Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: شهرستان طارم به خاطر نزدیکی به گیلان، آمار بیشتری از افراد ابتلا به ویروس کرونا را نسبت به سایر شهرستان‌های استان زنجان به خود اختصاص داده است.

حسین عمارلو دیروز (۲۷ اسفند) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه همزمان با شروع برنامه مقابله با کرونا در کشور، حوزه‌های مختلف در دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز فعالیت خود را در این رابطه آغاز کرده است، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و محافظت از دانشجویان در کشور، بنا به تصمیمات کشوری و استانداری زنجان، همه دانشگاه‌های استان از ابتدای اسفندماه امسال به‌صورت موقت تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای پاسخ به هر فرضیه باید تحقیقات مدت‌داری را انجام دهیم، افزود: اگر روستایی در استان ارتباط کمتری با نقاط آلوده به ویروس کرونا داشته باشد، طبیعی است که میزان بیمارداری آن روستا نیز کم خواهد بود ولی امروزه شرایط روستاها با دهه‌های گذشته متفاوت است، به طور مثال در روستاهای جنوبی شهرستان‌های استان از جمله خدابنده، ایجرود و ماه‌نشان ارتباط زیادی با استان قم داشته‌اند و هنوز هم دارند و یا طارم ارتباط بسیار زیادی با استان گیلان داشته که این‌ روستاها را در بحث کرونا تحت تاثیر قرار داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر استان زنجان، استان سفید از لحاظ آلودگی به ویروس کرونا بود که این موضوع سبب مهاجرت از سایر استان‌های درگیر به کرونا شد، در رابطه با علت بالا بودن تعداد موردهای مثبت ابتلا به کرونا نسبت به جمعیت در مقایسه با سایر شهرستان‌ها، تصریح کرد: شهرستان طارم به دلیل مروادت با استان گیلان نسبت به جمعیت خود آمار بالایی را در این زمینه داشته است.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان طارم حدود ۲۰ بیمار مثبت به کرونا از لحاظ آزمایشگاهی ثبت شد که از این تعداد ۲ نفر جان باخته‌اند که نسبت به جمعیت این شهرستان بیانگر آن است که درگیری بالایی دارد، ادامه داد: اقدامات خوبی در شهرستان طارم انجام شده است که از جمله آن، کنترل ورود و خروج به این شهرستان بود.

عمارلو با اشاره به اینکه با تعطیلی دانشگاه‌ها سعی شد تا دانشجو و دانشگاه به انفعال نرود، اظهار کرد: قبل از تعطیلی دانشگاه‌ها اقدامات کلی در خصوص کروناویروس انجام شد، از جمله ایجاد کانال‌های مختلف، کمپین‌های آموزشی، هسته علمی برای کمک به کادر درمانی استان و ... که با گسترش بیماری کرونا در استان، این کمپین‌ها نیز گسترش پیدا کرد و در سطح استان کانال‌های مختلف برای آگاه‌سازی مردم ایجاد شد.

نماینده قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در شهرستان طارم با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی استان با توجه به کمبود اقلام بهداشتی در استان، به صورت داوطلبانه در دانشگاه داروسازی ۱۳ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده با پایه الکل تولید و عرضه کردند، افزود: اکنون نیز در حال گذراندن مراحل تولید ماسک در دانشگاه هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون از سطح مشکل در تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز استان عبور کردیم و کارخانجات استان نیز اقدام به تولید این اقلام کرده‌اند و در داروخانه‌های سطح شهر توزیع می‌شود ولی اگر باز هم نیاز به تولید اقلام بهداشتی توسط دانشجویان خارج از سطح تولید کارخانه‌ها باشد، از توان آنان در این راستا استفاده خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، خاطرنشان کرد: وقتی اطلاع‌رسانی درست نباشد، بازار شایعه و اطلاعات نادرست به راه بوده و ممکن است سبب مشکل و بحران‌های روحی در افراد شود. یک اتفاقی که معمولاً در بحران‌ها برای مردم در اینگونه بحران‌ها رخ می‌دهد، بحث روانی است و همه ما نیاز داریم در فضای آرام قرار بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان طارم زنجان استانی اجتماعی دانشجويي دانشگاه علوم پزشکی استان شهرستان طارم ویروس کرونا استان زنجان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق‌شدگی در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی مربوط به استان‌های فارس و اصفهان بوده است.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با تسنیم از رشد 22 درصدی آمار مصدومان غرق‌شدگی در فروردین سال 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری 118 نفر دچار غرق‌شدگی شده‌اند که از این تعداد متأسفانه 64 نفر فوت کرده‌اند.

رشد 59 درصدی مصدومان غرق‌شدگی در نخستین ماه سال

وی افزود: آمار حوادث و مصدومان غرق‌شدگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد و آمار فوتی‌ها 2 درصد رشد داشته است.

استان‌های دارای بیشترین آمار فوتی و مصدوم غرق‌شدگی

یکتاپرست ادامه داد: بیشترین آمار غرق‌شدگی در استان‌های بوشهر با 15 مصدوم و هرمزگان با 8 نفر بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی نیز مربوط به استان فارس با 11 فوتی و اصفهان با 7 نفر فوتی بوده است.

دریاها عمده علت غرق‌شدن در تابستان

وی با بیان این که غرق‌شدگی در هر بازه زمانی دلیل خاصی دارد؛ بیان کرد: برای مثال در تابستان بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به غرق شدن در دریاهاست و در برخی بازه‌های زمانی مربوط به غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی است. در فروردین ماه امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی به دلیل طغیان رودخانه‌ها و یا در اثر سیلاب بوده است.

یک توصیه مهم به مردم برای پیشگیری از غرق شدگی

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در هنگام گردش در طبیعت از استقرار در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در حریم آب‌های جاری مستقر نشوند و اتومبیل خود را نیز در این مکان‌ها پارک نکنند زیرا گاهی مردم تصور می‌کنند که حجم آب رودخانه اندک است اما بارش‌های موسمی می‌تواند باعث طغیان رودها و گرفتار شدن در سیلاب شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • افزایش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از گزش سگ در مازندران