Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ایام شب عید خیار درختی از گلخانه واحد شهرضا به مرحله برداشت و عرضه رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرضا، دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا به عنوان یک واحد دانشگاهی پویا حتی در زمان تعطیلی مراکز آموزشی به فعالیت‌های اقتصادی غیرشهریه‌ای خود در حوزه‌های دانش‌بنیان، تولیدات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی مشغول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از منابع غیرشهریه‌ای واحد شهرضا محصول خیار درختی تولید قسمت توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی این دانشگاه است که همزمان با ایام شب عید به مرحله برداشت و عرضه به بازارهای شهرستان و استان رسیده است.

مسئول قسمت فعالیت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا در این زمینه اظهار کرد: «در سال 98 زمینی بالغ بر 400 متر زیرکشت گلخانه‌ای خیار درختی  قرار گرفته که ضمن برداشت در بازه زمانی مناسب پیش‌بینی می‌شود 6 تُن خیار از این گلخانه برداشت و روانه بازارهای هدف شود.»

محمدحسین بابایی افزود: «واحد شهرضا با کشت 40 گونه گیاهان دارویی خاص در مزرعه پنج هکتاری خود به یکی از مزارع نمونه گیاهان دارویی در سطح استان اصفهان تبدیل شده است؛ همچنین این مجموعه مورد استفاده مطالعاتی و تحقیقاتی برای دانشجویان رشته‌های مرتبط قرار گرفته است.»

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: واحد شهرضا عید نوروز خیار درختی گیاهان دارویی واحد شهرضا خیار درختی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق بازدید کرد.
 
 حاج حسینی ضمن بازدید و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.


وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • ساخت گلخانه و مزایای آن