Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه ورود نیروهای آمریکایی به جنوب یمن با همدستی ائتلاف سعودی، 128 نظامی و افسرآمریکایی دیگر با یک هواپیمای نظامی به فرودگاه «عدن» منتقل شدند و یمنی‌ها این اقدامات را «اشغالگری نرم» واشنگتن خوانده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت پنج سال از جنگ یمن، آمریکا و متحدان آن دریافته‌اند که «مزدوران» آنها از تحقق اهداف آمریکایی در یمن ناتوانند و اکنون دنبال راه چاره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه وبگاه «انصارالله» اعلام کرد، در رروز سه‌شنبه (دیروز) یک هواپیمای نظامی آمریکایی وارد فرودگاه عدن در جنوب یمن شده و ۱۲۸ نظامی و افسر آمریکایی با تجهیزات کامل از آن پیاده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان مذکور قصد استقرار در پایگاه «العند» را دارند اگر چه هنوز در فرودگاه بین‌المللی عدن باقی مانده‌اند.

  این اقدام در حالی انجام می‌شود که هفته گذشته ۱۱۰ نیروی آمریکایی به  «شبوه» و بندر «بلحاف» در جنوب یمن شدند و این نظامیان مجهز به ۱۰ بالگرد نظامی «بلک هاوک»، ۳۰ خودروی زرهی «هاروی» به علاوه ۴ پدافند هوایی پاتریوت بوده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، دو کشتی جنگی آمریکایی در بندر بلحاف مهم‌ترین بندر یمن برای صادرات گاز مایع لنگر انداخته است.

 وبگاه انصارالله سپس گزارش داد: هدف تحرکات گسترده آمریکا در استان‌های اشغالی یمن مقدمه‌چینی برای مداخله نظامی احتمالی و ساخت پایگاه‌های نظامی در خاک یمن است؛ همانطور که این تحرکات بر حقیقت حمله به یمن تأکید می‌کند و نشان می‌دهد تجاوزی آمریکایی-اسرائیلی است.

در ادامه این گزارش تصریح شده، نیروهای آمریکایی در بندر بلحاف تحرکات نظامی خود را به همراه نیروهای آمریکایی آغاز کرده‌اند؛ آنها همزمان با اعلام آغاز تمرین‌های مشترک توسط امارات، روند ماهیگیری در آب‌های منطقه‌ای در ساحل یمن را متوقف کرده‌اند. بنا به گفته منابع آگاه حدود سه هزار صیاد یمنی از ورود به این آب‌ها منع شده‌اند و هشدار دریافت کرده‌اند.

 ورود نیروهای آمریکایی به بلحاف در شبوه همزمان با اعلام ورود نیروهایی مشابه به عدن است؛ ۴۵۰ نظامی آمریکایی و انگلیسی در مأموریتی مبهم وارد عدن شده‌اند و نیروهای وابسته به امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» مدعی شده‌اند این اقدام با هدف «مقابله با تروریسم در جنوب یمن» است.

 دولت مستعفی یمن هیچ واکنشی به این تحرکات نظامی در عدن و بلحاف نداشته است، بر این اساس کارشناسان می‌گویند دولت هادی از ورودی نیروهای مذکور آگاه بوده است.

 واکنش استاندار شبوه

«احمد بن الحسن» استاندار شبوه همدستی ائتلاف سعودی-آمریکایی برای ورودی نیروهای آمریکایی به بندر بلحاف را به شدت محکوم کرد.  

وی گفت، ورود نیروهای آمریکایی به بندر بلحاف لکه ننگی بر پیشانی ائتلاف و دلیلی بر آن است که آمریکا در پشت پرده پنج سال جنگ یمن است. تلاش‌های امارات و عربستان سعودی برا یاجاد پایگاه نظامی در سواحل بلحاف تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی یمن و نقض آشکار حاکمیت آن است.

  استاندار شبوه تأکید کرد، انتقال نیروهای آمریکایی به بندر بلحاف «اشغالگری نرم» به بهانه مبارزه با تروریسم است و «برگ تروریسم» امروز به یک پوشش تبدیل شده و کشورهای عضو ائتلاف، گروه‌های تروریستی را در استان‌های مختلف یمن در آغوش گرفته‌اند و به سران القاعده و داعش درجه نظامی، سلاح پیشرفته و حقوق ماهیانه از ریاض می‌دهند.

