Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:55:40 GMT

مروری بر مصوبات ضدکرونایی شورای شهر

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۱۲۳۵

مروری بر مصوبات ضدکرونایی شورای شهر

شیوع کرونا در تهران سبب شد حال و هوای مدیریتی در شهر تهران تغییر کند و علاوه بر مدیران شهری که از روز اول اسفند ماه پای کار ضدعفونی کردن شهر آمدند، برنامه‌ریزان یا همان اعضای شورای شهر نیز با اتخاذ تصمیمات مدیریتی از شهرداری تهران حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران بااینکه در زمان شیوع کرونا در حال  بررسی بودجه سال٩٩ شهرداری تهران بودند اما توجه ویژه ای به اتخاذ تصمیماتی در راستای کنترل شیوع این بیماری داشتند و همچنین با در نظر گرفتن تاثیرات این ویروس بر کسب و کار و زندگی شهروندان، تصمیماتی را در مورد دوران کرونا و  پساکرونا اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بودجه ١٠ میلیارد تومانی شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا

در همان روزهای ابتدایی و جلسه ششم اسفند ماه شورای شهر تهران طرح دو فوریت الزام شهرداری تهران برای انجام اقدامات لازم جهت تاب‌آوری شهر برای پیشگیری و کاهش آلودگی ناشی از کرونا ویروس روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرارگرفت و پس از بحث و بررسی های بسیار این طرح با رای موافق اعضا به تصویب رسید و بودجه ای ١٠ میلیاردی برای مقابله با کرونا از سوی شهرداری تهران به این موضوع اختصاص یافت.

توجه به بیماری مسری در بودجه٩٩

کرونا اما در جریان بررسی بودجه شهرداری تهران در سال ١٣٩٩ تاثیرگذار بود. به پیشنهاد ناهید خدا کرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران یازدهم اسفند ماه  اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی ماده واحده و تبصره های بودجه شهرداری تهران با اضافه کردن کلمه «بیماری مسری» به شهرداری تهران اجازه دادند که در سال آینده برای حوادث پیش‌بینی نشده تا سقف چهار درصد از سرجمع اعتبارات خود را برای کنترل اوضاع هزینه کند.

بر پایه این مصوبه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹ مجاز است در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی نشده از جمله سیل، طوفان، زلزله، بیماری مسری و غیره تا سقف چهار درصد از اعتبارات هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را برای کنترل اوضاع هزینه کند.

البته در این بین اعضای شورای شهر تهران در جلسات مختلف به موضوع کرونا و شیوه ‌های مقابله با آن پرداختند. به عنوان مثال ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران بر ضرورت غربالگری مسافران در دروازه‌های تهران و اندیشیدن تمهیداتی برای پیشگیری از کرونا در کودکان کار و خیابان تاکید داشت و مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران از دولت خواست تا مواد ضدعفونی کننده استاندارد برای پاکسازی سطوح مترو، تاکسی و اتوبوس تأمین کند اما برنامه‌های شورای شهر برای تسهیل امور شهروندان تهرانی در شرایط بحرانی کرونا به همین جا ختم نشد.

مهلت شورا به شهروندان تهرانی برای پرداخت عوارض

تصمیم گیری درباره تمدید مهلت پرداخت عوارض در صحن شورای شهر تهران یکی دیگر از موضوعاتی بود که نمایندگان پارلمان شهری تهران به آن پرداختند، پیش از بررسی این لایحه دو فوریتی در صحن شورای شهر تهران علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در پایتخت و شرایط پیش آمده اقتصادی ناشی از این موضوع عنوان کرد: بسیاری از کسب و کارها در شرایط شیوع ویروس کرونا دچار آسیب جدی شده اند و مدیریت شهری، علیرغم تنگناهای مالی، نمی تواند نسبت به این موضوع بی توجه باشد و در روزهای پایانی سال که به طول معمول مراجعات به شهرداری و واحدهای تابعه افزایش می یابد، به دلیل شرایط ویژه شیوع بیماری، مدیریت شهری به دنبال اتخاذ سریع تدابیری است که این مراجعات تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده مراجعات پایان سال به شهرداری، به دلیل تخفیف در عوارضی است که مهلت پرداخت آن، پایان سال است، افزود: به همین دلیل در شورا و شهرداری، این پیشنهاد مطرح شد که در قالب طرح یا لایحه ای دوفوریتی، مهلت پرداخت عوارض و استفاده از جوایز خوش حسابی و سایر تسهیلات تشویقی، تا ماه های آغازین سال 99 تمدید شود. این لایحه دو فوریتی و کلیات آن پس از بحث و بررسی در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

