Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@07:06:12 GMT

معجزه «شنیدن» را فراموش نکنید

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۹۴۲۷

معجزه «شنیدن» را فراموش نکنید

علیرضا امینی پژوهشگر و آهنگساز موسیقی ایرانی ضمن ارائه راهکارهایی درباره نقش موسیقی در روزهایی که مردم به جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در منزل هستند، توضیح داد: خیلی از مخاطبان بر این باورند که موسیقی ایرانی همواره منتقل کننده غم و اندوه است در حالی که اصلا اینطور نیست. به اعتقاد من موسیقی ایرانی اندوه ندارد و اگر هم دربرگیرنده چنین حالتی در گوش شنیداری مخاطب است، این اندوه رو به سپیدی است در حالی که «غم» رو به سیاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بر این باورم که موسیقی ما از اندوهی حرف می‌زند که نوید بخش شادی است. بنابراین در روزهایی که مردم عاقل و دانای ما در برای پیشگیری و قطع زنجیره ویروس کرونا در خانه خود را قرنطینه کرده‌اند موسیقی ایرانی در تمام گونه‌های خود می تواند تفکری را در مخاطب ایجاد کند که روزی این دردها پایان می یابد.

وی افزود: موسیقی ایرانی واقعا مشتمل بر ویژگی‌های متعددی است. در این موسیقی نغمات در جایی فرود آمده یا در اوقاتی بازگشت‌هایی دارد که از نظر روانی انسان را به شرایط استانداردی می رساند. موضوعی که ریشه‌های روانشناسانه عمیقی در بحث «موسیقی درمانی» دارند. شما مطمئن باشید موسیقی در هر شاخه‌ای از آن می‌تواند در بسیاری از مقاطع زمانی به ویژه در این شرایط بحرانی التیام بخش و پیشگیری‌کننده از بسیاری دردها و روان‌پریشی‌هایی باشد که در پی چنین اتفاقاتی روی می‌دهد.

این کارشناس و پژوهشگر موسیقی با اشاره به وجوه مختلف نقش موسیقی در بهاریه‌ها و ایام مرتبط با نوروز که نفوذ موثری در فرح‌بخشی و التیام روح مخاطبان دارد، گفت: من بر این باورم اکنون نوبت کارشناسان و اهالی موسیقی است که بیایند و این دسته آثار ناب در موسیقی ایرانی را رصد کنند و تا زمانی که ما از این بحران عبور می‌کنیم شرایطی را ایجاد کند که مخاطبان بیشتر با  ویژگی‌های ناب و آرام بخش موسیقی ایرانی بهره‌مند شوند. به هر حال تاریخ نشان داده که این بحران‌ها می‌گذرد. اما آنچه باید مورد توجه ما ایرانی باشد کلیدواژه‌های نابی چون معنویت و عرفان است که در لحظات سخت به تناسب هر انسانی که تجربه آن را دارد می‌تواند کمک کننده باشد و چه بهتر که این شرایط با هنری چون موسیقی رقم بخورد.

امینی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: همه ما ایرانی‌ها در هر پست و مقامی با هر دین و مذهبی امتیاز معنویت و عرفان را دارا هستیم که در کنار موسیقی می‌تواند به ناب‌ترین شکل ممکن آرامش بخش شرایط روحی ما در این مقطع زمانی پربحران در کنار توجه به توصیه‌های بهداشتی باشد. شما مطمئن باشید این اتفاقات بد روزی تمام می‌شود و وقتی به عنوان یک مخاطب که به شنیدن موسیقی اهمیت داده به این روزهای بد فکر کنید خواهید دید که این هنر با در نظر گرفتن مولفه‌هایی که توضیح دادم تا چه حد توانسته شرایط آرامی را برای ما ایجاد کند.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1366445

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موسیقی ایرانی ویروس کرونا موسیقی موسیقی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه

به گزارش خبرآنلاین،اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از امروز (۳ اردیبهشت) و کاهش محسوس دما از فردا خبر داد.

مهر در خبری نوشت:طی امروز تا چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات با افزایش ابر و بارش باران، پیش‌بینی می‌شود.
براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، طی امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898303

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • علیرضا دبیر مصاحبه جنجالی‌اش با پیمان یوسفی را فراموش نکرده است | به من قول داده بودند که‌...
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • عکس | تو را است معجزه در کف...
  • بروید به سلامت، فراموش نمی‌کنیم!
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • علی دایی؟ فکرش را هم نکنید!
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه