Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: مریکایی‌ها سردار بزرگ ما را ترور کردند و این را بی‌پاسخ نگذاشتیم و نخواهیم گذاشت؛ نگذاشتیم به دلیل اینکه نیروهای مسلح، پاسخ قاطعی به آنها دادند و یک پایگاه بزرگ‌شان را در این منطقه با غرش موشک‌ها هدف قرار دادند که فکر می‌کنم آمریکایی‌ها هیچ وقت یادشان نرود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۸، با مرور طرح‌های عمرانی گسترده در کشور طی سال اخیر اظهارداشت: ملت و دولت ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی تاریخش، بزرگترین طرح‌ها را افتتاح کردند و این طرح‌های بزرگ همانند موشک‌های اصابت شده به پایگاه امریکایی در عراق، سیلی محکمی به ابرقدرت متجاوز بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن سخنان دکتر روحانی به این شرح است:

سال ۱۳۹۹ را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، برای ما جای بسیار تأسف است که در این نوروز برخی از عزیزان در میان ما نیستند یا در برابر ترور ناجوانمردانه آمریکا، یا در برابرحادثه تلخی که برای هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد، یا مسائلی که در بدرقه آن سردار بزرگ در کرمان برای عزیزان ما پیش آمد و یا در این بیماری سخت عزیزانی که جان خود را در این هفته‌های پایانی سال از دست دادند، به روح بلند همه آنها درود می‌فرستیم و به همه خانواده‌های عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم، ان‌شاء الله خداوند این عزیزان را با صالحان و نیکان در آن جهان محشور بگرداند.

به نظر من سال ۹۸ که روزهای پایانی‌اش را سپری می‌کنیم سال افتخار ملت بزرگ ایران بود. در همه زمینه‌هایی که دشمن تصمیم داشت برای مردم ما پیچیدگی‌هایی را در زندگی‌شان ایجاد کند و در نهایت آنها را در برابر فشار خم کند، مردم ما توانستند از فاجعه، حماسه و از حماسه، پیروزی را بیافرینند.

در بخش اقتصاد که همه فشار دشمن در بخش اقتصاد علیه ملت ایران در سال ۹۷ و ۹۸ بود، مردم می‌دانند در سال ۹۸ از اردیبهشت‌ماه، بدترین فشار بر مردم ایران، اقتصاد و صنعت نفت وارد شد. این فشارها علیرغم اینکه بر زندگی مردم عزیز ما شرایط سختی بوجود آورد اما در عین حال موفقیت‌های بزرگی را هم برای ما آفرید.

برای اولین بار در تاریخ ایران، ما در سال ۹۸ توانستیم اقتصاد و بودجه بدون نفت را پشت سر بگذرانیم، سال ۹۸، سال اداره کشور بدون اتکاء به نفت مخصوصاً در بخش بودجه جاری کشور بود.

در سالی که گذشت علیرغم همه فشارها، قهرمانان اقتصادی کشور از دولت و ملت و از همه نهادها و همه آنهایی که در صحنه بودند توانستند اقتصاد ما را در شرایط ثبات و آرامش نسبی قرار دهند. در این سال از تورم نقطه به نقطه ۵۲ درصد رسیدیم به ۲۵ درصد این یعنی افتخار برای ملت بزرگ ما.

در سال ۹۸ آمار ۹ ماهه به ما می‌گوید که روند رشد اقتصادی ما مثبت بوده، هم در ۳ ماهه اول و دوم و مخصوصاً در ۳ ماهه سوم، که هم اقتصاد بدون نفت مثبت است و هم اقتصاد با نفت ما مثبت است. امیدواریم ۳ ماهه چهارم هم ارقامی شبیه همان‌ها را داشته باشد و این برای تاریخ ما بسیار اهمیت دارد.

در عین حال ما در سال ۹۸ درمورد حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران، نگذاشتیم یک روز تأخیر بیفتد و آنهایی که کشور را اداره کردند، در دنیا می‌دانند این یعنی چه و دولت چه باری را تحمل کرده که چه یارانه، چه حقوق در روز موعد به مردم پرداخت شود و حتی ۲۴ یا ۴۸ ساعت تأخیر نداشته باشد این به معنای قدرت دولت و ملت ما است.

بخاطر فشاری که مردم امسال با آن مواجه بودند. ۲۰ درصد حقوق کارمندان را در سال ۹۸ افزایش دادیم و این حقوق را پرداخت کردیم البته کارگران وضع کمی بهتری را در سالی که در پایان آن هستیم دارند و برای سال آینده هم باز افزایش حقوق را هم برای کارمندان و هم کارگران پیش‌بینی کرده ایم.

در حد توان توانستیم فشار را بر مردم کم کنیم، یک بسته حمایتی را برای ۶۰ میلیون جمعیتی که از لحاظ اقتصادی در فشار بیشتری بودند امسال اضافه کردیم و از ماه آبان این بسته حمایتی را پرداخت کرده ایم و ان‌شاء الله سال آینده هم این بسته حمایتی را پرداخت خواهیم کرد.

راجع به بیماری کرونا مستقلاً توضیح می‌دهم و در بخش اقتصادی هم که در این زمینه کارهایی انجام دادیم، توضیح خواهم داد.

در همین بخش اقتصادی می‌خواهم به سیل فروردین سال جاری که مردم با آن مواجه بودند اشاره کنم؛ دیدیم که تقریباً بی‌نظیر بود؛ امسال حوادثی داشتیم که ظاهراً در تاریخ ما بی‌نظیر یا کم نظیر بود و سیل جزو آنهایی بود که در چند روز آن همه بارشِ رحمت خداوند آمد و سیلاب‌ها و مشکلاتی که برای مردم در ۲۵ استان درست کرد؛ ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت زد که البته در کنارش رحمت هم بود و دریاچه‌های پشت سد را پر و شرایط برق را در تابستان بهتر کرد و سفره‌های زیرزمینی و تالاب‌ها وضعش بهتر شد؛ نعمت‌هایی هم در کنار این مشکلات برای ما بود.

اینکه توانستیم ظرف همین امسال یعنی قبل از اینکه سال پایان بیابد، همه خانه‌هایی که مرمت می‌خواست؛ حدود ۸۰ هزار خانه را مرمت کردیم؛ آنهایی که بخاطر سیل از بین رفته و احداثی بود و حدود ۳۰ هزار بود، تقریباً آنها را ساختیم؛ ولی احداثی که در سایه سیل، خانه مستهلک بود و لازم به تخریب بود، آنها باقی مانده و در یکی دو ماه دیگر تمام می‌شود؛ مجموعاً ۴۶ هزار واحد مسکونی احداثی داریم و این به معنی توانمندی و قدرت مردم است؛ تجربه‌ای هم در هواشناسی و هم در کنترل سدها به ما داد که ان‌شاء الله امیدواریم برای آینده از این تجربه بهتر استفاده کنیم.

در کنار این مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی و امنیتی مهمی هم در سال ۹۸ داشتیم؛ اولاً در برابر دولت‌هایی که نتوانستند به خوبی در زمینه توافق هسته‌ای عمل کنند، کاهش تعهدات را از اردیبهشت امسال شروع کردیم و در ۵ مرحله ادامه دادیم و تقریباً همه تعهدات دست و پا گیر را به طور کامل کنار گذاشتیم و امروز صنعت هسته‌ای ما آزاد از هر قید و بندی مشغول فعالیت است و کارهای بسیار بزرگی امسال انجام گرفته که ان‌شاء الله در ۲۰ فروردین مفصل‌تر این را توضیح می‌دهیم و باز می‌کنیم که چه شرایط خوبی در صنعت هسته‌ای بوجود آمده است.

در دادگاه بین‌المللی از لحاظ حقوقی توانستیم در قدم اول در برابر این جنایت آمریکا موفق و پیروز شویم و در عین حال توانستیم در برابر توطئه‌های دیگری که آمریکا انجام داد، قاطعانه بایستیم.

آمریکایی‌ها سردار بزرگ ما را ترور کردند و این را بی‌پاسخ نگذاشتیم و نخواهیم گذاشت؛ نگذاشتیم به دلیل اینکه نیروهای مسلح، پاسخ قاطعی به آنها دادند و یک پایگاه بزرگ‌شان را در این منطقه با غرش موشک‌ها هدف قرار دادند که فکر می‌کنم آمریکایی‌ها هیچ وقت یادشان نرود، چون در این منطقه برای اولین بار بود که در برابر یک کار وحشیانه و غلط، یک پاسخ قاطع و سریع دریافت کردند.