پس از بررسی و تصویب این لایحه دو فوریتی اما به پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر تسهیلات دیگری برای شهروندان تهرانی در نظر گرفته شد که یکی از آنها تمدید مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان بود. در همین راستا پیشنهاد علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران مبنی بر ارائه مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی برای املاکی که فرم اعلام عوارض آنها تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان است، بر اساس محاسبات سال ٩٨ تا پایان اردیبهشت ماه سال ٩٩ در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

در همان جلسه دویست و چهارم نیز زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد داد المانی از ایثارگری کادر پزشکی در این ایام ساخته شود.

تاثیر کرونا بر صدور پروانه ساختمانی

به گزارش ایسنا، در آخرین جلسه شورا در سال٩٨،  علی اعطا، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از تشکیل نشدن جلسات کمیته های نما به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد که این موضوع باعث شده تا صدور پروانه ساختمانی برای شهروندان متقاضی با مشکل روبه‌رو شود، در همین راستا طرح اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین( ذیعنفین) پروژه های ساختمانی برای ارایه تاییدیه نمای ساختمان به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا» را به عنوان پیشنهادی برای حل این مشکل در صحن شورا ارایه کرد. پس از بحث و بررسی این طرح از سوی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

براساس این طرح برای پرونده های شهرسازی که تمامی اسناد و مدارک صدور پروانه ساختمانی را ارائه کردند و صرفاً در انتظار تاییدیه نمای ساختمان هستند با اخذ تعهدات قانونی سه ماهه پروانه ساختمانی صادر می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس شوراي شهر تهران صدور پروانه ساختمانی مهلت پرداخت عوارض شیوع ویروس کرونا اعضای شورای شهر شورای شهر تهران شهرداری تهران تصویب رسید تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ضرورت دارد تا راهکارهای قانونی برای استفاده رانندگان آژانس شاغل در شهرداری از مزایای بیمه تکمیلی تدبیر شود.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار توجه به وضعیت معیشت و حقوق رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد و اظهار کرد: در سال گذشته افزایش حقوق رانندگان توسط اعضای شورا مصوب شد، اما متأسفانه با برخی رفتارها و افزایش ساعت کاری این رانندگان به گونه‌ای عمل شد که گویا افزایش حقوقی اعمال نشده است.

وی افزود: ضرورت دارد تا راهکارهای قانونی برای استفاده رانندگان از مزایای بیمه تکمیلی تدبیر شود تا این رانندگان زحمتکش نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند. در ضمن از مدیریت شهری قزوین خواستاریم تا درباره نحوه پرداختی حقوق رانندگان نظارت‌های بیشتری صورت گیرد تا این افراد شرمنده خانواده خود نباشند.

رئیس شورای شهر قزوین همچنین با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری شورا با هدف بررسی وضعیت فعالیت یا انحلال شرکت آرمان بنای قزوین، خاطرنشان کرد: در این جلسه وضعیت اقدامات و عملکرد شرکت آرمان بنای قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا فعلاً شرکت به فعالیت خود ادامه دهد و از انحلال آن جلوگیری شود.

فرمانی از بررسی لایحه حفظ و نگهداری دهکده طبیعت در جلسه تلفیق کمیسیون‌های مالی و املاک خبر داد و افزود: ضمن بررسی این لایحه بر لزوم توجه به پرداخت به موقع حقوق کارکنان و نیروهای شرکتی دهکده طبیعت تأکید جدی شد.

کد خبر 745671

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • مروری بر چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان یزد در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود