان زنجان قوه قضاییه زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کل استان زنجان قوه قضاییه زنجان دادگستری کل استان زنجان قوه قضاییه زنجان صادقی نیارکی استان زنجان پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بخشی با اشاره به صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه ساختمانی الماس مال شهر کرمان گفت: این پرونده با عنوان اتهامی و ارتکاب بزه مشارکت در معرفی مال غیر به عوض مال خود در پروژه احداث چندین طبقه ساختمان و تعداد زیادی واحد با شکایت بیش از ۶۵ نفر شکات پرونده به شعبه بازپرسی کرمان ارجاع گردید.

وی افزود: با پایان تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، شعبه کیفری دو وارد رسیدگی شده و متهمان را از جنبه عمومی به ٣ سال حبس و جزای نقدی به میزان ٧٠ میلیارد ریال محکوم کرد که با اعتراض محکومان، پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی حکم محکومیت قطعی متهم اصلی مشارکتاً با محکوم دیگر صادر شد.

این مقام عالی قضائی در استان کرمان با تأکید بر اینکه جبران خسارت و استیفای حقوق مالباختگان اولویت دستگاه قضائی استان است ابراز کرد: شکات می‌توانند از جنبه خصوصی همانگونه که در دادنامه ذکر شده جهت مطالبه مال خود مبادرت به طرح دادخواست حقوقی نمایند. همچنین مردم هوشیار باشند با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌هایشان نشوند.

کد خبر 6082336

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید