Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@10:51:03 GMT

کرونا و انواع دمنوش‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۰۱۳۴

کرونا و انواع دمنوش‌ها

 دم‌کرده عناب، دمنوش آویشن یا بابونه، سیاهدانه، روغن بنفشه، دارچین، زنجبیل، لیموترش و عسل، سیر و مانند این‌ها توصیه‌هایی است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود تا با مصرف آن از کرونا در امان بمانند.

با وجود اینکه از نظر متخصصان حوزه پزشکی، کرونا هنوز ویروسی ناشناخته است که آگاهی چندانی نسبت به این ویروس وجود ندارد، اما مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی پر از توصیه‌هایی درباره استفاده از دمنوش و گیاهان دارویی برای پیشگیری از کرونا و یا درمان آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مخاطبان فضای مجازی، با توصیه‌هایی که در این فضا رد و بدل می‌شود سراغ عطاری‌ها رفته و هر آن چه را در فضای مجازی خوانده‌اند، خریداری می‌کنند بدون اینکه جمله‌ای از متخصص طب ایرانی، راهنمایی بگیرند و با علم، این دمنوش‌ها و گیاهان دارویی را مصرف کنند. این توصیه‌ها باعث شد قیمت زنجبیل تازه به ۱۵۰ هزار تومان، لیمو ترش ۵۰ هزار تومان، سیر خشک ۴۵ هزار تومان برسد. زنجیل‌های خشک را هم چنان خریده‌اند و تمام کرده اند که نه در عطاری‌ها و نه در لوازم قنادی، ردپایی از آن نیست.

اگرچه بسیاری از فضای کسب و کار با رکود مواجه شده، اما به نظر می‌رسد با این شیوه خرید، بازار عطاری‌ها سکه است.

کرونا و دمنوش‌ها

یک متخصص طب ایرانی درباره استفاده از دمنوش‌ها وگیاهان دارویی برای پیشگیری از کرونابه ایرنا گفت: در این روز‌های شیوع ویروس کرونا، استفاده از دمنوش‌ها و گیاهان دارویی لزومی ندارد مگر در مواردی که شخص اخلاط نامناسب در بدن دارد یا به عبارتی در سلامتی کامل نیست مثلا فردی که به دلیل مواد زائد بدنی دچار نفخ شدید شکمی می‌شوددر این فرد باید علت این نفخ شکمی برطرف و سپس برای از بین بردن این مواد زائد بدنی ابتدا بباید به فرد مواد غذایی و سپس داروی مناسب داده شود.

دکتر آزیتا صدوق افزود: استفاده از دمنوش‌ها به صورت بی رویه بسیار خطرناک است و چه بسا برای افراد مشکل آفرین باشد و حتی در شرایط امروز مصرف دمنوش‌های گرم در حد درجه سه که از نظر طب ایرانی دارو محسوب می‌شود عوارضی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی پر از دستورالعمل‌های مصرف دمنوش توسط افرادی است که صلاحیت علمی ندارند، گفت:: در صورتی که متخصصان طب ایرانی که خود تحصیل کرده این رشته هستند خیلی با احتیاط دستورات مربوطه را ارائه می‌دهند و این نشانگر این است که داشتن آگاه‌های مرتبط در مورد مصرف این دمنوش‌ها از منظر مدت، میزان و نوع دمنوش مصرفی توسط متخصصان این حوزه مورد توجه است و استفاده از هر نوع دمنوش باید بر اساس مزاج فرد و مشکل زمینه‌ای فرد مورد استفاده قرار گیرد.

این متخصص طب ایرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شرایط همه گیری بیماری کرونا تغدیه درست و مناسب برای هر فرد توصیه می‌شود.

صدوق با اشاره به اینکه روش‌های مبتنی بر طب ایرانی برای این ویروس اختصاصی نبوده و شامل دستورات لازم برای صحت و سلامت فرد و در نهایت افزایش سیستم ایمنی فرد در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌های مختلف است، ادامه داد: بنابر این، طب ایرانی دستورات خاصی برای بیماری کرونا ندارد، چون این طب روی بیماری و عامل پاتوژن تمرکز خاص ندارد بلکه هدف طب ایرانی، چه عامل بیماری باکتریال باشد یا ویروس ناشناخته‌ای مانند کرونا، افزایش سیستم بدنی بیمار است.

فضای مجازی و صحت مطالب منتشر شده

وی تصریح کرد: روش تشخیص مطالب درست طب ایرانی از مطالب نادرست در فضا‌های مجازی مثل سایر مطالبی است که در این فضا منتشر می‌شود، توصیه ما رجوع به متخصصان این رشته است.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه برای پیشگیری از کرونا دمنوش خاصی توصیه نمی‌شود، گفت: چند اصل ضروری در هر فرد در طی این دوران باید رعایت شود یعنی خواب مناسب، غذای خوب، ورزش مناسب سن، جذب و دفع خوب برای صحت یک فرد لازم و پیشگیری کننده است.

صدوق در توصیه‌ای برای افرادی که در قرنطینه و یا دوره نقاهت هستند، اظهار کرد: مهمترین عامل افزایش قوای فرد مصرف غذا‌ها و میوه‌های مناسب، کالری و حتی پروتئین‌های مناسب است، برخلاف دوران بیماری که در طب سنتی معتقد هستیم در فاز بحران بیماری از خوردن غذا‌های زیاد خوداری شود تا به جای اینکه بدن متوجه هضم و جذب شود متوجه عامل بحران و بیماری شود و آن را دفع کند در طول دوران نقاهت توصیه می‌شود مواد پرکالری و هضم راحت مثل آب گوشت گوسفندی، زرده تخم مرغ آبپز، سیب، آب هویچ، پرتقال، لیمو شیرین و موارد اینچنینی مصرف شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طب سنتی عناب کرونا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • حازم؛ این پهپاد ایرانی متخصص جنگ روانی است
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان