Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مهمان ویژه‌برنامه شبکه اول سیما از تاخیر در اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در مملکت گفته و با ایجاد نوعی بی‌اعتمادی نسبت به رسانه‌های رسمی ‌(که در این روزهای خاص، پروپاگاندای دشمنان کشور، سعی در بی‌اعتبار ساختن آن دارد) در بوقی که رسانه‌های بیگانه ساخته‌اند، می‌دمد، خواننده‌ای در همان برنامه نه تنها به جای شاد کردن مردم،‌ ترانه‌ای غم‌انگیز و یأس‌آور می‌خواند که شعری از شاعر درباری احمد شاملو را (که خواننده‌ای در روزگار شاهنشاهی آن را خوانده بود) زمزمه می‌کند، همان میهمان ویژه به‌جای حرف‌های امیدوارکننده و سرگرم کردن مردم در این روزهای خانه‌نشینی، از فیلترینگ تلگرام می‌نالد که به‌رغم ضرورت عقلی‌اش هیچ‌گاه اراده‌ای برای انجام درست آن و جایگزینی و حمایت ازپیام‌رسان‌های بومی شکل نگرفت و در نتیجه خسارت‌سازی‌های آن از ناامنی‌آفرینی‌های سال‌های 96 و 98 و برهم‌زدن معیشت مردم و دود کردن سرمایه‌های کشور تا فجایعی مثل تحمیق‌شماری به بزرگی صدها نفر که همین روزها با خوردن الکل کشته شدند و انبوه شایعه‌سازی‌های دیگر ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه این رویدادهای تلخ کسانی که از فیلترینگ صحیح و کامل تلگرام ممانعت کردند باید پاسخگو باشند، چه رسد به اینکه آنتن رسانه ملی در خدمت نظرات فاجعه‌آفرین آنان قرار گیرد. فقدان نظارت بر برنامه‌های سیما به این موارد محدود نشده است. میهمان دیگری در برنامه دیگر، خود را شاگرد خواننده هتاک به اسلام و انقلاب معرفی کرده
و... .
آیا از نظر مدیران رسانه ملی، این تعداد ناهمگونی و ناهمخوانی‌های برنامه‌های زنده تلویزیون رسمی ‌جمهوری اسلامی با ارزش‌های ملی و دینی و حتی افق رسانه‌ای خودشان، آن هم در ابتدای مسیری که حدود 20 روز دیگر ادامه دارد، نگران‌کننده نیست؟ آیا نمی‌توان این‌گونه برداشت کرد که این هنوز از نتایج سحر است؟!

آیا فقط بخش ناچیزی از چنین گاف‌هایی به‌دلیل پروپاگاندای رسانه‌های بیگانه و عوامل و کارگزاران داخلی‌شان باعث نشد در یک مورد بسیار نامشخص، مدیر کاردان و متعهد شبکه 4 برکنار شود یا در موردی دیگر یک مجری مجرب و کاربلد به‌دلیل پاسخی در مقابل لجن‌پراکنی‌های برخی شبه‌سلبریتی‌ها، آن‌چنان هدف هجمه‌های مختلف قرار گرفت که علی‌رغم تجربه چندین و چند ساله برای مدتی برنامه و حضورش در تلویزیون زیر علامت سؤال رفت، یا در مورد جزیی دیگری که مهمان برنامه، خناسان داخلی را نسبت به حضور داعش در سرزمین‌شان هشدار داده بود، اساساً بسیاری از برنامه‌های زنده لغو شد؟

چرا همواره این یک بام و دو هوا در رسانه‌های ما به‌خصوص رسانه ملی وجود داشته و به جای نااهلان و نامحرمان با انقلاب و مردم، نیروهای انقلاب و حزب‌اللهی که رسانه ملی در واقع بایستی مأمن آنها باشد، تحت فشار قرار داشته و با کمترین اشتباهی به سرعت حذف می‌شوند اما درمورد شایعه‌پراکنی‌ها و تکرار اتهامات بیگانگان توسط گروهی از همین نااهلان که متأسفانه در رسانه ملی نفوذ جدی دارند، اگر خیلی مورد اعتراض مردم و نیروهای انقلابی قرار بگیرند در نهایت به یک عذرخواهی ساده اکتفا می‌شود؟!

مدیران رسانه ملی حتما می‌دانند و توجه دارند امانتی که از بیت‌المال و انقلاب در اختیار آنها قرار گرفته بر اساس رهنمود ماندگار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، نبایستی در اختیار نااهلان و نامحرمان گذاشته شود و آنها به راحتی از این‌ تریبون برای القائات رسانه‌های بیگانه استفاده کرده و زمینه توطئه‌های آنها علیه ملت ایران را از کیسه همین ملت تامین کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کیهان فرمول یک رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات«وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود

احمد آذین، رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره حمله موشکی-پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در نهایت «وعده صادق» محقق شد و پیش‌تر از این برای حملات ددمنشانه اسرائی و همچنین ترور دانشمندان‌مان تهدید کرده بودیم که پشیمانشان خواهیم کرد.

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق سوریه افزود: این کار بهانه اصلی برای حمله و انهدام بی‌سابقه را برای این رژیم رقم زد.عملیات ۲۶ فروردین سپاه پاسداران پیرو فرمایش منورانه حضرت امام خامنه‌ای بود که فرمودند اسرائیل «باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد» و «آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد».

رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: این عملیات فقط در راستای تنبیه رژیم صهیونیستی انجام شد و موضوعی قابل توجه برای کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، تحلیلگران استراتژیک و راهبردی و تحلیلگران نظامی بود و از نظر همه آنها این حمله، وسیع و بی‌سابقه قلمداد می‌شود و بیانگر اراده ملت ایران برای تنبیه همه جانبه است.

آذین به مقایسه مواضع گذشته و کنونی مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ پرداخت و بیان کرد: جان بولتُن سال ۱۳۹۶ گفته بود «عمر انقلاب اسلامی ایران نباید به ۴۰ سال برسد»؛ اما امروز به دنبال حمله پهپادی و موشکی ایران عنوان کرده که «آنچه شاهد بودیم شکست بزرگ بازدارندگی اسرائیل و آمریکا بود». در فاصله میان این دو موضع جان بولتن نه تنها جمهوری اسلامی به پایان نرسید؛ بلکه به عملیاتی دست زد که نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود و این مسئله قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه بر اساس رصد کارشناسان علوم سیاسی حمله اخیر ایران از نظر وسعت، بزرگی و اهمیت قابل توجه است، مطرح کرد: این حمله فقط ضربه شست کوچکی از استراتژی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان  درباره شرایط سیاسی میان صهیونیست‌ها پس از عملیات ۲۶ فروردین توضیح داد: این حمله ترکیبی نه تنها معادلات خاورمیانه؛ بلکه معادلات جهان را به‌ویژه در حوزه نظامی، تغییر داد؛ به احتمال زیاد معادلات سیاسی درون اراضی اشغالی هم تغییر خواهد کرد به نظر می‌رسد نتانیاهو بیش‌ازپیش تنبیه خواهد شد و شکاف میان جریان راست افراطی و دیگر گروه‌های مختلف سیاسی صهیونیست عمیق‌تر می‌شود.

آذین با رد این نظریه که جنگ میان جریان‌های سیاسی درون حکومت‌ها وفاق و اتحاد ایجاد خواهد کرد، گفت: این اتفاق در همه شرایط جنگی محقق نخواهد شد و این وفاق اختصاص به ملت‌ها و حکومت‌هایی دارد که از درون پوسیده نباشند، فاصله و شکاف عمیق میان شهروندان و دولتمردان وجود نداشته باشد و این در حالی است که میان شهرک‌نشینان و دولتمردان صهیونیست شکاف‌های عمیقی وجود دارد.صهیونیست‌های منتقد نتانیاهو امروز معترض‌تر از گذشته هستند و از این‌رو تهدیدات جدی‌تری هم متوجه نتانیاهو و کابینه‌اش خواهد بود.

وی درباره احتمال پاسخ از سوی اسرائیل و متحدانش و آغاز جنگ با ایران بیان کرد: اکنون در حالت نظامی و جنگی هستیم؛ چراکه جنگ تنها جنگ نظامی نیست؛ بلکه اکنون در معرض جنگ ترکیبی، جنگ شناختی و حتی جنگ نظامی هستیم؛ از سوی دیگر این رژیم صهیونیستی بود که از سال‌های گذشته برای نمایش قدرت خود و ضربه شست نشان دادن به ایران به ترور دانشمندان و سرداران اقدام کرده بود؛ همچنین با توجه به اینکه حمله به سفارت و کنسولگری یک کشور مصداق حمله به خاک آن کشور است لازم بود که پاسخی در قالب تنبیه داده شود.

رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اضافه کرد: از این‌رو وضعیت پس از عملیات ۲۶ فروردین، وضعیت جنگی به نظر می‌رسد؛ اما در این باره که آیا صهیونیست‌ها اقدام متقابلی کنند یا خیر؛ با توجه به مواضع آمریکایی‌ها و کناره‌گیری آنها از اقدام متقابل، به نظر می‌رسد اسرائیل نیز توان اقدام متقابل نداشته باشد و از مسیر‌های دیپلماتیک علیه ایران اقدام کنند.

آذین تبیین کرد:‌ آنچه مهم است پس از شهادت سردار سلیمانی برای نخستین بار پایگاه آمریکا مورد حمله موشکی قرار گرفت و این حمله سبب تغییر در معادلات و کاهش شدت اقدامات و مواضع خصمانه آمریکایی‌ها علیه ایران شد؛ از این‌رو به نظر می‌رسد عملیات ۲۶ فروردین نیز سبب تغییر معادلات صهیونیست‌ها علیه ایران خواهد شد. به‌ویژه اینکه فرماندهان ارشد نظامی تأکید کرده‌اند که «هر عمل دشمنان با انتقام قوی‌تر و شدیدتر سپاه مواجه می‌شود».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند! | حمله خیالی بزرگ به ایران!
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیلی‌ها درباره حمله به ایران
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • عملیات «وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • عملیات«وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم