Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی از اجرای پیوست اجتماعی طرح «آرامش بهاری»، باعنوان « آستان مهربانی» با هدف تهیه و اهدای مایحتاج شب عید نیازمندان خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار 13 میلیارد ریال از محل موقوفات استان تامین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، از اجرای پیوست اجتماعی طرح «آرامش بهاری»، باعنوان « آستان مهربانی» با هدف تهیه و اهدای مایحتاج شب عید نیازمندان خبر داد و گفت: این طرح 2 دارد، یکی ترویج روحیه انفاق، بخشش، نوعدوستی و مساوات در بین زائرین و مجاورین و دیگری خدمت به نیازمندان و محرومین پیرامون بقاع متبرکه است، از این رو، بر آن است تا با استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت زائرین، فرهنگ انفاق و نوعدوستی را احیای و اقدام به تهیه پوشاک، ارزاق و مایحتاج شب عید نیازمندان پیرامون بقاع متبرکه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه پروردگار مهربان انسان را برای عروج آفریده و از این رو، می‌خواهد انسان با بخشش، فداکاری و انسان دوستی از محدوده پیله فردیت و خودخواهی خارج و به سوی آسمان رحمت خداوند به پرواز درآید، اظهار کرد: برای همین است که پیامبرگرامی اسلام (ص) در توصیف بندگان مومن خدا می‌فرماید: «مثال مومنان از نظر مهرورزی و مهربانی در بین خود مانند اعضای یک بدن است که اگر عضوی از آن به درد آید، باقی عضو‌ها با برافروختگی و شب بیداری با او همنوایی و همدردی نشان می‌دهند.».

 

وی با یادآوری این مطلب که حال که اینگونه است باید برای ترویج فرهنگ انفاق، مساوات، ایثار و خدمت به نیازمندان برنامه ریزی کرد و آن را یکی از تکالیف خود بدانیم. کمک به مستمندان در تمام طول سال مهم و ارزشمند است، اما با توجه به اینکه در فرهنگ جامعه ایرانی، روزهای منتهی به آغاز سال جدید، ایام خرید لباس و مایحتاج شب عید است و به نوعی این ایام، ایام سرور و شادمانی آنان محسوب می شود، رسیدگی به فقرا و تامین پوشاک و خوراک شب عید آنان، از اهمیت مضاعفی برخوردار است، از این رو این ابلاغیه جهت اجرا در مراکز افق بقاع متبرکه سراسر کشور، ایفاد می شود، اضافه کرد:  اهداف برنامه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه، کمک به محرومان و اقشار آسیب پذیر، فراهم کردن زمینه مشارکت عمومی در رسیدگی به محرومان و مستضعفان،  جذب و همکاری با خیرین در امور اجتماعی مراکز افق بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی، مساوات و صدقه است.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: این برنامه در صدد است با تبلیغ همه جانبه فرهنگ بخشش و ایجاد زمینه مشارکت عمومی برای خدمت به محرومین و مستمندان، خدمت قابل توجهی به اقشار کم برخوردار کرده و با اولویت تامین کفش و لباس شب عید نیازمندان و همچنین اهدای آجیل، تنقلات و مواد غذایی، خدمتی به این عزیزان کند.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه از طریق مرکزهای «افق» بقاع متبرکه انجام می شود، افزود: تاکنون در این طرح 2 هزار و 260 بسته حمایتی سبد ارزاق شامل برنج، روغن، ماکارونی، پروتئین سویا، رب گوجه، تن ماهی، کنسرو لوبیا، چای خشک و عسل بین نیازمندان توزیع شده است.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه در این طرح تاکنون یک هزار 756 بسته بهداشتی شامل محلول ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک،مایع سفید کننده و مایع دست شویی توزیع شده است، افزود: توزیع 310 مورد کفش و 357 مورد البسه از دیگر برنامه های این طرح است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه تمامی موارد با اعتبار 13 میلیارد ریال از محل موقوفات استان بویژه موقوفه «معزالوزاره» و موقوفه «میرزا فتحعلیخان صاحب دیوان»، موقوفه «حاج خلیل زالی»، موقوفات نواحی «1 و 2» شیراز، مشارکت های مردمی و کمک های خیرین، و نذورات مردمی بقاع متبرکه تامین شده است، تاکید کرد: واحد های مشارکت کننده در این طرح بقاع متبرکه اماکن متبرکه و مذهبی شیراز شامل، امامزاده سیدمحمد (ع) دهپیاله، امامزاده سیدصادق (ع) مهدی آباد، امامزاده سیدمحمد (ع) پدونک، امامزاده سیدمحمد (ع) صغاد، حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع)، حرم مطهر شاهداعی الی الله (س)، حرم مطهر حضرت سیدتاج الدین غریب (ع)، حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) و در شهرستان ها امامزاده پیرمراد (ع) استهبان، امامزادگان احمد و جعفر (ع) بهمن آباده، امامزاده شهید (ع) فراشبند و بقاع متبرکه بی بی حور و بی بی نور (ع) فیروزآباد فعالیت دارند.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: آرامش بهاری در فارس طرح آرامش بهاری آرامش بهاری اوقاف و امور خیریه فارس شیراز شب عید نیازمندان مایحتاج شب عید حجت الاسلام بقاع متبرکه حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی هزار میلیارد ریالی در چنگال قانون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،غلامرضا سالاری گفت: پرونده قاچاق انواع لوله به ارزش هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی بوشهر رسیدگی و پس از صدور و قطعی شدن حکم با توجه به متواری بودن متهم به استان فارس نیابت داده شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: اجرای احکام تعزیرات حکومتی در استان فارس این قاچاقچی را زیر نظر گرفته و با نقطه زنی‌های پلیس امنیت اقتصادی، محل سکونت و مسیر فرار این محکوم شناسایی شد.
سالاری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی واحد اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان فارس این محکوم متواری را در اتوبان اصفهان-شیراز دستگیر و برای اجرای حکم به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

دیگر خبرها

  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد
  • ۳۷خودرو در اجرای طرح امنیت اجتماعی یاسوج به پارکینگ منتقل شدند
  • قاچاقچی هزار میلیارد ریالی در چنگال قانون