Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران در سال ۹۸ از فاجعه حماسه و از حماسه، پیروزی ساخت، گفت: ملت ایران و دولت ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی بزرگترین طرح‌ها را افتتاح کرد که سیلی‌های محکم به آمریکا است.

قدس آنلاین: رئیس جمهور در پایان آخرین جلسه هیات دولت  در سال جاری اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ما جای بسیار تاسف است که در این نوروز برخی عزیزان ما در میان ما نیستند، یا برابر ترور ناجوانمردانه آمریکا یا حادثه تلخی که برای هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد یا مسایلی که در بدرقه آن سردار بزرگ در کرمان پیش آمد و یا در این بیماری سخت عزیزانی که جان خود را در هفته های پایانی سال از دست دادند به روح بلند همه آنها درود می فرستیم به همه خانواده های آنها تسلیت می‌گوییم. خداوند این عزیزان را با صالحان و نیکان در آن جهان محشور کند.

رییس‌جمهوری ادامه داد: سال ۹۸ که روزهای پایانی را سپری می‌کنیم سال افتخار ملت بزرگ ایران بود چرا که در همه زمینه هایی که دشمن تصمیم داشت که برای مردم پیچیدگی‌هایی را ایجاد کند و در نهایت آنها را در برابر فشار خم کند درست مردم ما توانستند از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی بیافریند.

روحانی با تاکید بر این که فشار دشمن بیشتر در بخش اقتصاد در سال ۹۷ و ۹۸ بود گفت: از اردیبهشت سال ۹۸ بدترین فشار بر مردم، اقتصاد و صنعت نفت وارد شد. این فشارها به‌رغم این که مشکلاتی برای مردم بوجود آورد؛ اما در عین حال موفقیت‌های بزرگی را آفرید. برای اولین بار در تاریخ ایران ما اقتصاد و بودجه بدون نفت را توانستیم پشت سر بگذاریم. سال ۹۸ سال اداره کشور بدون اتکا به نفت مخصوصا در بخش بودجه جاری کشور بود.

رییس جمهوری ادامه داد: در سالی که گذشت به‌رغم همه فشارها، قهرمانان اقتصادی کشور از دولت و ملت و از همه نهادها و آنهایی که در صحنه بودند توانستند اقتصاد ما را در شرایط ثبات و آرامش نسبی قرار دهند. در این سال از تورم نقطه به نقطه ۵۲ درصد به ۲۵ درصد رسیدیم. این یعنی افتخار برای ملت بزرگ ما. در سال ۹۸ آمار۹ ماهه می گوید که روند رشد اقتصادی مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: ما در سه ماهه اول و در سه ماهه  دوم و به‌ویژه در سه ماهه سوم اقتصاد بدون نفت مثبت و هم اقتصاد با نفت مثبت است. امیدوارم سه ماهه چهارم هم ارقامی شبیه همان را داشته باشیم و این برای تاریخ ما بسیار اهمیت دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما در این سال حقوق کارمندان و بازنشستگان و مستمری بگیران را نگذاشتیم یک روز تاخیر بیفتد.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه به خاطر فشاری که مردم با آن مواجه بودند، ۲۰ درصد حقوق کارمندان را افزایش و آن را پرداخت کردیم، اظهار داشت: برای سال آینده افزایش حقوق را برای کارمندان و کارگران پیش‌بینی کردیم و در هر دو عرصه فشار برای مردم کاهش دادیم. بسته حمایتی برای ۶۰ میلیون نفری که در فشار اقتصادی بیشتری بودند را پیش‌بینی کرده و از آبان آن را پرداخت کرده و در سال آینده هم این کار ادامه می‌دهیم.  

رییس‌جمهور با اشاره به سیل فروردین ماه تصریح کرد: امسال حوادثی را داشتیم که در تاریخ بی‌نظیر یا کم‌نظیر بوده است. سیل از جمله مسائلی بود که در چند روز مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد و ۲۵ استان و ۳۵ هزار میلیارد خسارت ایجاد کرد. البته رحمت هم بود، سفره‌های زیرزمینی تقویت شدند، وضعیت برق بهتر شد، سدها پر شدند و تالاب‌ها و رودخانه‌ها پر شدند.  

روحانی افزود: قبل از پایان سال، ۸۰ هزار خانه مرمت شدند. این مربوط به خانه‌هایی است که بخشی از آنها تخریب شده بود. خانه‌هایی هم بودند که به خاطر سیل از بین رفته بودند. حدود ۳۰ هزار خانه ساخته شده و البته مقداری باقی مانده است. مجموعا ۴۶ هزار خانه احداثی داریم.  

