Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@11:22:43 GMT

زنان خانه دار اراکی پیشرو در ابتلاء به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۰۰۸۰

زنان خانه دار اراکی پیشرو در ابتلاء به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بررسی شاخص‌های آماری روز ۲۴ اسفند ماه مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه علوم پزشکی اراک، زنان خانه‌دار بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را در بین سایر مشاغل به خود اختصاص داده ‌اند.

به گزارش برنا از اراک،  دکتر محمد جمالیان افزود: آمار مبتلایان به ویروس کرونا  ۲۴ اسفند ماه جاری (آخرین آنالیز آماری انجام شده) در شهرستان‌های اراک، کمیجان، دلیجان، محلات ، شازند، تفرش، آشتیان، فراهان و خنداب در مجموع ۳۹۹ نفر بوده و صدرنشینی  آمار زنان خانه‌دار در ابتلا کرونا ویروس نشانگر آن است که این قشر با شمار ۱۶۵ بیمار رعایت نکردن توصیه‌های پویش در خانه ماندن و خرید نوروزی بیشترین درگیری با این ویروس را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: بازنشسته‌ها، کارمندان و مشاغل آزاد در رده‌های بعدی ابتلا به ویروس در  شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار داشته اند.

سخنگوی کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار پرستاران، کمک پرستاران با شمار ۱۴ نفر، کشاورزان با ۱۷ مبتلا، کارگران با ۱۲ بیمار کرونایی، رانندگان با شمار ۱۰ نفر و پزشکان با آمار ۹ مبتلا در رده‌های بعدی درگیری با ویروس در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار داشته‌اند.

دکتر جمالیان توضیح داد: در شاخص‌های آماری اشاره شده اغلب مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای بیماری زمینه‌ای به ترتیب دیابت، نارسایی قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها و پارکینسون بوده ‌اند و ۶۰ درصد مرگ‌های رخ داده مربوط به زنان بوده و ۷۰ درصد این موارد فوت در سنین بالای ۶۰ سال اتفاق افتاده  است.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا روز ۲۴ اسفند ماه جاری در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در مجموع ۳۹۹ مورد بیمار درگیر با کرونا به ثبت رسیده که چهار نفر آنان در سنین ۱۱ تا  ۲۰ سال، ۴۳ نفر در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال، ۵۸ نفر در سنین ۳۱ تا ۴۰ سال، ۵۹ نفر در سنین ۴۱ تا ۵۰ سال، ۸۳ نفر در سن ۵۱ تا ۶۰ سال، ۷۳ نفر در سنی ۶۱ تا ۷۰ سال، ۴۰ نفر در سنین ۷۱تا ۸۰ سال  و ۳۹ نفر در سن بالای ۸۰ سال بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: پنج مادر باردار نیز تا کنون در شهرستان‌های اشاره شده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲ مورد در محلات و کمیجان، اراک و دلیجان هر کدام یک مورد را داشته‌اند و با مراقبت‌های انجام شده حال تمامی آنان خوب است و مراحل نقاهت درمانی را می‌گذرانند.

دکتر جمالیان بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۶۰ هزار نفر در استان مرکزی از طریق ۵۴ پایگاه سلامت در خصوص ابتلا به کرونا غربالگری فعال  شده‌اند که برای ۱۲ نفر از آنان مراحل درمان دارویی آغاز شده و ۵۴۱ نفر نیز در منزل از مراقبت‌های مستمر بهره‌مند هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا اراک شهرستان های تابعه ویروس کرونا نفر در سنین داشته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلومینیوم مغلوب ذوب آهن اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، آلومینیوم با دو گل از ذوب آهن اصفهان شکست خورد. 

در این دیدار که در اصفهان برگزار شد تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه گلی را در بر نداشت تا اینکه در وقت‌های تلف شده این تیم میزبان بود که با ضربه فردین یوسفی به گل رسید و ۵ دقیقه بعد در غفلت مدافعان آلومینیوم، محمد جواد محمدی دومین گل ذوب آهن را به ثمر رساند.

بدین ترتیب نماینده لیگ برتری فوتبال استان مرکزی با همان ۳۰ امتیاز قبلی در خانه دهم جدول رده‌بندی باقی ماند و ذوب آهن ِ۳۳ امتیازی با یک جهش سه پله‌ای خود را تا خانه هفتم جدول بالا آورد.

آلومینیوم سازان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه کشور، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در اراک با فولاد خوزستان مسابقه می‌دهند.

پیش از دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر، شاگردان مجتبی حسینی جمعه ۷ اردیبهشت، در جام حذفی میزبان پرسپولیس تهران هستند.

دیگر خبرها

  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • آلومینیوم مغلوب ذوب آهن اصفهان
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم