Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:57:50 GMT

آفت سرخرطومی حنایی به جان نخل‌های منوجان افتاد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۲۱۹۶

آفت سرخرطومی حنایی به جان نخل‌های منوجان افتاد

کوروش امیرمیجانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع درختان آلوده  ۵۶۴ نفر در حال تیمار و ۱۱۴ نفر نیز امحا شدند. 

وی تصریح کرد: مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اواخر مهرماه ۹۶ در بخش مرکزی منوجان آغاز و همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان ادامه داد: این آفت خوشبختانه تاکنون در سایر مناطق منوجان به ویژه بخش آسمینون مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در این مبارزه عملیات ردیابی، تیمار و امحا توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در حال انجام است.

وی مهمترین علت گسترش آفت سرخرطومی حنایی خرما را انتقال اندام های آلوده بخصوص پاجوش های آلوده به آفت به مناطق سالم عنوان کرد.

امیرمیجانی تصریح کرد: هدف از ادامه مبارزه بر علیه این آفت، جلوگیری از گسترش و نفوذ آن به سایر بخش‌های منوجان و شهرستان‌های همجوار است.

آفت سرخرطومی حنایی خرما با توجه به قدرت تهاجمی و تولید نسل زیاد می تواند تا ۱۰۰درصد به نخل خسارت وارد کند و ردیابی آن براساس پایش‌های چشمی، مشاهده علائم و استفاده از فرمون‌های جنسی مخصوص این سوسک انجام می‌شود.

سوسک حنایی خرما یکی از آفات بسیار مهم درختان نخل بوده و بر اساس برآوردهای کارشناسان کشاورزی بیش از پنج درصد درختان خاورمیانه به این آفت آلوده هستند.

منوجان در مسیر جیرفت و هرمزگان و در ۴۵۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده و با مساحت بیش از هفت هزار کیلومتر مربع دارای حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرمان منوجان جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرمان منوجان جیرفت وزارت جهاد کشاورزی کرمان منوجان جیرفت آفت سرخرطومی حنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز در دومین روز از هفته زمین پاک، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست افزود: حضرت آقا تأکید کرده‌اند مهم‌ترین موضوع ویژه در بحث زمین، کم‌کاری‌ها و نادیده‌گرفتن فرسایش خاک است که بخشیدنی نیست و اگر بدانیم پلاستیک چقدر در فرسایش خاک مؤثر است، به اهمیت این موضوع پی می‌بریم.

وی ضمن بیان این نکته که هر ۱۰۰ مترمربع خاک حاصلخیز، بالغ بر ۱۰۰ سال طول می‌کشد که احیا شود، ادامه داد: این در حالی است که ۴۰۰ سال طول می‌کشد که پلاستیک در خاک فرسایش یابد که تازه به میکروپلاستیک تبدیل می‌شود که آن هم برای خاک مضر است؛ یعنی بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۱۱ در برگزاری این برنامه، اظهار امیدواری کرد، با مشارکت مردم و سیاست‌گذاری‌های درست مسؤولان، مصرف پلاستیک مدیریت و به موضوع احیای خاک بیش از پیش توجه شود.

گفتنی است، جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز همزمان با دومین روز از هفته ملی زمین پاک با حضور، موسوی شهردار منطقه ١١، حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری به میزبانی منطقه ١١ در بوستان رازی برگزار شد.

کد خبر 6087377 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • شلیک داماد خشمگین به ۴ عضو خانواده همسرش