وی با اشاره به مسائل سیاسی و امنیتی سال ۹۸ خاطرنشان کرد: دولت ما برابر دولت‌هایی که نتوانستند به تعهد خود به خوبی در زمینه هسته‌ای عمل کنند، کاهش تعهدات را شروع کرده و این کار را در پنج مرحله ادامه داد. تقریبا همه تعهدات دست و پاگیر را کنار گذاشته و صنعت هسته‌ای آزاد از هر قید و بندی مشغول فعالیت است. کارهای بزرگی در صنعت هسته‌ای انجام شده که در ۲۰ فروردین آن را توضیح می‌دهیم.  

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در دادگاه‌های بین‌المللی از نظر حقوقی در برابر آمریکا پیروز شده و در برابر توطئه‌های دیگر آمریکا قاطعانه ایستادیم، ابراز کرد: آمریکایی‌ها سردار بزرگ ما را ترور کردند و ما از این نگذشته و نخواهیم گذشت. نیروهای مسلح با غرش موشک‌ها به این اقدام پاسخ دادند که آمریکایی‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌کنند چراکه برای اولین بار در برابر یک کار غلط و وحشیانه پاسخ قاطعانه دریافت کردند.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور دولت سیلی به آمریکا حمایت از طرح های توسعه ای افتتاح پروژه برای مردم سه ماهه هسته ای سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است

امام جمعه اصفهان گفت: هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود آن قدم برای عظمت و بزرگی ایران است و زمانی که اقتصاد شکوفا شود، دیگر دست ما در برابر دیگران دراز نیست، در جنگ غزه برای مردم مشخص شد که دشمن ما چه موجودی است و اگر بدانند چیزی نیاز داریم آن را به ما نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیران اداره کار و تشکل‌های کارگری و جامعه کار و تولید استان اصفهان ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت و نیروهای مسلح کشور در عملیات وعده صادق و هم چنین تبریک هفته کارگر به اهمیت و جایگاه ارزشمند کار و کارگر در اسلام اشاره کرد و اظهار کرد: اسلام پیرامون مسئله کار و کارگری بسیار حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: هم چنان که امیرمومنان (ع) در روایتی به ارزش کارگر اشاره کرده و می‌فرماید «الکادُّ علی عِیالِهِ کالمُجاهِدِ فی سبیلِ اللّه» و در روایت دیگری حضرت می‌فرماید «مَنْ اَکَلَ مِنْ کَدِّ یَدِهِ کانَ یَوْمَ القیامَةِ فِی عِدادِ الاَنْبیاءِ وَیَاْخُذُ ثَوابَ الاَنبیاء» فردی که با دسترنج خود زندگی خود را اداره کند در قیامت در صف پیامبران قرار دارد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: این خطاب به کارگر مخلص و دلسوزی است که می‌خواهد نان حلال به دست آورد و همچنین قصد دارد جامعه خود را رشد دهد و با نیت خالص در کار وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان، قشر روحانیت و کارگر را از اقشار مهم جامعه عنوان کرد و ادامه داد: یک قشر، قشر کار و کارگری است و یک قشر نیز کسی است که معنویت را به انسان‌ها می‌آموزد و این دو قشر هر دو از نظر دشمن مساوی هستند.

وی اضافه کرد: دشمن و به خصوص منافقین در ابتدای انقلاب کارهای فراوانی انجام دادند که کارخانه‌ها بسته شود، اما موفق نشدند و کارگران ما در این زمینه جهاد از خود نشان داده و بسیاری از پیشرفت‌ها به دلیل فهمی است که جامعه کارگری دارد.

ضرورت رفع موانع تولید و هموار نمودن مسیر اشتغال

امام جمعه اصفهان با تاکید بر نقشه دشمن بر کنار زدن قشر روحانیت و کارگر از جامعه تصریح کرد: آنها می‌دانند که اگر این دو قشر روحانیت و کارگر در کنار یکدیگر باشند می‌توانند در برابر دشمن بایستند و تحریم‌ها را بر همین اساس قرار دادند تا القا کنند که حکومت اسلامی نمی‌تواند زندگی مردم را اداره کند و مردم و حکومت را از یکدیگر جدا کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید و هموار نمودن مسیر اشتغال گفت: در استان اصفهان کار بیش از تعداد افراد بیکار است اما افراد نمی‌دانند چگونه این مسیر را طی کنند و دولت و دولتمردان باید بدانند که کارگران، کشاورزان و دامداران همه کارگر دولت هستند و به دولت کمک می‌کنند و تولید انجام می‌دهند و لذا باید به آنها کمک کرد و موانع را از سر راه آنها برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان به ضرورت ایجاد کارگاه‌های کوچک و زودبازده در مسیر اشتغال اشاره کرد و افزود: باید کار ایجاد کنید، به ویژه کارگاه‌های قالیبافی و یا تولید قارچ که سرمایه زیادی برای راه اندازی لازم ندارد و باید مسئولین امر به این موضوع فکر کنند در استان اصفهان که با مشکلات آبی مواجه است چه مشاغلی می‌توان ایجاد نمود.

وی خاطر نشان کرد: هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود آن قدم برای عظمت و بزرگی ایران است و زمانی که اقتصاد شکوفا شود، دیگر دست ما در برابر دیگران دراز نیست، در جنگ غزه برای مردم مشخص شد که دشمن ما چه موجودی است و اگر بدانند چیزی نیاز داریم آن را به ما نمی‌دهند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: قرآن کریم نیز به صراحت فرموده است اگر کفار کوچک‌ترین خیری به مسلمانان برسد ناراحت می‌شوند و اگر بدی برای مسلمین رخ دهد از آن خشنود می‌شوند.

وی عنوان کرد: در زمینه کار و کارگری نیز هر قدمی که بر می‌دارید باید نیت خدایی نمائید و هر جوانی که صاحب شغل می‌کنید راه را به آنها نشان دهید زیرا بسیاری مسیر و راه را نمی‌شناسند.

کارگر بدنه انقلاب است

در ابتدای این جلسه نماینده جامعه کارگری استان به برخی از نکات و مسائل مربوط به این قشر پرداخت و اظهار داشت: تعبیر حضرت امام (ره) این بود که روز کارگر روز دفع سلطه ابرقدرت‌ها است و تلاش کارگران نیز بر این بوده است.

وی افزود: دو قشر از جامعه اسلامی همواره نسبت به مشکلات و معیشت در جامعه عقب هستند و علل متعددی دارد و آنچه مهم است این است که جامعه روحانیت و طلاب و جامعه کارگر و کارگری همیشه وصل به انقلاب هستند.

وی ابراز ارادت نسبت به اسلام و انقلاب در طلیعه هفته کارگر را علت حضور نمایندگان جامعه کارگری استان عنوان کرد و ادامه داد: قشر کارگر بالاترین شهید را برای انقلاب اسلامی داده است و بالاترین خدمت را توانسته برای نظام انجام دهد و هیچ گاه از اسلام و انقلاب عقب گرد، سستی و اعوجاج نداشته، زیرا کارگر بدنه انقلاب است و خود می‌داند آنچه که سبب شده تاکنون مسائل را پشت سر بگذارد صبر و استقامتی بوده است که انجام داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند و این وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را سنگین‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: اقدامات مؤثری در چند حوزه در دولت جدید انجام شده است، از جمله در حوزه اشتغال که یک حوزه بین بخشی است برای اولین بار طرحی به نام زیست بوم ملی اشتغال ایجاد شد که این طرح ۱۰ مؤلفه اساسی دارد و اقدامات مؤثری در این راستا انجام و در سامانه رصد اشتغال ۱۲۰ هزار خدمت توسط دستگاه‌های مختلف اقتصادی ثبت شد.

وی تاکید کرد: در یک سال اخیر حدود ۲۰ هزار طرح حمایتی و طرح‌های اقتصاد خرد بررسی شده و بالغ بر ۱۱ هزار مورد از طرح‌ها پرداخت شده است، بر همین اساس یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان معرفی به بانک‌ها صورت گرفته و در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۹ هزار ثبت اشتغال داشته‌ایم.

وی از ایجاد سامانه شغل در کشور خبر داد و افزود: برای اولین بار سامانه‌ای برای حوزه اشتغال در کشور به نام سامانه جستجوی شغل ایجاد شد که تنها در استان اصفهان ۲۸ هزار فرصت شغلی ثبت شد و ۱۳ هزار کارجو ثبت نام کرده که ۷ هزار نفر از آنها موفق به کسب شغل شدند.

وی عنوان کرد: با بررسی آمار مرکز ملی آمار در می‌یابیم نرخ بیکاری در ۱۴ سال اخیر و در سال ۱۴۰۲ به حداقل رسیده و این نویدی است که نشان می‌دهد طرح‌های اجرا شده کارایی داشته است.

وی از اصلاح فرایند رسیدگی به دادنامه‌های کارگری و کارفرمایی و جداسازی مرکز حل اختلاف در استان خبر داد و افزود: علاوه بر آن سال گذشته سه طرح در جهت رعایت عدالت اجتماعی اجرا شد که شامل طرح کالابرگ بود که طی آن یک و نیم میلیارد به استان جهت خرید ۱۱ قلم کالای مربوط به طرح کالابرگ تزریق شد.

وی خاطر نشان کرد: طرح دیگری که در حوزه کالابرگ انجام شد که شامل حمایت از مادران شیرده و حمایت از کودکان دارای سوءتغذیه است که در استان ۱۴ هزار کودک شناسایی شده و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

کد خبر 747221

دیگر خبرها

  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • مقام اوکراینی: ایرانی‌‌ها از ما درس بگیرند و اشتباه‌مان را تکرار نکنند!
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • جماعت تندرو به دنبال هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری‌اند | پایه‌گذار این روش کیست؟
  • حمایت مشاور قالیباف از فضائلی /این جماعت تندرو به دنبال آن هستند که هزینه کارهای بی قاعده به دوش رهبری بیفتد/پایه گذار این روش جریان انحرافی بود