در همین زمینه، هفته گذشته منابع آگاه اعلام کردند که ۴۵۰ سرباز آمریکایی با هماهنگی امارات وارد عدن در جنوب یمن شده‌اند. بر اساس گزارش «المشهد الیمنی»، این ۴۵۰ نظامی آمریکایی در ارتباط با تلاش‌های واشنگتن برای استقرار سه هزار نیرو در جنوب یمن به بهانه «مبارزه با تروریسم» وارد عدن شده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن آمریکا واشنگتن نیروهای آمریکایی نیروهای آمریکایی ورود نیروهای جنوب یمن شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین، نیویورک‌تایمز نوشت: مسئولان امریکایی افزودند: «علیرغم خسارات سنگینی که حماس متحمل شده است، بخش بزرگی از رهبران ارشد آن در غزه همچنان در جای خود هستند و در شبکه وسیعی از تونل‌ها و مراکز عملیات زیرزمینی پنهان شده‌اند و آنها تصمیم‌گیرندگان مذاکرات توافق تبادل اسرا هستند.»

به گفته مقامات اسرائیلی و آمریکایی، شبکه تونل صدها مایل در نقاطی تا ۱۵ طبقه زیر زمین امتداد دارد.

اسرائیل نتوانست تونل‌هایی را که حماس سال‌ها صرف ساخت آن‌ها کرده بود، ویران کند، اما مقامات اسرائیلی می‌گویند که کنترل بیشتر نقاط کلیدی – مجتمع‌های استراتژیک زیرزمینی که حماس برای فرماندهی نیروهایش از آن‌ها استفاده می‌کرد، را به دست گرفته‌اند.

این روزنامه آمریکایی توضیح می‌دهد: «اگرچه عملیات نظامی اسرائیل در غزه منجر به تضعیف حماس، کشته شدن هزاران نفر از اعضای آن و ترور حداقل یک فرمانده ارشد نظامی آن شد، اما تل آویو به اهداف اولیه خود در جنگ دست پیدا نکرد و اسرا آزاد نشده و حماس کاملا نابود نشده است.»

به نوشته نیویورک تایمز، «جنگ برای اسرائیل گران تمام شد، زیرا ارتش علاوه بر گرسنگی دادن گسترده در غزه، تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی و شماری از امدادگران را کُشت که منجر به محکومیت گسترده‌ای در سراسر جهان شد.»

علاوه بر این، نیویورک تایمز گزارش داد: «بر اساس ارزیابی سالانه امنیتی منتشر شده در ماه مارس، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در توانایی اسرائیل برای نابودی واقعی حماس تردید دارند، اسرائیل احتمالاً برای سال‌های آینده با مقاومت مسلحانه مستمر حماس مواجه خواهد شد. ارتش برای نابود کردن زیرساخت‌های زیرزمینی حماس که به عناصر جنبش اجازه می‌دهد پنهان شوند، قدرت خود را بازیابند و نیروهای اسرائیلی را غافلگیر کنند، مبارزه خواهد کرد.»

علاوه بر این، این روزنامه آمریکایی نوشت: «تل‌آویو و حماس در حال آماده‌سازی خود برای عملیات بزرگ‌تر در شهر رفح به عنوان آخرین پایگاه حماس هستند، وضعیت نامشخصی درباره بعد از عملیات رفح وجود دارد. ممکن است پس از رفح، با سؤالاتی در مورد اینکه چه کسی بر غزه حکومت خواهد کرد و مسئول تأمین امنیت در نوار بعد از جنگ خواهد بود، رو به رو شویم.»

ارتش اسرائیل بر این باور است که چهار گردان از نیروهای حماس در رفح مستقر هستند و هزاران جنگجوی دیگر به همراه بیش از یک میلیون غیرنظامی به آنجا پناه برده‌اند.

مقامات نظامی آمریکایی می‌گویند اسرائیل باید طرح خود را شبیه به محاصره موصل عراق در سال ۲۰۱۷ توسط نیروهای عراقی و نیروی هوایی آمریکا ترسیم کند؛ جایی که یک میلیون نفر از ساکنان آن قبل از حمله از شهر تخلیه شده بودند. در این حمله حداقل ۳۰۰۰ غیرنظامی کشته شدند.

به نوشته این روزنامه، برنامه‌ریزان نظامی آمریکایی از اسرائیل می‌خواهند که حملات متمرکزی را به مواضع حماس انجام دهد، اما این امر باید پس از انتقال غیرنظامیان از رفح انجام شود

کد خبر 846703 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا