Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رویکرد وزارت دفاع در سال جدید تجمیع نیازهای نیروهای مسلح و کشور و نیز دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور براساس تهدیدات آینده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نشست راهبردی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، حجت‌الاسلام و المسلمین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، معاونان و مدیران عامل سازمان و شرکت‌های تابعه وزارت دفاع در ستاد این وزارتخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حاتمی در این نشست با اشاره به برخی از حوادث و رخدادهای سال ۱۳۹۸ از جمله شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تشییع با شکوه ملت ایران از شهدای محور مقاومت، پاسخ کوبنده و سیلی سپاه پاسداران در پاسخ به جنایت آمریکایی‌ها، حوادث آبان ماه و در نهایت شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی با سپری کردن این آزمون‌ها و وقایع نشان داد که همواره پیرو آرمان‌های متعالی شهدا و انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا و نظام سلطه همواره درصدد از بین بردن قدرت بازدارندگی ایران است، ادامه داد: آمریکا با فشار حداکثری بر اقتصاد و معیشت مردم قصد برانگیختن آنان علیه نظام را داشت که در این توطئه نیز با شکست مواجه شد.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: مردم با حضور غیرقابل تصور خود در تشییع پیکر پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت در حمایت از سردار دل‌ها و جدا شدن از صف اغتشاش‌گران در حوادث آبان ماه و نیز حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، توطئه‌های  آمریکا و رژیم صهیونیستی را  نقش برآب کردند و آنان را به عقب راندند.

حاتمی هدف آمریکا از ترور شهید سلیمانی را احیاء حضور خود در منطقه و کاهش قدرت نفوذ و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: حضور مردم در صحنه و پاسخ موشکی سپاه پاسداران، هیمنه پوشالی آمریکا و نظام استکبار را از بین برد و در ادامه میزان قدرت دفاعی و اقتدار ایران را بیش از پیش برای جهانیان به اثبات رسانید.

وی گفت: این روزها در آوردگاه دیگری در حال دست و پنجه نرم کردن و مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان هستیم که اظهار نظرهای اخیر مسئولان کشور چین و نسبت دادن موضوع به آمریکا بر ابعاد و پیچیدگی‌های آن افزوده است.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی و تشکر از جامعه پزشکی ، کادر درمانی ، پرستاری و همه سربازان خط مقدم جبهه سلامت کشور، بهترین کمک به این قشر شریف و حفظ سلامت مردم عزیز کشورمان را  قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا توصیف کرد و ادامه داد: تمام هدف دشمنان در شرایط کنونی قطع منابع و توقف چرخ‌های تولید کشور است و کسانی که بر خلاف میل دشمن رفتار و عمل می‌کنند و بر رونق تولید می‌افزایند و اجر مجاهد و مبارز در راه خدا برای آنها ثبت و ضبط می‌شود.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های وزارت دفاع در سال ۹۸ عملکرد  همه بخش‌های وزارت دفاع را مطلوب عنوان کرد و افزود: خدا را شاکریم که فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز در جلسات مختلف نسبت به اقدامات و مأموریت‌های انجام‌شده  وزارت دفاع اظهار رضایت داشتند.

او با بیان اینکه در سال پیش رو نقش فعالانه بیشتری در کشور خواهیم داشت، گفت: رویکرد وزارت دفاع در سال جدید تجمیع نیازهای نیروهای مسلح و کشور و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور براساس تهدیدات آینده خواهد بود.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با توجه به ظرفیت‌های دانشمندان و متخصصان خود همواره درصدد دستیابی به فناوری‌های برتر و نوین است، افزود: ما بایستی با دستیابی مداوم به فناوری‌های نوظهور، نیروهای مسلح را در حوزه آفندی و پدافندی به سطح بالاتر و پیشرفته‌تری سوق دهیم و با اقدامات تکنیکی خود ،قدرت  آنها را در اجرای تاکتیک‌های لازم و متنوع ارتقاء بخشیم.

حاتمی به حوزه حساس امنیت و حفاظت اطلاعات در وزارت دفاع اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان نظام همواره در حوزه دستیابی به اطلاعات نظامی و انتظامی هزینه چندبرابری می‌کنند و موضوع اشراف اطلاعاتی برای آنها از اهمیت دوچندان برخوردار است؛ لذا موکداً می‌گویم که تمامی عناصر وزارت دفاع اعم از مدیران و کارکنان به تنهایی در این زمینه مسئولیت دارند.

وی مهمترین اقدام در برابر تهدید اطلاعاتی و نفوذ دشمن را افزایش ایمان و تقویت معنویت و باورهای دینی و الهی عنوان کرد و افزود: نقش سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با توجه به هجمه همه‌جانبه دشمنان در جنگ نرم بسیار خطیر، حساس و مؤثر است و انتظار می‌رود این موضوع با اهتمام مضاعف و جدیت هرچه تمام‌تر در بدنه صنعت دفاعی جاری و ساری شود.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید مبنی بر کمک وزارت دفاع به بدنه کشور اشاره کرد و گفت: با استفاده از سرریز دانش دفاعی در سال ۹۸ با ورود به حوزه خودرو، نفت، هواپیمایی و ... اقدامات گسترده‌ای را به عنوان یک الگو  برای کمک به اقتصاد کشور به انجام رسانیده  و آماده‌ایم در سال جدید نیز  بنا به درخواست بخش‌های مختلف، ظرفیت و توانمندی بخش دفاع را در اختیار دستگاه‌ها، نهادها و بخش‌های صنعتی کشور قرار دهیم و در کنار آنها باشیم.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر دفاع امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستیابی به فناوری وزارت دفاع در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقده و همچنین برنامه ابلاغی استانی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به تأمین مسکن نیروهای مسلح اقدام کرده است.

وی از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد.

رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، ابراز کرد: پروژه‌های مذکور از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند و تعدادی از این واحدها در سال جاری نیز به متقاضیان مزبور (نامبرده) تحویل داده خواهد شد.

کردلو گفت: همچنین بخشی از پروژه ۱۶۸ واحدی نیروهای مسلح هم در زنجان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی اسفند سال گذشته افتتاح شد.

وی تاکید کرد: واحدهای مسکونی نیروهای مسلح، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می‌شود و در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می‌گیرد.

کد خبر 6062969

دیگر خبرها

  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • صلابت قوای مسلح در مأموریت دفاع از کشور
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بازنشر فیلمی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی