Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس‌جمهوری گفت: برای اولین بار در تاریخ ایران ما اقتصاد و بودجه بدون نفت را توانستیم پشت سر بگذاریم.

به گزارش خرداد از ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن تبریک پیشاپیش سال ۹۹ و تسلیت به مناسبت از دست رفتن هموطنان در اثر بیماری کرونا گفت: سال ۹۸ که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم سال افتخار ملت بزرگ ایران در همه زمینه‌هایی است که دشمن تصمیم داشت در زندگی مردم ما مشکلات و فشارهایی ایجاد کند و در نهایت آنها را در مقابل فشار خم کند اما مردم توانستند از فاجعه حماسه و پیروزی بیافریند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ همه فشار دشمن در بخش اقتصاد بود که از اردیبهشت ماه ۹۸ بدترین فشار بر مردم ایران اقتصاد کشور و صنعت نفت وارد شد؛ این فشارها علیرغم اینکه مشکلاتی برای زندگی مردم عزیز ما به وجود آورد، در عین حال موفقیت‌های بزرگی هم برای ما آفرید.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ ایران ما اقتصاد و بودجه بدون نفت را توانستیم پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ سال اداره کشور بدون اتکا به نفت در بخش بودجه جاری کشور بود، اظهار کرد: در سالی که گذشت علیرغم همه فشارها قهرمان‌های اقتصادی دولت و همه کسانی که در صحنه بودند توانستند اقتصاد ما را در آرامش نسبی و ثبات قرار بدهند؛ از تورم ۵۲ درصد به تورم ۲۵ درصد رسیدیم و آمار نه ماهه ما در سال ۹۸ می‌گوید روند رشد اقتصادی ما مثبت بوده است.

رئیس دولت دوازهم گفت: در هر سه ماهه اول، دوم و سوم امسال در اقتصاد بدون نفت و با نفت رشد ما مثبت بوده است.

وی افزود: امیدواریم که اعداد سه ماهه چهارم نیز شبیه ۹ ماه پیش از آن به ویژه سه ماهه سوم باشد؛ در عین حال در همین سال نگذاشتیم حقوق کارمندان بازنشستگان مستمری بگیران یک روز تاخیر بیفتد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال ۹۸ بزرگترین طرح‌ها را افتتاح کردیم، افزود:در زمینه صنعت و آب و برق سدها و تصفیه‌خانه‌های متعددی افتتاح شد؛ مجموعاً در شش ماه دوم سال ۲۲۷ طرح مهم با بودجه‌ای به مبلغ  ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد این تنها در صنعت آب و برق خلاصه نبود بلکه در  زمینه کشاورزی کارهای بسیار خوبی انجام گرفت به طوریکه امسال علاوه بر گندم، کاشت برنج هم بی نظیر بود و همچنین در سایر محصولات و تلاش کشاورزان شرایط بهتری داشتیم انشاالله سال آینده طرح‌های بسیار مهمی در زمینه آب و کشاورزی افتتاح خواهیم کرد مخصوصاً در منطقه غرب کشور که مردم ما در تابستان و پاییز شاهد این افتتاح‌ها خواهند بود.

روحانی با بیان اینکه در زمینه نفت گاز و فرآورده‌های آن کار بسیار بزرگی اتفاق افتاده است، تصریح کرد:  برای اولین بار تولید گاز ما به ۱۰۰۰میلیون مترمکعب در روز رسید، این کار در تاریخ ایران است بی نظیر است که باعث می‌شود جزء کشورهای پیشرفته در تولید گاز باشیم.

وی ادامه داد: البته در زمینه فازهای پارس جنوبی امسال رکورد داشتیم به طوریکه ۶ سکو را تا اسفند ماه به پایان بردیم که بی سابقه است؛ در پارس جنوبی همه طرح‌ها را به جز فاز ۱۱ که در حال انجام است، به پایان بردیم. تا اول دولت یازدهم ۱۰ فاز در پارس جنوبی افتتاح شده بود و ۱۷ فاز هم دولت یازدهم و دوازدهم افتتاح کرد که مجموع آن ۲۷ فاز می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین کشف نفتی تاریخ ایران هم امسال اتفاق افتاد، اظهار کرد:  ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا را در منطقه جنوب غرب ایران کشف کردیم که مقداری از آن مربوط به سال‌های قبل بود اما ۲۲ میلیارد آن مربوط به همین سال‌های اخیر بود. در همه زمینه‌ها راه و راه‌آهن کارهای خوبی انجام شد و فقط ۳ طرح مهم اطراف تهران افتتاح کردیم؛ همچنین جاده مهم یا آزادراه تهران-شمال که فاصله ۹۰ کیلومتری را به ۳۲ کیلومتر تبدیل کرده است، افتتاح شداین پروژه یکی از شاهکارهای بزرگ راهسازی کشور ما از نظر راهسازی، تونل و پل است.

وی افزود: مردم بدانند که ما در شرایط سختی و تحریم این پروژه را تمام کردیم، رسانه‌ها با این عنوان پروژه‌ها را اعلام کنند که دولت و ملت ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی بزرگترین پروژها را افتتاح کرده است. تا دولت یازدهم  ۱۷ درصد کار آزادراه تهران شمال انجام شده بود که ۸۳ درصد باقی مانده را این دولت در شرایط سخت انجام داد، به گونه ای که در سال اول دولت یازدهم تنها ۳درصد پیشرفت داشتیم و ۹۷ درصد باقی مانده در این ۶ سال انجام شد؛ اتمام این پروژه سیلی به آمریکا است یکی از سیلی‌ها به آمریکا موشک‌ها بود این همه، تصفیه‌خانه، فرآورده مهم و پروژه‌های متعدد سیلی‌های محکم به صورت ابرقدرت متجاوز است.

رئیس‌جمهور با اشاره راه اندازی راه آهن میانه_ بستان آباد، گفت: ما در شرایط تحریم و فشار، بیشترین خدمات را به روستا در زمینه‌های برق، آب جاده، فضای مجازی، بهداشت و درمان، ارتباطات و مدرسه انجام دادیم و کارهای بسیار عظیمی انجام شد؛ همچنین گازرسانی در روستاهای ما از ۱۴ هزار روستا، امروز به ۳۰ هزار روستا تا اسفند امسال رسیده است؛ با توجه به اینکه تحریم‌ها به زندگی مردم فشار می آورد اما در همین شرایط ما توسعه روستاها را انجام دادیم

روحانی در ادامه سخنان خود به بحران سیل در روزهای ابتدایی سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در بخش اقتصادی از فروردین امسال ما حوادثی داشتیم که تقریبا در تاریخ ما بی‌نظیر یا کم‌نظیر بود، مثلا در موضوع سیل ابتدای امسال، طی چند روز باران به صورتی رقم خورد که در ۲۵ استان، ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت ایجاد کرد، البته این بارش رحمت الهی هم بود و نعمت‌هایی هم داشت از جمله؛ پر شدن دریاچه پشت سدها، ترمیم سفره‌های زیرزمینی، احیای تالاب‌ها  که در تابستان نتیجه‌ آن را در صنعت برق مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: اما توانستیم پیش از پایان سال همه خانه‌هایی که نیاز به مرمت داشتند را مرمت کنیم و از میان آن هایی احداثی بود ۳۰هزار واحد را احداث کردیم و تعدادی نیز باقی مانده است و این قدرت مردم ماست که البته تجربیاتی هم در حوزه هواشناسی و مدیریت بحران و مدیریت سد ها به ما داد که امیدوارم در آینده از آن ها استفاده کنیم.

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: اگرچه مساله هواپیمای اوکراینی برای همه ما مایه تاسف و ناراحتی بود اما دو اتفاق در برابر این خطای انسانی فردی صورت گرفت، نخست این که همه‌ مردم و مسئولان از مقام معظم رهبری تا سایر مسئولان با خانواده‌های این عزیزان در این سوگ شریک بودند و همه به خون این عزیزان احترام کردند و آن‌ها شهید محسوب شدند، کار دیگری که انجام گرفت، این بود که نیروی مسلحی که در چارچوب ماموریت خود مرتکب این خطا شد، این را بیان کرد و در کوتاه‌ترین زمان با شهامت و شجاعت عذرخواهی کرد، این کار هم در تاریخ خیلی نظیر ندارد، در کنار این حادثه تلخ اتفاقات زیبا را مشاهده کردیم.

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: آن‌هایی که در دنیا کشور را اداره کردند، می‌دانند که چه فشاری بر دوش دولت بوده و چه زحمتی می‌طلبید این امر به معنای قدرت دولت و ملت ما است.

وی ادامه داد: ما به خاطر فشاری که در این سال مردم با آن مواجه بودند، حقوق کارمندها را ۲۰ درصد افزایش دادیم و در کنار آن حقوق کارگران را در مجموع امسال وضع بهتری نسبت به سال قبل داشت و برای سال آینده نیز افزایش حقوق را برای کارمندان و کارگران پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم فشار را بر مردم کمتر کنیم، همچنین  یک بسته حمایتی را توانستیم برای ۶۰ میلیون از جمعیتی که تحت فشار بودند امسال اختصاص دهیم که از آبان در حال پرداخت است و در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری ما در کنار مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی و امنیتی مهمی هم داشتیم، اولا دولت ما در پاسخ به دولت‌هایی که نتوانتسند به تعهدات خود عمل کنند، از اردیبهشت کاهش تعهدات را آغاز کرد و همه قید و بندها را کنار گذاشت و امروز ما با هیچ قید و بندی در صنعت هسته‌ای مواجه نیستیم که در نتیجه‌ آن کارهای بزرگی هم در این حوزه صورت گرفت. همچنین در دادگاه‌های بین‌المللی نیز پیروزی‌هایی را در برابر دولت آمریکا بدست آوردیم.

وی ادامه داد: در عین حال رفتار خصمانه آمریکایی‌ها را بی پاسخ نگذاشتیم و نخواهیم گذاشت، و مشاهده کردید که نیروهای مسلح ما با حمله به یک پایگاه بزرگ آن‌ها در منطقه را با غرش موشک‌ها پاسخ رفتار آمریکایی‌ها را دادند و آن ها این را فراموش نخواهند کرد. پاسخ دیگری که به آمریکایی‌ها دادیم سقوط پهباد آن‌ها بود، سراغ ندارم در کشورهایی پهبادی به حریم آن‌ها تجاوز کند و قاطعانه با آن برخورد شود، آن هم با صنعت پدافند خودمان که در همین جا باید تشکر کنم از تمام تلاش‌هایی که در صنعت دفاعی در سال گذشته صورت گرفت.

روحانی گفت:‌ کرونا باعث شد دنیا ببیند در فقه ما تحجر وجود ندارد. اینکه نماز جمعه و اماکن متبرکه ما تعطیل شود اسان نیست.

ادامه دارد...

برچسب ها: حسن روحانی ، اقتصاد ایران ، هیات دولت ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: حسن روحانی اقتصاد ایران هیات دولت کرونا دولت یازدهم تاریخ ایران رئیس جمهور افتتاح شد انجام شد سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال تمسخر خاطره‌گویی بایدن؛ دایی جو توسط آدم‌خواران خورده شده؟

سخنگوی کاخ سفید بدون اشاره به اینکه روایت بایدن از نحوه مرگ دایی اش با مدارک پنتاگون در تناقض است، گفت که این موضوع برای رییس جمهوری آمریکا بسیار مهم است و مسخره کردن آن اقدام نادرستی است.

سخنگوی کاخ سفید از خبرنگاران خواست اظهارات اخیر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا درباره خورده شدن دایی اش از سوی قبایل آدمخوار در گینه نو را دست مایه طنز قرار نداده و مورد تمسخر قرار ندهند.

"کارین ژان پیر"سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه به خبرنگاران گفت که مسخره کردن بایدن به دلیل اظهارات اخیر او درباره نحوه مرگ دایی اش درست نیست، چون این موضوعی جدی برای رییس جمهوری آمریکاست.

به گزارش عصرایران به نقل از نیویورک پست، بایدن اخیرا در جریان یک سخنرانی در شهر "پیتسبورگ" ایالت پنسیلوانیا، مدعی شد که هواپیمای حامل دایی اش در دوره جنگ دوم جهانی و در سال 1944 در جزیره "پاپوا گینه نو" سقوط کرده و جسدش توسط آدمخوارهای آن جزیره خورده شده است.

این اظهارات بایدن موجی از تمسخر را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت و در سوی دیگر مردم و مقامات گینه نو را عصبانی و خشمگین کرده است.

 

در نشست خبری روز جمعه کاخ سفید، خبرنگار فاکس نیوز از سخنگوی کاخ سفید درباره اظهارات مغایر با مدارک رسمی بایدن درباره علت مرگ دایی اش سوال کرد و پرسید از منظر مدارک قانونی هیچ شواهدی مبنی بر خورده شدن دایی بایدن توسط آدمخوارها در گینه نو وجود ندارد.

     

سخنگوی کاخ سفید هم در پاسخ تاکید کرد که دایی بایدن در جریان جنگ دوم جهانی و در لباس نظامی خدمت به آمریکا جان خود را از دست داده و تمسخر کردن اظهارات اخیر بایدن کار درستی نیست.

ژان پیر افزود که بایدن نحوه مرگ دایی خود را بسیار جدی می گیرد چون دایی او به این کشور خدمت و از آن محافظت کرده و در این راه جان خود را از دست داده است و این مساله باید مهم باشد و تمسخر کردن این موضوع اقدام بسیار نادرستی است.

بنا به گزارش گاردین، برخی از ساکنان جزیره "پاپوآ گینه نو" در حوزه اقیانوس آرام از اظهارات اخیر بایدن بسیار خشمگین شده اند. آنها می گویند تنها چند قبیله معدود ممکن است در گذشته آدمخواری می کردند و تعمیم دادن این موضوع به مردم بومی این جزیره نوعی توهین به تاریخ آنهاست.

"مایکل کابونی" مدرس علوم سیاسی در دانشگاه پاپوآ گینه نو، به گاردین گفت: "اینکه بگوییم [ دایی شما] از هواپیما بیرون می‌پرد و ما مردم اینجا به نوعی فکر می کردیم که او غذای خوبی است، غیرقابل قبول است. آنها (قبایل گینه نو) هیچ مرد سفید پوستی را که از آسمان می افتاد نمی خورند!"

برخی دیگر ادعای بایدن را طنز آمیز دانستند.

آلن برد، فرماندار استان "سپیک شرقی" در گینه نو - در نزدیکی محل مرگ دایی بایدن - به گاردین گفت: " من واقعا کلمه ای پیدا نمی کنم و احساس نمی کنم به ما توهین شده، چون موضوع خیلی خنده دار است. من مطمئن هستم که وقتی بایدن کودک بود، اینها چیزهایی بود که از والدینش شنیده بوده و احتمالا در تمام عمرش ملکه ذهن او باقی مانده است."

گزارش رسمی ارتش ایالات متحده در مورد مرگ دایی بایدن با داستانی که او از مرگ دایی اش ساخته در تناقض است و سخنگوی کاخ سفید هم روز پنجشنبه اذعان کرد که دایی بایدن در واقع زمانی که هواپیمای او در اقیانوس سقوط کرد جان باخته است.

بنا بر گزارش آرشیوی پنتاگون: " به دلایل نامعلومی، این هواپیما در سال 1944 در اقیانوس آرام و در سواحل شمالی گینه نو سقوط کرده است؛ چون هر دو موتور آن در ارتفاع کم از کار افتاده اند و دماغه هواپیما به شدت به آب برخورد کرده است."

در این گزارش آمده است:" سه تن از سرنشینان هواپیما ( از جمله دایی بایدن) نتوانستند از لاشه غرق شده هواپیما بیرون بیایند در حالی که یکی از سرنشینان موفق شده بیرون باید و سپس از سوی یک کشتی عبوری نجات یافته است. در جستجوی هوایی روز بعد هم هیچ اثری از هواپیمای مفقودی یا 3 سرنشین مفقود شده یافت نشده است."

بایدن اغلب در تلاشی آشکار برای ارتباط با مخاطبانش، سابقه طولانی در گفتن حکایات شخصی دروغین یا داستان های مشکوک دارد که هیچ سندی برای آنها وجود ندارد.

مسن‌ترین رئیس‌ ایالات متحده آمریکا که 81 سال سن دارد، همچنین با نگرانی رای‌دهندگان خود در مورد آمادگی شناختی‌اش برای شرکت در یک دور دیگر انتخابات ریاست جمهوری مواجه است. او اگر دوره دوم انتخابات را هم به نفع خود رقم بزند، در سال 2029 و در سن 86 سالگی از کاخ سفید خداحافظی خواهد کرد.

نظرسنجی نیویورک تایمز در ماه گذشته نشان داد که 73 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده معتقدند بایدن برای رئیس جمهور شدن خیلی مسن است - در مقابل 42 درصدی که درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق 77 ساله، که رقیب اصلی بایدن در انتخابات ماه نوامبر (آبان) امسال است، چنین گفته اند.

دیگر خبرها

  • بزرگترین زندان اطلاعاتی دنیا + فیلم
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • نشست زمین در خیابان میر/ ثبت ۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۳
  • بیانیه عذرخواهی نساجی از مردم مازندران
  • جنجال تمسخر خاطره‌گویی بایدن؛ دایی جو توسط آدم‌خواران خورده شده؟
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود