Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@07:33:06 GMT

غده‌ای که فشارخون را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۸۴۸۷

غده‌ای که فشارخون را کاهش می‌دهد

دکتر محمدعلی سپه‌وندی اظهار کرد: فعالیت غده پاراسمپاتیک عامل ایجاد شادی و خوشحالی در بدن انسان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اندام‌های بدن توسط اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک کنترل می‌شوند، ادامه داد: غده پاراسمپاتیک فشارخون را کاهش می‌دهد.

سپه‌وندی اضافه کرد: بدون سیستم عصبی پاراسمپاتیک، کنترل و تنظیم فرایند‌های بدنی روزمره غیرممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این عضو هیات علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: بدن انسان معمولاً در حالت سمپاتیک قرار دارد و ما باید به تحریک هورمون‌هایی بپردازیم که بدن را به حالات پاراسمپاتیک هدایت کنند تا به آرامش برسیم.

وی یادآور شد: غده پاراسمپاتیک با ترشح هورمون نو آدرنالین موجب ایجاد حس شادی در فرد می‌شود و ترشح آدرنالین را متوقف می‌کند.

سپهوندی گفت: هر چقدر استرس افراد بیشتر باشد میزان ترشح هورمون آدرنالین بالا رفته و احساس خشم و ناراحتی و افسردگی به افراد دست می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فشارخون کاهش فشارخون پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سعید مهرانپور مدیر عامل موسسه مردمی سازی سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در همایش هفته سلامت با بیان طبق آخرین  اطلاعات پویش ملی فشار خون که ۳۰ الی ۳۱ درصد مردم کشور به بیماری فشار خون مبتلاهستند گفت: با همکاری هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و با مساعدت مجمع خیران سلامت شهرستان بحث اموزش و توانمندسازی ۱۲ هزاری نفر از مردم شهر جغتای از ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز خواهدشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم در این همایش با اشاره  به توانمندسازی سواد سلامت مردم گفت: جریانی که در توانمندسازی اتفاق می‌افتد فرد و هر یک از آحاد جامعه خودش نیازش را تشخیص می‌دهد، وقتی که نیازش را تشخیص داد باید به دنبال تصمیم گیری باشد که کجا برود یاد بگیرد نحوه دوره درمان تغذیه دانسته‌هایش افزایش پیدا می‌کند هم نیازش را پیدا می‌کند و هم در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی مدیران شرکت می‌کند

سالاری افزود: سلامت افراد  برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد وزارت بهداشت به تنهایی از پس هزینه‌ها برای خدماتی که بایستی به شکل گسترده ارائه بدهد برنمی‌آید،در اینجا باید مشارکت مردم و ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باشد و اگر این نباشد این اتفاق برای خدمات سلامت به معنای کامل اتفاق نمی‌افتد.

وی  گفت: سلامت یکی از نعمت‌های بزرگ و الهی است که  خداوند  به ما ارزانی داشته و باید به عنوان یک نعمت آن را پاس بداریم وقتی ما به سلامت می‌اندیشیم که سلامت ما در معرض خطر قرار بگیرد و مبتلا به یک بیماری شویم

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟
  • دیابتی‌ها از ته دل بخندید تا معجزه آن را ببینید
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • بودجه کنترل ترافیک مازندران با حجم ترددها تناسب ندارد
  • پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد
  • سقوط آزاد کاهش رشد جمعیت متوقف شد | واکسیناسیون سرطان دهانه رحم انجام می‌شود | برنامه کنترل سقط جنین در کشور
  • استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش شدت مصرف انرژی در ایران