پاسخ مهم‌تر از این، پاسخ مردم بود؛ آن حضور باشکوه در ایران، عراق و در کشورهای دیگر؛ مردم کار بسیار بزرگی انجام دادند و دشمن را شکاندند؛ آنها فکر می‌کردند مقاومت مردم ما را می‌شکنند، چون سردار مقاومت را ترور کرده بودند، اما به عکس شد و این مقاومت در برابر تجاوز آمریکا در جامعه ما مستحکم شد؛ در این کشورهای دور و اطراف ما سراغ ندارم و فکر نمی‌کنم که پهپادی از طرف آمریکایی‌ها به فضا و سرزمین ما تجاوز کند و قاطعانه با او برخورد شود؛ آن هم با سیستم پدافند هوایی خودمان و جا دارد از کاری که در این یکسال انجام گرفته در زمینه صنعت دفاعی از همه تشکر و سپاسگزاری کنم؛ کار بسیار بزرگ و عظیمی مخصوصاً در زمینه پدافند هوایی شده است.

ان‌شاء الله باز سال آینده این باور ۳۷۳ را ادامه می‌دهیم و کامل‌تر و قوی‌تر می‌کنیم و همچنین در سایر بخش‌ها، هواپیما، تانک و سایر بخش‌ها کار بزرگی انجام گرفت؛ از اینجا جا دارد از همه نیروهای مسلح سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسیج، نیروی انتظامی تشکر و سپاسگزاری کنم که در برابر آمریکا، قاطعانه ایستادند و سیلی محکمی را بر آنها نواختند و به دنیا قدرت و عظمت ملت ما را نشان دادند.

گر چه مسأله هواپیمای اکراینی برای ما بسیار تأسف‌بار و یک حادثه باور نکردنی بود اما ۲ کار در برابر این خطای انسانی فردی انجام گرفت؛ اولاً همدردی مردم؛ همه مردم و مسئولین از رهبری معظم انقلاب گرفته تا همه مردم و جامعه به خون این عزیزان احترام کردند که اینها شهید محسوب شدند و کار دیگری که انجام گرفت اینکه نیروی مسلحی که در چارچوب مسئولیت‌اش این خطا رخ داده بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن آمد و واقعیت را گفت و بیان کرد و از ملت و خانواده‌های عزیزی که جان عزیزانشان را از دست داده بودند، عذرخواهی کردند؛ این کار هم در تاریخ خیلی نظیر ندارد؛ صراحت بیان و عذرخواهی با شهامت و شجاعت؛ در کنار این حادثه تلخ، این صحنه‌های زیبا را هم شاهد بودیم و دیدیم و مشاهده کردیم.

قبل از اینکه به مسأله کرونا بپردازیم و کارهایی که انجام گرفته، می‌خواهم بگویم که در سال ۹۷ و ۹۸ تنها تلاش ما این نبود که کاری کنیم زندگی مردم اداره شود، بلکه علاوه بر اینکه زندگی مردم بتواند در حداقل اداره شود، کار توسعه‌ای خودمان را ادامه دادیم.

در طول سال ۹۷ و ۹۸ بزرگترین طرح‌ها را افتتاح کردیم؛ در سال ۹۸ که روزهای پایانی‌اش را می‌گذرانیم در زمینه صنعت آب و برق، سدها و تصفیه‌خانه‌هایی افتتاح شد؛ مجموعاً در این ۶ ماه دوم سال، ۲۲۷ طرح مهم با ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد و این تنها در صنعت آب و برق نبود و در زمینه کشاورزی کارهای بسیار عظیمی انجام گرفت.

امسال علاوه بر محصول گندم، محصول برنج هم بی‌نظیر بود و تقریباً ما را در محصول برنج به خودکفایی رساند؛ در بقیه محصولات هم شرایط آب و هوایی و هم شرایطی که تلاش کشاورزان بود، شرایط بهتری داشتیم؛ ان‌شاء الله سال آینده طرح‌های بسیار مهمی را در زمینه آب و کانال‌کشی و در بخش کشاورزی افتتاح خواهیم کرد؛ مخصوصاً در منطقه غرب کشور که مردم در تابستان و در پاییز شاهد این حرکت و افتتاح خواهند بود.

در زمینه نفت و گاز و فرآورده نیز کار بسیار بزرگی در کشور انجام گرفت؛ برای اولین بار تولید گاز به هزار میلیون متر مکعب در روز رسید؛ یعنی از پایان امسال تولید گاز کشور هزار میلیون متر مکعب در روز است؛ این کار عظیم اولین بار در تاریخ ایران است و جزو کشورهای پیشرفته در زمینه تولید گاز خواهیم بود؛ البته در زمینه فازهای پارس جنوبی هم امسال می‌دانید یک رکورد داشتیم؛ همین امسال ۶ سکو را تا ماه اسفند به پایان بردیم که بی‌سابقه است.

تقریباً در پارس جنوبی همه طرح‌ها را تمام کردیم، جز فاز ۱۱ که هنوز در دست است و نمی‌خواهم توضیح دهم، همه فازها را اجرا کردیم؛ یعنی تا اول دولت یازدهم ۱۰ فاز افتتاح شده بود، ۱۷ فاز هم ما افتتاح کردیم؛ یعنی ۲۷ فاز را تمام کردیم، جز فاز ۱۱ که مانده است.

کار بی‌نظیری انجام گرفته و شما می‌دانید بزرگترین کشف نفتی تاریخ ایران هم امسال اتفاق افتاد؛ ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا را در منطقه جنوب غرب ایران کشف کردیم که البته یک مقداری برای کشف سال‌های قبل بود؛ ۲۲ میلیارد مربوط به همین یکی دو سال اخیر بود؛ مجموعاً ۵۳ میلیارد؛ یک میدان نفتی که اسمش میدان نام‌آوران شد؛ این میدان نفتی نام‌آوران کار بسیار عظیم و بزرگی بود.

در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه راه و راه‌آهن وضعیت اینگونه است. شما دیدید در همین چند ماهه اخیر ۳ طرح مهم در اطراف تهران افتتاح کردیم. آن جاده مهم شمال، اتوبان یا آزادراهی که تهران را به منطقه شمال وصل می‌کند که ۹۰ کیلومتر تبدیل به ۳۲ کیلومتر شد و یکی از شاهکارهای بزرگ راهسازی کشور ما است از لحاظ پل و تونل و مردم بدانند ما در شرایط تحریم و سختی این پروژه را تمام کردیم.

خواهش می‌کنم از رسانه‌ها با این عبارت این طرح‌ها را اعلام کنند که ملت و دولت ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی تاریخ‌اش، بزرگترین طرح‌ها را افتتاح کرد. شما می‌دانید که در طرح آزادراه، تا دولت ما، ۱۷ درصد طرح انجام گرفته بوده. از ۱۷ درصد تا ۱۰۰ درصد یعنی ۸۳ درصد طرح را این دولت با این شرایط سخت تکمیل کرد.

همین جاده‌ای که دیروز افتتاح کردیم، اتوبان شهید همت را به کرج وصل می‌کند. این جاده اول دولت ما ۳ درصد اجرا شده بود و ۹۷ درصد در ۶ سال این دولت اجرا شده است.

وقتی بیان می‌کنیم، به خوبی برای مردم بگوییم که این کار بزرگ در شرایط تحریم و فشار آمریکا و سیلی به آمریکا این است. اینکه می‌گوییم به آمریکا سیلی بزنیم یکی همان موشک‌هایی بود که به عین الاسد خورد. آن یک سیلی بود. این همه سد، کانال، تصفیه‌خانه، نفت و گاز و فرآورده نیز سیلی‌های محکم است به صورت ابرقدرت متجاوز و این کار را انجام دادیم.

کارهای بسیار بزرگ دیگری که در زمینه راه آهن انجام شده است. شما می‌دانید یک راه‌آهن میانه – بستان‌آباد را در همین ماه‌های اخیر افتتاح کردیم و راه‌آهن‌هایی که پارسال و امسال افتتاح شد که ۵ استان را به راه‌آهن سراسری متصل کرد.

این نکته را بگویم که ما در این شرایط تحریم و فشار بیشترین خدمت را به روستاها انجام دادیم در آب، برق، جاده، فضای مجازی و ارتباطات، مدرسه، بهداشت و درمان کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفته است.

کل گازرسانی رسانی در روستاهای کشور، تا اول دولت ما ۱۴ هزار روستا، امروز شده ۳۰ هزار روستا. در اسفند امسال ۱۴ هزار شده ۳۰ هزار روستا و این همه شبکه آبرسانی به روستاها و خدماتی که انجام می‌گیرد در شرایط سخت و تحریم.

ما نه توسعه را رها کردیم و نه روستاها را، نه مردم مستضعف و نه مردمی که گرفتارند را رها کردیم. نمی‌خواهم بگویم شرایط مردم شرایط عالی و بی‌مشکل بوده است. معلوم است این تحریم به مردم فشار می‌آورد و مشکلات برای مردم دارد.

می‌خواهم روی این افتخار آخری تأکید کنم. مردم ما گرفتار یک ویروس شدند این مخصوص کشور ما نیست. الان نزدیک ۱۷۰ کشور دنیا تقریباً به این ویروس مبتلا شده اند. شما ببینید که این دولت در تأمین موادی که مورد نیاز مردم است مخصوصاً مواد غذایی، بهداشتی. شما الان تهران را با لندن، برلین، پاریس مقایسه کنید.خیلی ساده است. ببینید آنجا چه خبر است. ببینید قفسه فروشگاه‌های آنها خالی شد. برای یک تکه دستمال کاغذی بین دو نفر دعوا شد، مردم برای مواد غذایی ناراحت و نگران هستند و بیمارستان‌هایشان اعلام می‌کنند ما جا نداریم اما ما به رغم این شرایط تأمین کردیم.

امسال واردات مواد غذایی و کالاهای اساسی ما ۱۹ درصد بیش از پارسال است. واردات بخش کالاهای اساسی ما ۱۹ درصد بیشتر از پارسال است. امسال تا اسفند ماه ۴۳ میلیارد دلار واردات داریم و حدود ۴۱ میلیارد دلار صادرات داریم. ۲ میلیاردی فاصله است. نه اینکه امسال صادرات ما کمتر بوده است. یک وقتی دوستان توضیح دهند نحوه محاسبه امسال تغییر کرده و الا اگر با محاسبه پارسال حساب کنیم باز هم صادرات ما بیشتر از واردات است.

الان از نظر وزنی خیلی بیشتر است، از نظر ارزشی هم اگر با محاسبه مقیاس و معیار سال قبل باشد باز هم بیشتر است. در عین حال ۴۳ میلیارد دلار.

بانک مرکزی ما برای واردات بیش از ۳۹ میلیارد دلار ارز واگذار کرده و حدود ۱۵ میلیارد، ۱۴.۸ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی تا امروز پول داده شده است و شما امروز می‌بینید الحمدالله فروشگاه‌های ما، همه ذخایر ما از همه سال بهتر است. ذخایر کالاهای اساسی ما از همیشه بهتر است. این یک افتخار است.

کرونا یک آزمایش و یک امتحان الهی است. ضمن اینکه ما آرزوی شفا می‌کنیم و همه باید اصول بهداشتی را مراعات کنیم اما یک آزمایش و یک امتحان است. شما می‌توانید ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنید.

در مورد کرونا با مردم صریح صحبت کردیم. به فضای مجازی و یک عده افرادی که نمی‌دانم دنبال چه هستند توجه نکنید.

خبر تکمیل می شود…

کد خبر 415547

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس جمهور حسن روحانی سردار سلیمانی نفت بازسازی مناطق سیل زده آمریکا ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کالاهای اساسی میلیارد دلار افتتاح کردیم شرایط تحریم آمریکایی ها ان شاء الله بسیار بزرگ سردار بزرگ بخش اقتصاد انجام گرفت عین حال اولین بار کار بسیار برای مردم افتتاح شد سال آینده سال ۹۸ طرح ها بی نظیر موشک ها راه آهن مردم ما برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، شش هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین در این بازه زمانی مورد آزمون و پایش قرار گرفت. 
 
او افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است. 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از اجرای برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب خبر داد و یادآور شد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند