Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:00:02 GMT

مکارگری‌های داوران در دنیای فوتبال + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۹۴۸۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سوت‌های داوران چه عمد و یا غیرعمد در دنیای ورزش و علی‌الخصوص در حوزه فوتبال موجب شده تا حاشیه‌هایی را به همراه داشته باشد.

در ادامه با انتشار ویدیویی به حواشی و سوت‌های مشکل‌ساز برخی داوران می‌پردازیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داور فوتبال کمیته داوران فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز 4 اردیبهشت برابر 23 آوریل را ورق می‌زنیم.

***

پوست مصنوعی

۲۳ آوریل ۱۹۸۱ میلادی برابر با ۴ اردیبهشت ۱۳۶۰ خورشیدی، پوست مصنوعی برای اولین‌بار در ایالات‌متحده به بیماران در بیمارستان عمومی ماساچوست، بوستون، پیوند شد. این پوست مصنوعی ترکیبی از پوست گاو، غضروف کوسه و پلاستیک بود که به‌دست محققان موسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) ساخته شده بود. این ماده درمان بیماران سوختگی را که جراحات آنها می‌توانست کشنده باشد امکان‌پذیر کرد.

فضاپیمای رنجر ۴

۲۳ آوریل ۱۹۶۲ میلادی برابر با ۴ اردیبهشت ۱۳۴۱ خورشیدی، اولین فضاپیمای بدون سرنشین آمریکا که به سطح ماه رسید پرتاب شد. این فضاپیما که رنجر ۴ نام دارد، در ساعت ۳:۵۰  بعد از ظهر به وقت محلی از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد و براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام‌شده، سه روز بعد در ساعت ۷:۵۰ بعدازظهر در ۲۶ آوریل به سطح ماه رسید. وزن موتور حمل‌کننده این فضاپیما حدود ۳۳۱ کیلوگرم بود و مجهز به یک دریچه عقب رانشی ۲۲.۶ کیلو نیوتن و یک پایه شش ضلعی روکش طلا و کروم به قطر ۱.۵ متر بود. آنتن بزرگی به پایه متصل شده بود و دو صفحه خورشیدی شبیه بال با عرض ۵.۲ متر به این پایه وصل بود. رنجر۴ موفق شد اطلاعات مبسوطی درباره کره ماه جمع‌آوری کند اما با شکست پردازنده رایانه و خرابی پنل‌های خورشیدی، هیچ‌یک از این داده‌ها به زمین نرسید.

کوارک سَر

۲۳ آوریل ۱۹۹۴ میلادی برابر با ۴ اردیبهشت ۱۳۷۳ خورشیدی، فیزیکدانان آزمایشگاه شتاب‌دهنده ملی فِرمی در وزارت انرژی آمریکا، ذره زیراتمی جدیدی را به نام کوارک بالا یا کوارک سَر کشف کردند. کوارک سر که همچنین به کوارک حقیقت هم معروف است، از ذرات بنیادی و از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده ماده است و همانند همه کوارک‌ها هر چهار نیروی بنیادی شامل گرانش، الکترومغناطیس، برهم‌کنش هسته‌ای ضعیف و برهم‌کنش هسته‌ای قوی را تجربه می‌کند. به‌طورمعمول، کوارک‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا ذرات مرکبی را که به هادرون معروف‌اند تشکیل دهند.

نوریو اوهگا

۲۳ آوریل ۲۰۱۱ میلادی برابر با ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ خورشیدی، نوریو اوهگا، مدیر بازرگانی ژاپنی که به‌عنوان رئیس سابق و رئیس هیئت مدیره سونی در توسعه دیسک فشرده (سی‌دی) اعتبار دارد درگذشت. او اصرار داشت که سی‌دی باید بتواند ۷۵ دقیقه موسیقی را در خودش جای دهد و این یعنی که برای کل سمفونی نهم بتهوون کافی باشد. به‌این‌ترتیب، او در طراحی دیسک‌فشرده‌ای نقش داشت که قطرش ۴.۸ اینچ است. اوهگا که پیش‌از پیوستن به شرکت سونی در دهه ۱۹۵۰ به‌عنوان خواننده اپرا فعالیت می‌کرد، به‌عنوان فردی خبره موسیقی باقی ماند و اهمیت بهبود کیفیت صدا را که به لطف سی‌دی ممکن شده بود، تشخیص داد. سونی اولین سی‌دی جهان را در سال ۱۹۸۲ منتشر کرد و در ژاپن ظرف پنج سال این فرمت از موسیقی از فروش آلبوم‌های چندآهنگی صفحات ال‌پی پیشی گرفت. او در سال ۱۹۸۹ به سمت مدیر اجرایی سونی رسید و همیشه  بهبود کیفیت و طراحی جذاب را دنبال کرد و توسعه سونی را از سخت‌افزار به نرم‌افزار سرگرمی ازجمله موسیقی، فیلم و بازی‌های ویدیویی هدایت کرد.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!
  • یورگن کلوپ مدیون سرمربی پرسپولیس!
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • ۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ال‌کلاسیکو ابرستاره فوتبال آمریکایی را فوتبالی کرد!‏
  • ۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