Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:48:45 GMT

ارائه گرنت فناوری به همه دانشگاه ها تا سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۷۳۶۲

ارائه گرنت فناوری به همه دانشگاه ها تا سال ۱۴۰۰

مهدی کشمیری در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون اهم برنامه های این معاونت در سال ۱۳۹۹ با اشاره به موضوع گرنت های فناوری گفت: قرار بود که از اسفند ماه امسال، ارائه این گرنت با سرفصل پایان نامه ها، برای دانشگاه های ۵ استان آغاز شود که بواسطه بروز مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، این امر به تعویق افتاد و به فروردین ماه ۹۹ موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در امور فناوری افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، روال کار به این شکل است که پس از گذشت ۶ ماه از ارائه گرنت به دانشگاه های این ۵ استان، در فاز بعدی، تعداد استانها به ۱۵ افزایش یابد و نهایتا تا آغاز سال ۱۴۰۰، این طرح، دانشگاه های تمامی استانهای کشور را پوشش دهد.

وی افزود: بر همین اساس به پایان نامه‌های با موضوعات فناوری و نوآوری، ۱۰ میلیون تومان و رساله‌های دکتری ۲۰ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

کشمیری با بیان اینکه ارائه این گرنت در فاز نخست با یک سرفصل کلید خواهد خورد، ادامه داد: تصمیم داریم، سال آینده هم راستا با پوشش تدریجی سراسر کشور، سرفصلها را نیز به ۳ سرفصل افزایش دهیم؛ یعنی همچنان که دانشگاه های استانهای سراسر کشور را مورد حمایت قرار خواهیم داد، سرفصل ها را هم افزایش می دهیم.

وی گفت: در این راستا، علاوه بر پایان نامه ها به عنوان سرفصل نخست، تلاش می کنیم فعالیتهای اعضای هیات علمی در حوزه تحقیقات آزمایشگاهی (Search Lab) را بعنوان سرفصل دوم و شرکت های نوپایی که از دل دانشگاه ها بیرون می آیند را بعنوان سرفصل سوم، حمایت کنیم. میزان حمایت از تحقیقات آزمایشگاهی هیات علمی ۳۰ تا ۴۰ تومان است. 

کد خبر 4880633 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها ویروس کرونا دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه تهران دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه های ایران معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه پیام نور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک

به گزارش خبرآنلاین؛ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در خردادماه ۱۴۰۰ دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست‌جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:او در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم به شمار آورد و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودرو ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خردادماه ۱۴۰۰، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU۵ از ۱۴۶ میلیون تومان به ۴۰۲ میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از ۲۶۹ میلیون تومان به رقم باورنکردنی ۸۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان از درِ کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار ۱۵۲ میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف ۱۱ میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به ۱۴۴ میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش ۱۳ برابری آن طی تنها سه سال است.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899196

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند